Cap ineens te groot...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_B

Cap ineens te groot...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:25

Mijn vorige cap (7 jaar oud) was maat 58 en net iets te klein, dus toen ik weer begon met rijden, heb ik een nieuwe gekocht, maat 60. In de winkel zat het ding prima, alleen zette ik hem net op (heb alweer bijna 2 maanden niet gereden) en is het gewoon te groot. De bovenkant raakt mijn schedel en als ik voorover hang en mijn hoofd schud, valt mijn cap af.

Denk niet dat mijn hoofd krimpt, dus kan het zijn dat de voering van de cap is ingedeukt? Of kan dit het resultaat zijn van een valpartij, dat de cap toch is beschadigd?

Zepjuh

Re: Cap ineens te groot...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:28

Ik heb dit ook gehad, het was wel een verstelbare cap, ik weet niet of joune dat ook is?

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:29

Naar de kapper geweest?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:30

Blue9 schreef:
Naar de kapper geweest?

wat heeft dat er mee te maken? :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:30

Jenny_B schreef:
Of kan dit het resultaat zijn van een valpartij, dat de cap toch is beschadigd?

Als je er een keer flink mee gevallen bent zou ik zoiezo een andere cap aanschaffen.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:31

Als je met een val tegen de grond bent gebotst met je cap is de kans groot dat hij beschadigd is en dan moet je een nieuwe kopen daar hij, door de beschadiging, geen bescherming meer bied.
Neem je oude cap mee naar de winkel, sommige merken geven vermindering op een nieuwe als je je beschadigde inleverd en een verslagje maak van wat er is gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:33

Het kan goed zijn dat de voering wat dunner is geworden. Dit was ook bij mijn cap. Ik heb een stukje keukenrol tussen de voering gedaan en toen zat mijn cap weer prima!

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:34

Ja, ben naar de kapper geweest :D. En het is geen verstelbare.

Zou Harry's Horse korting geven? Vind het wel een goeie, ik ga morgen gelijk naar Sta Rho.

Ik ben hard gevallen, niet op mijn hoofd, maar wel een hersenschudding. Reden om de cap niet te vervangen was dat ik op mijn rug was gevallen.
Maarja, ding kan nu wel de prullenbak in.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:08

Die hersenschudding lijkt mij genoeg reden om 'm een enkeltje prullenbak te geven, maargoed.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:35

Mijn cap werd ook op den duur steeds wijder. De voering die toch wat platter werd door het vele dragen.

Wat bij mijn inderdaad ook uitmaakt is of ik mijn haar los heb of niet. Zelfs of ik een lagere staart draag of hoger maakt al eens verschil ;) Naar de kapper gaan (als je bv. je haar in laagjes hebt) maakt dus ook wel degelijk uit.

Maar als je met cap op bij een val een hersenschudding oploopt, lijkt me sowieso een nieuwe cap aanschaffen geen overbodige luxe hoor!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:16

orienta schreef:
Blue9 schreef:
Naar de kapper geweest?

wat heeft dat er mee te maken? :')

Heel veel?
Ik heb heel dik haar bijvoorbeeld, als ik naar de kapper ben geweest en het is flink uitgedunt scheelt dit heel veel en moet ik toch echt een hogere staart of een haarband eronder!
Dus TS aangezien je naar de kapper bent geweest kan het daar goed aan liggen. Maar ook aan de val natuurlijk, al had ik hem na val zowiezo vervangen!

paardje1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:37

Ik heb net hetzelfde tegengekomen! Ik had een cap gekocht die me perfect paste maar toen ik hem een aantal maanden had, was ie veel te groot geworden. Ik denk dat de binnenkant (de mousse) gekrompen is door het zweten.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:28

Mijn vorige cap had ik zomers gekocht, met een hitte golf, pastte hij perfect. En toen werd het winter en kouder en was hij te groot :=
Zomers als het warm is zet je hoofd meer uit als dat het koud is in de winter (of hoe je dat ook goed moet zeggen := ) ...

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:17

Jenny_B schreef:
Ja, ben naar de kapper geweest :D. En het is geen verstelbare.

Zou Harry's Horse korting geven? Vind het wel een goeie, ik ga morgen gelijk naar Sta Rho.

Ik ben hard gevallen, niet op mijn hoofd, maar wel een hersenschudding. Reden om de cap niet te vervangen was dat ik op mijn rug was gevallen.
Maarja, ding kan nu wel de prullenbak in.

Met hersenschudding moet je toch wel iets met je hoofd geraakt hebben, je hebt veel kans dat de cap nu geen bescherming meer bied,

Welke cap had je?

Teigetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:16

Ik denk ook dat als je een hersenschudding hebt, je cap ook een klap gehad heeft. Ik zou dus ook een nieuwe halen!

Verder weet ik niet of dat te maken heeft met de grootte.

king_yoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:16

Ik heb dit ook een beetje met mijn cap, maar hij past nog wel.

Komt volgens mij omdat de voering indeukt, hij moet in de winkel een klein beetje strakker zitten...

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 17:16

Had een Harry´s Horse pro plus. Nu heb ik een of andere verstelbare gekocht, zovaak zit ik er toch niet meer op.

Volgens mij ben ik door een hoef geraakt met neerkomen, weet anders ook niet hoe ik een hersenschudding en gekneusd stuitje voor elkaar krijg.