hc starten? hoe werkt het nou echt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

hc starten? hoe werkt het nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 19:49

ik heb op het knhs gezocht en ook hier oudere topics opgezocht, maar ik kom er niet uit.

als je hc wilt starten heb je dan een startkaart nodig of niet.
sommige zeggen van wel en anderen zeggen ook wel " ik ben een aantal keer hc gestart want ik had mn coupons/startkaart nog niet"

dus wat is het nou :+

ik wil voor volgens jaar wat oefenwedstrijdjes mee pakken omdat ik officieel nog niet wil starten, zijn we nog niet klaar voor. maar kilometers maken zonder de druk van presteren en gewoon om te kijken hoe het gaat in de training lijkt me wel leuk.
er zijn maar zoveel oefenwedstrijdjes ( kan geen onderlinge op de manege starten want ik ben niet ingeschreven bij een rijvereniging, ga dit ook niet doen met startkaart, dan schrijf ik me in via het stamboek van het AVS) dus vandaar de vraag hoe dat met hc starten zit.

alvast bedankt :)

KarinvdM

Re: hc starten? hoe werkt het nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:55

Ja, officieel moet je een startkaart en startcoupons hebben als je HC staat op een officiële KNHS wedstrijd.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:03

Het AVS organiseerd toch ook wedstrijden? Dan zal je daar vast aan mee kunnen doen.
Daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon bij manege's in de buurt vragen of je een keer mee mag doen aan een onderlinge wedstrijd. Grote kans dat dat helemaal geen probleem is.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 20:05

Sjonniej schreef:
Het AVS organiseerd toch ook wedstrijden? Dan zal je daar vast aan mee kunnen doen.
Daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon bij manege's in de buurt vragen of je een keer mee mag doen aan een onderlinge wedstrijd. Grote kans dat dat helemaal geen probleem is.

echt waar? maar dat kan toch alleen als je lid bent bij zo'n vereniging? anders dan geeft dat wel weer grotere mogelijkheden, aangezien ik een manege in de buurt heb waar ik met een halfuurtje te paard heen kan. hmm zal ik eens aan ze vragen, bedankt :D

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:11

Vragen kost niets :)
Misschien dat ze moeilijk doen over deelname aan een officiële wedstrijd, omdat je dan dus inderdaad gewoon een startkaart etc moet hebben.
Maar veel manege's hebben ook onderlinge wedstrijden voor manegeklanten. Daar zijn geen regels voor, jureert vaak de juf of buurvrouw en is de kans aanwezig dat je als buitenstaander ook best een keer mee mag rijden.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 20:19

Sjonniej schreef:

ja ze organiseren ook wedstrijden, maar die zijn vaak (niet altijd maar wel vaak) ook alleen met startkaart te rijden, aangezien ze wel door knhs bevoegde juryleden beoordeeld worden en de winstpunten dan ook meetellen.

Martinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:33

Voor officiele knhs wedstrijden is voor het hc starten een startkaart nodig, meerdere concoursen willen namelijk ook een startcoupon ontvangen.

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:25

Bij het AVS hebben ze de speciale regeling dat je met je arabische hengst gewoon mag komen starten als je zelf nog geen L1 + winstpunt bent. De winstpunten tellen dan wel maar je hebt nog geen startkaart. Misschien eens even bellen naar de gebruikscommissie bij het AVS of je eens mee mag komen doen/oefenen met je merrie.

In Oktober was ook het sportweekend in St. Oedenrode waar je oefenproefjes kon rijden, dan krijg je ook nog wat tips van de jury mee. Erg leuk om aan mee te doen :) In het voorjaar wordt dit ook wel eens in Leusden gedaan maar ik weet niet of dat nog steeds is.

Kortom, bel het AVS/commissie gebruik eens en vraag eens of je voor de oefen eens mee mag starten, succes! :D

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:16

Ik ben regelmatig HC gestart op concoursen en toen had ik nog geen startkaart of startcoupons.
Wel heb ik mijn startkaarten daarna aangevraagd.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 14:26

ReneeP schreef:
Bij het AVS hebben ze de speciale regeling dat je met je arabische hengst gewoon mag komen starten als je zelf nog geen L1 + winstpunt bent. De winstpunten tellen dan wel maar je hebt nog geen startkaart. Misschien eens even bellen naar de gebruikscommissie bij het AVS of je eens mee mag komen doen/oefenen met je merrie.

In Oktober was ook het sportweekend in St. Oedenrode waar je oefenproefjes kon rijden, dan krijg je ook nog wat tips van de jury mee. Erg leuk om aan mee te doen :) In het voorjaar wordt dit ook wel eens in Leusden gedaan maar ik weet niet of dat nog steeds is.

Kortom, bel het AVS/commissie gebruik eens en vraag eens of je voor de oefen eens mee mag starten, succes! :D

ja in oktober heb ik meegedaan, dat was ontzettend leuk om te doen, als ze het in het voorjaar ook doen dan ga ik daar zeker eens achteraan. bedankt