Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen maar hoop dat het hier goed staat. Ik zou graag jullie mening willen weten over het volgende. Wij hebben van onszelf een best ruime stal met kleine uitloop en een klein weitje. Hier staat mijn pony dan in de winter ongeveer 5 maanden. De rest staat hij lekker in een heel groot weiland bij andere (grote) pony`s. Mijn pony (een e-pony van 1.53) is naar mensen superlief en 200 procent betrouwbaar. Helaas is hij iets minder vrolijk tegen andere pony`s. Het gaat goed zolang hijzelf de baas niet is. Dat wil zeggen als de andere pony erg dominant is en absoluut niet bang van hem is. Dan heeft hij respect en doet hij niks alleen een beetje bedonderd kijken
Maar nu staan er twee meisjes bij mij, die 5 maanden, omdat zij dringend een plekje zochten voor hun shetlandermerrie. Hartstikke lief beest niks mis mee. In`t begin ging het goed maar de laatste paar weken gaat mijn pony steeds meer treiteren. shet mag niet meer in stal en mag niet mee-eten. buiten hooi neerleggen gaat wel maar ja het wordt kouder en dat beestje wil ook lekker binnen kunnen staan. Vandaag beet en trapte (gelukkig net mis) mijn pony de shetlander echt de stal uit en joeg haar helemaal op
Shetje staat nu elke nacht buiten en is helemaal zenuwachtig. En het engste vind ik dat mijn pony weleens meer een andere shet weg heeft getreiterd en tot in den treure toe opgejaagd heeft en dat beestje heeft het met de dood moeten bekopen omdat die in paniek onder een hek door was gekropen en zijn achterbenen heeft gebroken
Ik heb het idee dat mijn pony liever alleen is, hij is 20 jaar beetje een zuurpruim. Hier lees je altijd wel van oh je paard moet je niet alleen zetten is zielig maar de mijne is geloof ik echt liever alleen.Nu zullen jullie denken waarom heb je uberhaupt dan die shet erbij gezet maar die meiden zaten omhoog met stalling en omdat mijn pony in de zomer ook gewoon met andere paarden had gestaan vond ik het toch zielig hem alleen te zetten. Verkeerd gedacht dus want die shet heeft geen leven. Mijn idee is dus ook het shetje weg te halen voor er ongelukken gebeuren en ze net zo eindigt als die andere shet. beestje heeft geen leven zo. Maar ja die meiden kunnen bijna nergens anders heen omdat ze weinig geld hebben dus ik wil ze niet wegsturen. Maar ook niet de ellende hebben als het fout afloopt straks. Wie heeft een idee??