Eerste keer strandrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Eerste keer strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 22:06

Hoi hoi,

Ik wil heel graag met mijn paard op het strand rijden en ga waarschijnlijk as zondag mits het weer meezit.

Waar moet ik nou op letten en wat moet ik allemaal meenemen?? Bitloos of met bit?

Wat is jullie ervaring met je eerste standrit?

Groetjes Chantal

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:14

Waar je je prettig bij voelt, moet je doen (bit of geen bit, je kan zelf het beste vertellen hoe je paard reageerd toch?)

En vooral rust.
De meesten vinden of het geluid eng, of de golven,
Als je maar rust houdt, dan komt het best goed,

En een tip is, lekker losrijden op het strand, want als je meteen begint te racen, kun je nooit meer het strand op zonder dat hij/zij meteen er vandoor wilt ;)

Enne, geniet ze!

ch_ntii123

Re: Eerste keer strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 22:17

Ik heb een draver, en hij wil eigenlijk wel altijd hard, vooral buiten is hij goed voorwaarts. Met bit en zonder bit, hij is oost indisch gevoelloos, dus dan gata hij race, ik houd hem tegen en dan na een paar meter gaat het knopje pas om, en dan moet ik echt heeeel streng zijn.

Misschien eerst aan de hand mee het strand op en daarna rijden?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:34

Dat moet je zelf bekijken.Iemand anders te paard mee is misschien ook wel handig.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:38

Ga je alleen of ga je met meerdere?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:08

Ik voel mezelf veiliger te paard dan ernaast. Dus zou er zeker op het strand nooit naast gaan lopen.

Het strand vind ik verder de meeste veilige plek om te paardrijden (mits het geen hoogseizoen is ;) ). Je hebt de ruimte, je kunt daardoor alles overzien, het enige andere wat er is zijn voetgangers, en die naderen je behoorlijk minder snel dan een auto of vrachtauto en zorgen bij bijna geen enkel paard voor stress. Daarnaast is er ook nog nooit een paard geweest wat vanaf Hoek van Holland tot aan Den Helder bleef rennen. Ze zijn allemaal voor die tijd wel een keer gestopt omdat ze moe waren.

Bit of bitloos, waar jullie je het prettigst bij voelen.

Wat moet je meenemen? Je zadel, hoofdstel, cap, laarzen. Als je paard zichzelf niet aantikt zou ik geen beenbescherming omdoen, er komt snel zand tussen wat gaat schuren. Raakt je paard zichzelf snel heb je echter geen keus.

En bovenal: Geniet!

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:19

Mmh.
Is je paard moeilijker bestuurbaar zonder bit? Of is de rem net wat moeilijker?
Dan zou ik toch maar voor een bitje gaan. :S
& als het gewoon hetzelfde is, lekker doen wat je gewend bent.

Veel plezier! :D

ingezutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:42

Neem gezellig iemand mee die al eens op het stand is geweest, worden de golven een stuk minder eng van! ALs ze gewend zijn aan de zee is dat geen probleem meer. En als het kan toch ook even lekker volle vaart in galop, heerlijk!!!