Kleur van wedstrijdjasje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Als je een jasje zou laten maken voor welke kleur kies je dan??

Zwart(evt met krijtstreep)
4 (28%)
Blauw
4 (28%)
Grijs(evt met krijtstreep of ruit)
4 (28%)
Bruin(evt met krijtstreep)
1 (7%)
Bordeauxrood
Geen stemmen
Groen
Geen stemmen
Anders
1 (7%)

Totaal aantal stemmen: 14

sammie18

Kleur van wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 23:06

Hallo bokkers,
Ik heb besloten aankomende vrijdag naar de markt te gaan voor stof te kopen voor een nieuw rijjasje. De meeste jasje passen mij niet, ik ben niet de dunste en als een jasje mij past bij mijn taille, passen mijn borsten er alsnog niet in. Ik heb lang zitten wikken en wegen om een jasje te laten maken, maar nu heeft de moeder van een stalgenootje aangeboden om een jasje te maken. Voor mijn vriendin heeft ze ook een jasje gemaakt, erg mooi en netjes.

Ik spring voornamelijk, ik wil een redelijk opvallend, maar vooral een sjiek jasje, alleen ik weet nog niet wat voor kleur, vandaar de poll. Ik wil graag een jasje met een dubbele split aan de achterzijde. Daarnaast pas ik de binnenvoering aan aan de kleur van het jasje(als ik bijvoorbeeld een donkerbruin jasje laat maken gaat er ook bruine voering in het jasje). En geen knopen achterop het jasje. Als ik vrijdag op de markt ben kijk ik ook meteen voor fluwele stof voor op het kraagje, als ik het in een kleur kan krjgen welke mooi bij de kleur van het jasje past, wordt het een fluwele kraagje.

Welke kleur zou ik nemen, ik vind voornamelijk mooi:
-bordeauxrood(met bijvoorbeeld een creme krijtstreep) of
-donkerbruin(ook met een creme krijtstreep) of
-antrecietgrijs(met een witte krijtstreep) of
-ik heb een mooie ruit gezien, lichtgrijs, donkergrijs met rood of paars

Voor welke kleur zouden jullie kiezen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:34

Ik zou iets kiezen wat ik mooi vind en niet de rest van bokt, zij hoeven er inmiddels niet in te rijden. Als je er niet uit komt omdat er zoveel keus is zou ik wat staaltjes vragen op de markt en er thuis nog eens rustig over nadenken.

Als je geen bruin tuig hebt zou ik niet kiezen voor bruin. Verder, kies een mooie soepele stof, dat valt mooier dan een stugge stof. Hou er ook rekening mee dat je je cap ook moet aanpassen en evt laarzen. Hou daar dus met de kleurkeuze rekening mee. Bordeaux rood zou ik niet kiezen, daar lijk je snel wat bleek mee en doet wat qua kleur wat ouderwetsig aan.

Heb je al eens gekeken bij fuller fillies, die hebben rijjasjes speciaal voor grote maten, ik paste het niet omdat het bij de taille wel goed zat maar ik te weinig boezem had, maar volgens mij heb je daar geen last van. Ze hebben ook aparte kleurcombinaties.

Ik heb mijn jasje laten maken bij horseridersclassics.nl, daar staan ook allemaal stofjes op de site, misschien ter inspiratie voor op de markt ?

DianPh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:25

Ik vind zwart met een streepje wel mooi, ik vind het goed dat er ook andere kleuren komen want het werd een klein beetje oud-bollig. Maar het chiqueste vind ik nog steeds zwart. *D

Inujojo

Re: Kleur van wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:30

Wat voor kleur heeft je paard? Dat is ook absoluut iets om rekening mee te houden. Als je paard bijvoorbeeld een vos is, dan zou ik geen rood nemen, dat vind ik persoonlijk niet zo mooi staan. Ik heb zelf een jasje in een middenkleur grijs, erg chique :j.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 16:07

Afbeelding
Afbeelding

Inujojo: Ik heb wel een vos, maar ik vind bordeaux rood eigenlijk wel mooi. Dus de kleur blijft wel in mijn achterhoofd zitten(hij is wel een beetje donker vos, met een roodachtige gloed). Ik heb ook een hele mooie grijs stof gezien en ook een grijze ruit, een mooie sjieke stof, dus dat zit nog in mijn achterhoofd.

ingvdh:Ik heb dit topic geopend om te kijken wat andere mensen voorstellen, misschien is er wel iemand die een kleur noemt waar ik zelf nog niet aan heb gedacht. Het is dus meer voor de vraag naar een mening, het is niet als 5 mensen zeggen van fel roze is wel erg mooi, dat ik vrijdag roze stof ga kopen. Voor het springen komt er waarschijnlijk wel een bruin zadel. Ik zou inderdaad even op de site kijken die je noemt. Een dunne(niet te dun natuurlijk), katoene, licht elastische stof welke ook goed wasbaar was, daar moest ik voor kijken. Ik heb altijd een erg roode kop, dus misschien lijk ik dan iets relaxter.

DianPh: zwart met een krijtstreep vind ik op zich wel mooi, maar als ik dan toch een jasje laat maken, dan ga ik voor een jasje dat ik niet anders in de winkel kan kopen(of in ieder geval hou ik die optie open). Of welke in ieder geval niet iedereen heeft.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:10

Ikzelf heb ook een vos :j.. en daar staat grijs inderdaad erg chique op en grijs misstaat ook niet bij bruin tuig. Dus als het aan mij licht inderdaad grijs.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:12

Zwart is toch wel heel mooi. Het past mooi aan, en het ziet er netjes uit.
Heb je ook wel eens aan donkerblauw gedacht?

Animo_Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:16

Grijs rules! Jasje is van Animo Italia.
Afbeelding

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:18

ik zweer bij zwart/goud/wit ..

maar mijn trainster gaat nu een vosje starten en nieuwe spullekes zijn ook wel mooj:P!!!
nl: bruin/goud/beige!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 16:21

Voor de mensen die bij het stemmen anders invullen ook willen aangeven wat voor kleur zij zouden kiezen????

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 16:38

X_Linz_X: Heeft je trainster ook het zadel, hoofdstel, laarzen en dergelijke bruin??

Mijn instructrice heeft gewoon een chocolade bruin jasje, maar wel zwarte laarzen en cap. Toch nog heel netjes, maar dat komt omdat het jasje gewoon ontzettend sjiek is.

Maaike_Kealy:Donkerblauw vind ik zelf eigenlijk helemaal niet zo mooi(is natuurlijk heel persoonlijk), dan zou ik eerder gaan voor koningsblauw, maar dat vind ik wel erg opvallend.

Animo_Italia: Dat grijze jasje op de foto is wel erg mooi, met ritsjes in plaats van 'oudbollige' zakken.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:08

Kleurtjestopics zijn niet toegestaan, hier dus een slotje.