Knieen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daniektroum

Knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 22:43

Hallo.
Ik heb altijd dat mijn knieen pijn beginnen te doen in de avond.
en daardoor kan ik ook moeilijker opstappen.
Sommige tips?

( niet dat ik naar een huisarts of dergelike moet )

Ashley5

Re: Knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:52

Ik heb zelf al jaren last van mijn knieën en daarbij meerdere keren een huisarts bezocht. Maar vaak kreeg ik te horen dat knieën wel een moeilijk stukje zijn om er achter te kunnen komen wat het probleem nou is.

Dus ik ben bang dat het hier helemaal moeilijk is om daar iets over te zeggen...

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:12

Daar heb ik ook al jaren last van. In ieder geval goed warm houden (bij kou wordt het erger) en met rijden goed opletten dat je niet met te korte beugels rijdt. En vooral niet je tenen krampachtig naar binnen draaien, daar rij ik dus mijn knieen mee klem. En zorgen dat je enkels soepel blijven helpt ook, of het nou bij fietsen is of paardrijden (krukje niet vergeten :Y) ).

The_Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:37

Zorg dat je een goede hoge opstap heb waardoor je je knie niet erg hoeft te buigen maar dat je gewoon de voet in de beugel kan zetten en opstappen.
En zorg eventueel voor een knieband (zo'n strecht ding die je bv. bij de kruidvat haalt) zodat je knie goede ondersteuning krijgt.

Anomien

Re: Knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:40

hee, ook eens een paar weken last van gehad. Dacht ook dat het door het rijden kwam. Toevallig daarna een ander zadel gekocht (van vz naar dress).. dus ook met langere beugels gaan rijden. Nu heb ik er geen last meer van.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:06

Tja... heel simpel gedacht: krukje gebruiken bij het opstappen. Daarmee ontlast je ook de rug van je paard en het stapt voor jou makkelijker op.