Scheren of niet?? HELP!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ryanne_

Scheren of niet?? HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 17:46

Hallo,,

Ik heb een haflinger. Ik rij M1 dressuur en M springen ik rij bijna elk weekend wedstrijden. Maar nu is het zo dat ze op het moment
gewoon een echte haflinger is die de winter door komt. Mega dik in het haar dus ;)
Ik heb nu iemand die haar wil scheren voor niet veel geld. Ze staat overdag op de wei en staat snachts wel binnen.

Maar nu had ik haar dus een maand geleden al willen scheren maar toen was het nog niet zeker dat ze snachts naar binnen zouden gaan omdat ze op een pension stal staat ;)

Wat zijn jullie tips?? Wel of niet scheren????

Ze krijgt trouwens zowiezo als het zou gaan vriezen met haar een 300 Grams op, maar als ik haar nu ga scheren krijgt ze die nu al op.
En als het dan vriest krijgt ze bij die 300 gram nog een regendeken boven op. en bij erge vorst nog een 200 maar wat zeggen jullie????

nu nog wel doen of niet?

Groetjes Ryanne

MalouR

Re: Scheren of niet?? HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:49

ik zou het nog wel doen, ik denk ook niet dat het al te laat in het jaar is hoor. Zeker omdat je veel wedstrijden rijdt is zo'n dikke vacht niet handig en als je haf geschoren is heb je dan geen last van een slome pony of dat hij nooit meer droog wordt van al dat zweet. En als je maar goed genoeg op let dat je er genoeg dekens op houd is er niks aan de hand denk ik.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:54

Ik zou het ook doen. Mijn paard staat ook overdag buiten en 's-nachts zelfs ook weleens (kan wel zoveel naar binnen als ze zelf wil want de stal staat open), maar je pony zal nu heel slecht droog worden en daar gaat ook veel energie in zitten voor een pony omdat hij/zij zichzelf toch warm moet houden.

Met genoeg dekens, kan het goed hoor.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 17:56

Jaa daar heb ik dus last van, ze is opzich niet sloom, dat is ze eigenlijk nooit :P ze krijgt 2 kilo brok dus voorwaart genoeg. en met springen ook super. over 1.20 gaat ze met gemak met haar schofth. van 1.36,9 hahaha maar ik heb haar nog nooit geschoren en ben daardoor bang voor ziektes ofzo..

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:00

Ik zou haar wel scheren. Ik denk niet dat ze er ziek van wordt. Gewoon een iets dikkere deken deken op doen. Ik heb overigens nog nooit gehoord dat een paard ziek werd van scheren..

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 18:09

Jaa ik dus wel, Meisje had haar pony dan wel geschoren en zonder deken buiten gezet. maar die pony is dood gegaan. maarja dat erbuiten eigenlijk ik zet haar niet zonder deken buiten :P

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:10

Is ook wel heel erg cru, de haren eraf halen, maar er niets voor terug geven.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 18:11

Jaa das waar ;)

Pessoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:52

Scheren :)
Wel zielig een "kaal" paard zonder deken naar buiten laten gaan :(:)

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 18:59

Jaa idd die mensen wisten ook weinig van paarden af, ze zijn nu ook uit de paarden ;)

Pessoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:01

Gelukkig maar :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:31

Kijk eens op Seizoensvragen ;) Daar kun je een heleboel vinden over scheren. Ik zal van VSW-->SV verplaatsen.