Buitenrijden, Mensen express raar doen zodat paard schrikt!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Buitenrijden, Mensen express raar doen zodat paard schrikt!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:26

Hallo allemaal,

Ik wist niet goed waar ik het neer moest zetten, als het verkeerd staat, mijn excusses, het mag dan gewoon verplaats worden waar het hoort ;)

Waarom dit topic?
Nou omdat ik steeds meer merk dat iedereen brutaler word! Ik rijdt altijd met mijn vriendin buiten, en en zijn er altijd jongens die even nog knetterhard express met hun motor/scooter langs ons komen crossen.
Of jongens op fietsen die achter je paard gaan fietsen en rare geluiden gaan maken.
Nou sommige paarden kunnen daar flink van schrikken, maar sommige reageren er totaal niet op.

Pas ook weer zo, dus wij een grote mond gegeven, Nou we kregen een nog grotere brutale mond terug.

En kleine kinderen die achter je aan gaan rennen..Met steppen en fietsen en met platvoeten achter je aanrennen, dat is nou ook niet echt fijnste om te horen, ook niet voor je paard en die kan er dus ook van schrikken!

Mensen willen soms blijkbaar dat je paard op hol slaat, en dan lachen?!

Hebben jullie dit ook wellis?
Plaats hier je de dingen die jij hebt meegemaakt, die jij gewoon zo niet vindt kunnen!

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:29

Had ik laatst nog met wandelen, jongens een wheely maken en roepen enzo. Ik lag helemaal dubbel, want mijn vp is zo mak als een lammetje en de kregen haar echt niet op de kast, maar ik houd mijn hart vast voor als ik op de 4 jarige had gezeten, dan had ik er mooi naast gelegen denk ik.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:34

Ja laatst reed ik langs de weg en kwam er een auto langs met
een paar jongens erin. Gingen ze onwijs toeteren en optrekken en
schreeuwen. En helemaal het raampje opendraaien en op de auto
deur slaan. Echt VET overdreven }:0

Maar goed ik ben blij dat mijn paard het niet boeiend vond, maar
ik denk dat veel andere paarden toch flink geschrokken waren.

xMarloes

Re: Buitenrijden, Mensen express raar doen zodat paard schrikt!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:41

Jaa..ik fiets dan altijd naast me vriendin omdat ik op mijn vz. niet kan rijden.
Maar je weet wel dat je paard er niet van schrik maar het is wel zo irritant, als je net een jong paard hebt en fris is gaat het zo fout.

Prydi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:46

mensen kennen paarden op straat vaak niet meer. Veel hebben geen idee van de psyche van een paard, en tegenwoordig is het 'stoer' als je geen rekening met iemand houdt. Ik rij bijna altijd langs de weg en probeer te anticiperen = vooruitzien wat er kan gebeuren. Helaas ben je daardoor niet echt ontspannen bezig, maar wel veiliger.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:48

Citaat:
Pas ook weer zo, dus wij een grote mond gegeven

En wat denk je wat zoiets doet met de naam die ruiters krijgen?

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:50

Ik maak juist heel vaak het omgekeerde mee.

Als ik in mijn auto paarden zie aankomen, minder ik juist snelheid. Dan moet je die verwaande, hooghartige secreten eens zien kijken!!! Ook al alsof ik iets minderwaardigs ben...

Loechest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:52

Volgens mij is het meer dat ze niet weten dat paarden op hol kunnen slaan... Auto's die blijven ronken enzo.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:56

Ik heb het wel eens meegemaakt dat ik ik met mijn paard op de weg reed en ik werd ingehaald door een groep scholieren die geluiden maakten naar mijn paard en dom gingen hinniken. Maar gelukkig trok mijn paard zich er niks van aan maar ik vond het wel dom.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 20:56

Silence schreef:
Citaat:
Pas ook weer zo, dus wij een grote mond gegeven

En wat denk je wat zoiets doet met de naam die ruiters krijgen?

Hoe hoe bedoel je? :o

Als hun beetje gaan schreeuwen en kreisen en ze op gaan lope jutte ( waar mijn vriendin haar pony niet van schrok )
mogen wij dan niet zeggen dat ze hun gestoorde mond moeten houden?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:58

Maflingertje schreef:

Als ik in mijn auto paarden zie aankomen, minder ik juist snelheid. Dan moet je die verwaande, hooghartige secreten eens zien kijken!!! Ook al alsof ik iets minderwaardigs ben...

Belachelijk hoor. Als ik zie dat een automobilist voor mij stopt of rekening met mij houd dan zwaai ik juist even vriendelijk als bedankje.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:01

ik heb echt last van motoren en quats
die rijden express hard langs me af en toeteren daarna nog een keer!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 21:04

Pebblesther schreef:
Maflingertje schreef:

Belachelijk hoor. Als ik zie dat een automobilist voor mij stopt of rekening met mij houd dan zwaai ik juist even vriendelijk als bedankje.

