Doorgaans rij ik nooit met handschoenen. (dit is altijd een probleem met wedstrijden, ik vergeet die krengen altijd) Ik rij er niet mee omdat ik het gevoel heb minder grip te hebben en minder contact. Maar afgelopen weekend had ik na het rijden zulke pijnlijke vingers door de kou, dat ik er toch aan moet gaan geloven deze winter. Dus hoor ik graag van mijn mede bokkers, wat zijn nou fijne, warme handschoenen waar je ook nog mee kan rijden? (ook een jong paard wat nogal eens in de rondte springt)
Ik rij in de winter met Roeckl Light&Grip winterversie, zijn redelijk aan de prijs maar ik doe er twee intensief gebruik seizoenen mee. Voor andere handschoen dan speciale paardrijhandschoenen zou ik niet kiezen, die zijn niet sterk genoeg tegen de slijtende werking van de teugels.
RSL heeft vrij dunne met fleece gevoerde handschoenen, kosten ong. 39,-- . Iets goedkoper als Roeckl maar ze zitten echt fijn en je hebt nog veel gevoel met je hand.
nickyu
Geplaatst: 11-12-09 00:13
wij hebben 2 types welke ik erg fijn vind omdat je goed gevoel houd ,
1 zeer opzichtige die zijn het fijnste bij regen en waterrige koude en zijn de 1e handschoenen die ik nog niet kwijt geraakt ben Deze ultieme 4 laags fluoriserende , waterdichte rijhandschoen (EN471 goedgekeurd) houd uw handen warm en droog. Ondanks de thermo laag wel dun , u kunt alles nog goed voelen
en deze is wat netter , vind m zelf (daar ik niet let op modder en water) iets minder Deze handschoen is gemaakt van Serino, een soepele en glanzende stof die zorg draagt voor optimaal comfort. De handschoen is voorzien van een Thinsulate binnenvoering, die handen lekker warm houdt in de winter