Het gaat om deze site: www.cpm24.tv/
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wake_up schreef:Maar dat is toch vreemd.. Want dit is een internationale wedstrijd (Edward gal verscheen ook in de ring), dan kan het toch niet dat onze regels niet overeen komen met hun regels?
(ik neem aan dat ze op internationaal niveau wel de regels van de FEI volgen?)
celano schreef:Ja, maar TS heeft een nationale rubriek gezien. De rubriek waar Gal in reed was internationaal, daar gelden de FEI regels en mag er niet met zweep gereden worden. Ook niet door de Duitsers natuurlijk.
vur schreef:Het is volgens mij voor een jong paard wel handig om als ruiter bijvoorbeeld bij een overgang naar de piaffe het paard even een tikje te kunnen geven als hij wat terughoudend wordt om te voorkomen dat hij stilvalt of niet wil aanpakken. Ik zie daar het probleem niet in. Ik heb wel eens zitten kijken, maar de meesten gebruiken hun zweep helemaal niet in de proef. Het is alleen nodig in het geval dat.. Dus het verschil tussen geen 60 en boven de 70 zonder en met zweep, kan ik me heel slecht voorstellen. Misschien heb je een voorbeeld?