oordopjes in, koptelefoon op en niks meer horen ........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

oordopjes in, koptelefoon op en niks meer horen ........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:08

waar ik me een beetje aan stoor is het volgende op de pensionstalling van ons:
*men heeft regeltjes in de bak zoals het zeggen van wanneer je aan gaat galoperen
wat is een onzin regel vind maar oké..
en waar je dus goed moet opletten waar wie rijd, aangezien we met 30 mensen min.
op stal staan waar je zo maar eens kunt hebben dat er 5 mensen in een gewone standaard
bak rijd van 20 bij 40...
En wat doet men (of in elk geval een groepje mensen >;)) stoppen oordopjes in hun oor of
gaan met een koptelefoonrijden. Gevolg: ze horen niet of je er aan komt, horen niks en staan
constant in de weg en je kunt ze niet aanspreken omdat ze alleen maar met hun zelf bezig
zijn en naar muziek luisteren....Meer mensen die dit probleem kennen en hebben?

Gr. Bitje

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:12

oh lijkt me lastig..
ik herken het niet trouwens, maar het is toch sowieso niet handig om oordopjes in te hebben met rijden en dan niks meer te horen?
misschien kan je ze na het rijden ze er even op aanspreken?

succes!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:17

Saleisha schreef:
oh lijkt me lastig..
ik herken het niet trouwens, maar het is toch sowieso niet handig om oordopjes in te hebben met rijden en dan niks meer te horen?
misschien kan je ze na het rijden ze er even op aanspreken?

succes!

als ik er ook nog maar 1x last van krijg ga ik er ook wat van zeggen, stoort me enorm!

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:18

ja ik ken het idd.

Ik rij alleen met oordopjes in als ik de bak voor mezelf heb en zet de muziek zacht zodat ik zelfs mn paard nog een beetje hoor.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:19

kazan schreef:
ja ik ken het idd.

Ik rij alleen met oordopjes in als ik de bak voor mezelf heb en zet de muziek zacht zodat ik zelfs mn paard nog een beetje hoor.

dit doe ik ook :j niks mis mee met dat muziek, als je de rest maar hoort :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:20

Waarom zou je dat in vredesnaam doen?

Maar goed, ik herken het gelukkig niet. Is ook flink aso naar je mederuiters toe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:21

Ik denk dat je het beter even bespreekbaar kunt maken VOOR de stoom uit je oren komt door een volgend voorval. Ik vind het raar gedrag als mensen zich op die manier afsluiten. Overigens vind ik het ook een rare regel, zeggen dat je gaat aangalopperen. Ik zou daar flauw van worden en als ik met de stalhouder in de bak zat 300x de overgang galop-halt-galop gaan oefenen. Lijkt me leuk klinken :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:24

Sonja schreef:
Ik denk dat je het beter even bespreekbaar kunt maken VOOR de stoom uit je oren komt door een volgend voorval. Ik vind het raar gedrag als mensen zich op die manier afsluiten. Overigens vind ik het ook een rare regel, zeggen dat je gaat aangalopperen. Ik zou daar flauw van worden en als ik met de stalhouder in de bak zat 300x de overgang galop-halt-galop gaan oefenen. Lijkt me leuk klinken :D

dat bedoel ik dus, domme regel :')
paard gaat er es vandoor en dan moet je zeker nog zeggen dat je in galop gaat :') no way !

Anoniem

Re: oordopjes in, koptelefoon op en niks meer horen ........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:33

Ja maar wel een beetje beleefd graag he, dus iets als: "Excuseer, mederuiters, mag ik even jullie aandacht! Mijn paard gaat aan de kletter!"
hahahahahaha

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:34

Sonja schreef:
Ja maar wel een beetje beleefd graag he, dus iets als: "Excuseer, mederuiters, mag ik even jullie aandacht! Mijn paard gaat aan de kletter!"
hahahahahaha

tja :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:36

Ik rijd zelf bijna altijd met muziek in maar ik herken absoluut niet wat jij hier schetst. Ook al heb je muziek in, kun je nog steeds rekening met iemand anders houden dus ik denk dat het meer aan het gedrag op zich ligt, dan aan het gebruik van een koptelefoon.

Ik meld helemaal niets als ik aan het rijden ben en de anderen ook niet en toch gaat het altijd goed.....

anoouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:38

Ik rij ook wel eeens met muziek, maar die regel hebben wij ook niet. Gewoon om je heen kijken.

Wij hebben overigens wel eens met 20 in een 20x60 bak ofzo gereden, bij ons is het bijna standaard dat je met 8/10 mensen erin rijdt, kan je prima gewoon rijden hoor

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:45

anoouk schreef:
Ik rij ook wel eeens met muziek, maar die regel hebben wij ook niet. Gewoon om je heen kijken.

