via (via via) een goede vriend heb ik een maand geleden een Belgisch Trekpaard hengstveulen gekregen.
Dit omdat zijn moeder moest worden ingeslapen vanwege 2 gebroken ribben (opgelopen door ander paard) en ze had al lange tijd last van
een ontstoken kniegewricht, wat maar niet over wilde. Het veulen was voor de fok onder de maat en moest daarom eigelijk naar de slacht, ookal is het een prachtbeest om te zien en zachtaardig. Het veulen is met vier maanden moederloos bij mij gekomen en heeft mijn 8-jarige haflingerruin nu als maatje.
Ze kunnen het goed vinden. Ik poets hem regelmatig en halster aan doen gaat nu redelijk goed.
Wanneer ik er een touw aan doe of hem probeer mee te krijgen, gaat hij stressen... heel snel dunne ontlasting en wanneer ik het buiten probeer ben ik hem zo kwijt.
Ik heb het in de stal geprobeerd (4x5m) maar toen wilde hij door een (open,zonder glas) raam heen wat op zeker 1.60m hoogte zit.., hij stond klaar op z'n achterste benen, ik kon het nog nét voorkomen. Toen liet hij zich op 't houten hek van de staluitgang vallen wat vrijwel meteen aan gort was... en weg was ie. Aanhalen en overal aanraken gaat best goed en als hij in de wei ligt kan ik er makkelijk bij gaan zitten en zo.
Maar hoe kan ik hem nou aan een touw leren lopen ??
Graag tips
! BvD !! 
) (losjes) vast. Mijn vriendin met haflinger gevraagd vlak langs hem te lopen en dan ging hij toch weer even een stukje verder.
.