Mijn pony heeft ook beide aandoeningen en ik gebruik voor haar graag de bucas smartex dekens. Ik weet niet hoe oud ze is en of ze in de winter net als die van mij de neiging heeft af te vallen? Ik zou 200 grams te weinig vinden als ze deels geschoren is en buiten staat.
Mijn pony staat in de winter met een smartex all-in-one (ca 400 grams). Ze wordt niet geschoren, nog niet in ieder geval want haar vacht is niet extreem lang. Zij staat overdag op het land en 's nachts in een redelijk geisoleerde buitenbox. Het fijne aan de smartex vind ik dat de binnenkant van fleece is en eventueel zweet wordt afgevoerd terwijl de deken van binnen altijd droog blijft. Gek genoeg zweet ze bij dezelfde temperatuur niet onder deze deken en wel onder een gewone 200-300 grams deken.
Ze zijn alleen wel erg duur 
Maar ik zou er in ieder geval 300 grams op leggen, de vacht van een cushing paard werkt niet zoals een gezonde paardenvacht, ookal is de vacht wel heel lang. Zweten komt vaak ook door de hormoonproblemen en hoeft niet altijd met te warm hebben te maken te hebben.