Dat doe ik ook altijd! Vindt ik gewoon netjes..
1x stond gewoon 1 vrachtwage voor ons zowat 10min stil, die zag ons in de verte aankomen, en reed netjes langzaam netjes op ons af, en toen op een gegeven moment toen we langs hem gingen ging die stil staan. Wij hebben dus ook even vriedelijk gezwaait! En toen we pas paar meter verder waren ging die langzaam weer een beetje rijden. Vond dat echt ZOOOOOOOOOOOO netjes! :D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:07

Pebblesther schreef:
Maflingertje schreef:

Doe ik ook altijd, ook met fietsers die aan de kant gaan etc! Vind ik wel zo netjes :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:13

ja heel vaak meegemaakt, toeteren, afsnijden, lawaai maken etc etc

Ik vraag me dan altijd af of ze zich realiseren hoe het zou zijn als iemand een nietverkeersmak paard heeft en dodelijk verongelukt door hun toedoen :(

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:14

Dat kun je ook anders brengen lijkt me.
Als je als ruiter dingen met fatsoen brengt (ookal doen ze dat niet tegen jou) is de kans veel groter dat andere mensen ook respect krijgen voor jou.
Als jij met een grote mond reageerd is het natuurlijk logisch dat andere mensen ook niet normaal tegen jou doen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:16

Arabesk schreef:

Ik vraag me dan altijd af of ze zich realiseren hoe het zou zijn als iemand een nietverkeersmak paard heeft en dodelijk verongelukt door hun toedoen :(

dan gaat er iets fout
en valt half bokt er over dat je met een nog niet 10,000% verkeersmak paard
buiten de stal bent geweest :+

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 21:18

Silence schreef:
Dat kun je ook anders brengen lijkt me.
Als je als ruiter dingen met fatsoen brengt (ookal doen ze dat niet tegen jou) is de kans veel groter dat andere mensen ook respect krijgen voor jou.
Als jij met een grote mond reageerd is het natuurlijk logisch dat andere mensen ook niet normaal tegen jou doen.

ja dat is zo!
Maar hun zijn al gestoort genoeg om zo te doen. Je kan ook is van je paard vallen, je paard ervandoor gaan en nou dan moet je zeker ook nog aardig tegen die mensen gaan doen?

Ik snap wel dat jongens van 12 t/m 20 ofso het leuk vinden om ff die paarden op te jutten, maar ik vindt dat je dan ook best mag zeggen dat ze op moeten houden! Als ze dan doorgaan of een grote mond teruggeven, nou dan mag ik dat ookwel!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:19

Tja, dat is ieders eigen mening natuurlijk ;)

Prydi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:19

er zijn helaas veel mensen die zeggen "dan moet je maar niet met je paard langs de weg gaan als die er niet tegen kan"...en ik ben bang dat je door zulke uitspraken altijd aan het korte eind trekt. Officieel is het paard nog steeds een verkeersdeelnemer, maar toon maar aan dat het ook verkeersmak is/was ten tijde van een ongeluk.

Arabesk schreef:

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:20

Tja, al zó vaak meegemaakt...
Laatst ook weer, reed ik rustig met m'n pony over de dijk (in de berm, zodat ik niet in de weg reed...)
komt er zo'n rotjoch die 't erg grappig vond om met z'n vrienden m'n paard te laten schrikken. (vooral omdat ik zo jong ben)
Heel dicht achter me rijden,gas geven,even stoppen dan heel hard aankomen rijden en dan vlak voor ons weer stilstaan.. :n
En och, wat ergerde ze zich dat m'n pony heel rustig doorliep, geen geschrokken reacties ofz.
Naja, toen gingen ze maar weer achter me rijden en dan hard toeteren, helaas jongens, maar m'n pony
is 100% schrikproof (terwijl die wel schrok van z'n eigen spiegelbeeld in een plas vandaag :'))

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:27

Afsnijden, recht op je af komen rijden, lawaai maken, toeteren en in volle vaart langs komen rijden maak ik regelmatig mee.

Ik rij samen met mijn dochter vaak langs de weg en nog niet zo lang geleden reden we langs een door met modder besmeurde weg die dus "lekker glad" was. Een tegemoetkomende auto met daarin een jonge bestuurder vond het wel grappig om een paar meter voor de paarden te proberen of het glad genoeg was om te slippen.

Je moet er toch niet aan denken wat er was gebeurd als de auto ging glijden.
De paarden reageerden gelukkig niet.
Ik zou met zo iemand graag een gesprek aangaan.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:31

Ik had een keer toen ik met een pony van me liep te wandelen dat aan de ene kant prikkeldraad vlak naast weg was en aan de andere kant waren andere paarden druk aan het rennen.
Beiden kanten dus geen optie, ik zag dat er een auto kwam en gind midden op de weg lopen en sneller zadat ik een paar meter later een stuk in kon slaan zodat de auto in kon halen.
Het was op een smalle weg, wat doet dat stomme mens?????
Gaat ze telkens optrekken vlak achter me en vervolgens rakelinks naast ons heen!!!
Is ze ook nog kwaad op me dat ik niet aan de kant ging.
Ggrrrrr. Was zooo kwaad. |o -:(- :(

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:32

Wel dat mensen ontzettend hard langs je heen razen met de auto en dan vooral als er een aanhanger achter zit waar "rotzooi" op ligt, dan gaat hij iets aan de kant als hij dicht bij je zit, zitten dr van die "ribbels" lans de weg en dat klappert dus gigantisch en dan in zo'n vaartje van zo'n 60 km word je daar niet echt vrolijk van, ga dan vaak wat midden op de weg rijden, remmen ze vanzelf wel af maar tis niet fijn.

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:34

Dat heb ik ook al vaak meegemaakt. Er kwam een quad echt keihard aangereden en toen begon mijn paard beetje vervelend te doen enzo. Denk maar niet dat die dan langzamer gaat rijden hoor en dan als ze langs zijn ook nog eens toeteren. Gelukkig zijn er ook nog mensen die wel gewoon netjes stoppen of langzamer gaan rijden. Ik was een keertje aan het buitenrijden op een lang zandpad en daar waren stuk of 5 jongens van een jaar of 17/18 met hun scooter aan het rijden en zij stopten wel allemaal tot ik voorbij was.