Wij hebben overigens wel eens met 20 in een 20x60 bak ofzo gereden, bij ons is het bijna standaard dat je met 8/10 mensen erin rijdt, kan je prima gewoon rijden hoor

het ligt ook niet aan het rijden met veel mensen,
het ligt aan het gedrag dus en die muziek .
zij zijn vooral bezig met kleine voltes rijden en ik ben bezig vooral met sbw , appyementjes, wijken, travers,
en overgangen rijden :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:47

hmm das lekker handig dan := dan kan je ze ook niet op aanspreken op dat moment := lekker onhandig.

bij ons op stal doen ze het totaal niet, waarom niet .. we hebben grote speakers 6 stuks verdeeld in een 20*40 bak. en daar staat altijd de radio aan. Iedereen kan dus elkaar aanspreken :) en toch muziek luisteren

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:48

Tja, ik sta op een pensionstal met 70 man, en heb 2 paarden te rijden. Zeker in de winter is het dan wel 's behelpen in een 20x40 bak. Je MOET rekening met elkaar houden, want anders wordt het niks. :n Maar bovenal moet je er mee leren om gaan, ik weet nog het eerste jaar op die stal dacht ik dat ik gek werd in de winter, als er 6 man in de bak was reed ik soms maar niet omdat dat 'toch niks uithaalde'. Nu heb ik er 2 te rijden en ik kan ze natuurlijk niet allebij laten staan, maar je leert er ook mee omgaan. Uiteindelijk worden jij en je paard er steeds handiger in.

Mijn tip: Kijk waar de gaten zijn ipv de mensen, want anders kom je nooit uit, en verder goed plannen waar je naar toe gaat voor je zelf. Sommige mensen rijden als een kip zonder kop en kunnen soms zonder enige voorbereiding zomaar een oefening in zetten, en als je zelf niet weet waar je over 10 passen naar toe wilt, weet een ander dat ook zeker niet! Goed plannen, een ander weet dan ook al wat beter waar je naar toe gaat, zonder dit te roepen ;) .

Wat die muziek betreft, tja.. lijkt mij sterk dat ze écht niks horen hoor, ik denk meer dat het gewoon een makkelijk excuus is :D Maar heb het er over met die mensen, en desnoods de pension eigenaar. Gewoon je situatie uitleggen doet wonderen! :j En ook al reageren ze niet meteen als je ze er op het moment zelf op aan wil spreken, dan mag je best een keer wat harder bleren hoor. :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 16:48

just_kiki schreef:
hmm das lekker handig dan := dan kan je ze ook niet op aanspreken op dat moment := lekker onhandig.

bij ons op stal doen ze het totaal niet, waarom niet .. we hebben grote speakers 6 stuks verdeeld in een 20*40 bak. en daar staat altijd de radio aan. Iedereen kan dus elkaar aanspreken :) en toch muziek luisteren

dat wil ik daar ook wel hebben, helaas ben ik niet de baas :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:51

Wij hebben altijd de radio keihard aan :P Maar als iemand oordopjes in zou hebben en mij in de weg zou rijden zou ik mijn paard pontificaal voor diegene parkeren en hem/haar duidelijk maken dat ie wel even om zich heen moet blijven kijken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:02

Miss_Montana schreef:
Wij hebben altijd de radio keihard aan :P Maar als iemand oordopjes in zou hebben en mij in de weg zou rijden zou ik mijn paard pontificaal voor diegene parkeren en hem/haar duidelijk maken dat ie wel even om zich heen moet blijven kijken.

Ha ben je bij mij aan het goeie adres, vrees toch echt dat als je dat doet, je er met schade vanaf komt......

Vind dat ook een rare instelling hoor, lekkere bende zou dat worden als iedereen dat doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:04

daffodil schreef:
Ha ben je bij mij aan het goeie adres, vrees toch echt dat als je dat doet, je er met schade vanaf komt......

Vind dat ook een rare instelling hoor, lekkere bende zou dat worden als iedereen dat doet!

Asociale acties vragen soms om asociale oplossingen :Y) Gelukkig kunnen de paarden waar ik altijd mee in de bak rij gewoon remmen, dus zouden beide partijen er zonder kleerscheuren vanaf komen ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:07

Kunnen remmen is iets anders dan willen remmen maar nogmaals ik ben blij dat ik op een normale,sociale stal sta waar mensen gewoon wel rekening met elkaar houden en met verstand rijden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:08

daffodil schreef:
Kunnen remmen is iets anders dan willen remmen maar nogmaals ik ben blij dat ik op een normale,sociale stal sta waar mensen gewoon wel rekening met elkaar houden en met verstand rijden.....

Gelukkig sta ik ook op zo'n stal en daar ben ik idd ook heel blij mee :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:11

Bij ons is nu iedereen aan het oefenen voor de kur op muziek. De helft rijdt met muziek in, en er is er dan ook 1 aan het oefenen met de muziek hardop! Gaat prima hoor, je spreekt gewoon af wie er begint en de rest rijdt er omheen....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:54

Ik krijg de kriebels ervan als ik hoor met hoeveel er gereden word in 1 bak := (moet wel zeggen dat ik niet anders ben gewend dat max. 4 ruiters in een 20*40 of 20*60 bak).

Overigens vind ik het dan juist nog asocialer als er dan geen rekening word gehouden met de mederuiters. Dat is zonde van de algemene sfeer :n

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 05:40

Ik rij meestal alleen in een 22 op 60 bak :+ Niet zoveel last van dit soort dingen dus!
Wel heb ik zelf eens gereden met oortjes, en vind het alleen fijn tijdens het uitstappen nu, omdat ze wat langer moet wegens haar wintervacht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 08:58

Je moet waarschuwen dat je in wil halen, maar je hoeft niets te kunnen horen.

Je brengt een heel goed punt op.
Paarden hebben al geen spiegels dus de bestuurder hééft al minder informatie. Óók nog het gehoor uitschakelen/verminderen is 8)7
Binnen, maar buiten uiteraard helemáál.
Achteropkomend verkeer kan niet waargenomen worden.