Prijs vereniging verhoogd, kunnen ze dit maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbaie

Prijs vereniging verhoogd, kunnen ze dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 18:56

Ik kreeg vandaag een mail van mijn rijvereniging dat ze het lidmaatschap met € 20 verhogen. Een forse verhoging aangezien het lidmaatschap normaal maar slechts € 18 was. Als ik het goed begreep mag je je voor 1 december afmelden voor een vereniging. Een beetje kortdag dus dat ze nu pas doorgeven dat de contributie omhoog gaat.

- Ik vroeg me af of ze dat in zo'n laat stadium eigenlijk wel mogen?
- Kun je nog overstappen naar een andere vereniging?
- Dien je dan een nieuwe startkaart aan te vragen?
- Dien je dan je huidige coupons te vernietigen en nieuwe aan te vragen?

wintepint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:59

Je mag blij zijn dat dit nog heel goedkoop is, vindt nog maar eens ene die nog goedkoper is.

Tooske

Re: Prijs vereniging verhoogd, kunnen ze dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:00

18 euro? Das idd een schijntje.
Denk als je gaat overstappen je minstens 3 keer zo duur uit bent.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:01

18 euro... pfoeh betaal hier 89 euro!
dus 38 euro uiteindelijk vind ik ook nog erg goedkoop! :j

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 19:02

Ik ben al een vereniging tegengekomen voor maar 11,50 en nog een paar goedkope. Dus ik vind van 18 naar 38 een forse prijsstijging. Tuurlijk is 38 nog niet duur, maar ik vind een stijging van 100% nogal vreemd.

Ik zit alleen bij de vereniging voor mijn startkaart en niet voor de extra's.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:48

de leden van de vereniging bepalen dit.
waarschijnlijk is dit in een ledevergadering besloten.
de statuten/reglementen kunnen hier ook nog wat over zeggen.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 19:58

Dat ze het ergens bepaald hebben dat snap ik, alleen kunnen ze dat zo kort van te voren bekend maken? :?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:00

En om antwoord te geven op je andere vragen:
www. KNHS.nl schreef:
Wat moet ik doen om over te kunnen stappen naar een andere rijvereniging?

Wanneer je wilt overstappen van vereniging, moet je eerst door de oude vereniging worden afgemeld bij de KNHS. De nieuwe vereniging kan je daarna aanmelden met een mutatieformulier persoonsgegevens en mutatieformulier startkaartaanvraag. Behalve de kosten van nieuwe coupons en de jaarlijkse kosten voor de startkaart brengt de nieuwe startkaart geen extra kosten met zich mee.

Op de startkaartaanvraag kan jouw combinatienummer vermeld worden, zodat deze overgezet kan worden naar de nieuwe vereniging. Onderaan het aanvraagformulier kun je aankruizen welke coupons je erbij wilt bestellen. Op het moment dat het lidmaatschap op de nieuwe vereniging ingaat, zijn de oude startkaart en startcoupons niet meer geldig.

Als je wilt overstappen per 1 januari is het belangrijk dat de afmelding en de aanmelding bij de nieuwe vereniging, inclusief startkaartaanvraag voor 1 december bij de KNHS binnen is. Als de aanvraag volledig bij de KNHS binnen is, worden eind december de nieuwe startbescheiden verstuurd.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 20:04

@ sjonniej: thx daar heb ik wat aan. Ik had zelf gezocht op KNHS maar kon het niet vinden.

Blijf het vreemd vinden dat ik nu slechts nog een week de tijd heb om me af te melden bij de één en aan te melden bij de ander. Ik denk dat ik KNHS daar morgen maar even over ga bellen of dat zomaar kan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:14

Ik denk dat het een kwestie is van; jammer maar helaas.
Deze situatie is nu gewoon zo, bijzonder vervelend voor jou, maar denk niet dat ze er veel mee kunnen doen.

Als je belt, vraag dan meteen wat er gebeurd als je je na 1 december via de KNHS laat overschrijven. Ik verwacht namelijk dat het enige 'probleem' dan is dat je niet per 1 januari meteen bent overgeschreven, maar een paar weken later.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:28

WD V -> TAO

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:31

Wij betaalden 125 voor een heel jaar.. ook niet duur dus.
Misschien vragen waarom het is, (het komt meestal wel ten goede van de club/lessen/materialen e.d.).

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 16:37

Ik vind 125 een behoorlijk bedrag anders. Maar goed.. ik hoef er ook geen verenigingslessen en dergelijke bij. ;)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:43

Ja hun mogen dat gewoon. Als je er niet mee eens ben dan moet je weg gaan. Maar je heb een week de tijd om je af te melden dat is toch genoeg.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:22

Als het goed is is er een ledenvergadering geweest hierover, anders hadden ze dit niet kunnen doen en heb je daar ook een uitnodiging voor gehad als lid zijnde. Daar had een agenda bij moeten zitten waarin stond dat dit onderwerp aan de orde zou komen. Het komt dus niet zomaar uit de lucht vallen.
Dat jij het niet gezien/geweten hebt is niet de schuld van de vereniging, je had het kunnen weten, dat het wat laat daadwerkelijk kenbaar wordt gemaakt is wat jammer maar niet ongeoorloofd.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:20

cissy schreef:
Als het goed is is er een ledenvergadering geweest hierover, anders hadden ze dit niet kunnen doen en heb je daar ook een uitnodiging voor gehad als lid zijnde. Daar had een agenda bij moeten zitten waarin stond dat dit onderwerp aan de orde zou komen. Het komt dus niet zomaar uit de lucht vallen.
Dat jij het niet gezien/geweten hebt is niet de schuld van de vereniging, je had het kunnen weten, dat het wat laat daadwerkelijk kenbaar wordt gemaakt is wat jammer maar niet ongeoorloofd.

Hallo zeg, de toon mag wel iets vriendelijker en niet direct zo beschuldigend.

Ik ben niet op de hoogte gesteld van een leden vergadering, dus ja het is wel uit de lucht komen vallen. Dus nee ik had het niet kunnen weten en ja het is de shculd van de vereniging.

Ik heb gister een mailtje gekregen. Er hebben blijkbaar al heel wat leden geklaagd, dus de verhoging is voorlopig van de baan. Er wordt nu gevraagd om alvast ideeën aan te dragen voor een mogelijk ledenvergadering.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:26

lange tenen? ik beschuldig niemand en ik ben zeker niet onvriendelijk, ik vertel alleen de feiten. Dat jij het verkeerd opvat kan ik niks aan doen, het is zeker niet zo bedoeld. :)

Soccergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:29

Bij ons werd het steeds verhoogd met ong 25,- per jaar.
Om die reden ben ik ook naar een andere vereniging gegaan..

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:35

cissy schreef:
lange tenen? ik beschuldig niemand en ik ben zeker niet onvriendelijk, ik vertel alleen de feiten. Dat jij het verkeerd opvat kan ik niks aan doen, het is zeker niet zo bedoeld. :)

Geen lange tenen. Het komt alleen nogal beschuldigd over. Maar als het niet zo bedoeld is, zand erover. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:04

nee, niet beschuldigend, meer opsomming van hoe het normaal gaat en dus raar dat je er niks van meegekregen hebt.
Maar ik begreep uit een latere post van jou dat de vereniging toch wat steekjes heeft laten vallen, dat is dan even wat minder...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:46

Heb ook een vergelijkbare vraag :) Ik twijfel ook om over te stappen, maar kan ik dat nu nog doen? Betaal ik dan alleen bij de nieuwe vereniging of ook bij de oude?