Probleem is dat ze altijd stuk gaan daar in het plooipunt als je je voet flext (tenen omhoog duwt).
Vorige kerst heb ik Ariat schoenen gekocht, behoorlijk aan de prijs (E220,-) en echt heel goed onderhouden. Elke dag schoongemaakt, niet mee gemest en niet mee door de blubber gelopen. Toch waren ze na 4 maanden door op die plek omdat ik er heel de dag op loop waarschijnlijk en ook meerdere paarden per dag mee rijd. Nou goed, Ariat staat bekend om dit probleem dus die schoenen koop ik gewoon niet meer. Ik had nog stalschoenen liggen, simpele Aigle's die drie keer zo goedkoop waren en die hebben het meer dan een jaar gehouden en voor die prijs vind ik dat prima. Maar die zijn veel te koud voor in de winter dus die koop ik ook niet meer.
Nu heb ik besloten om voor op stal maar elke stalschoenen te kopen van anders materiaal dan puur leer en om het rijden met m'n wedstrijdlaarzen te doen en voor op wedstrijd dan nieuwe laarzen te kopen. Maar na 2 weken fulltime met m'n laarzen te rijden gaan die OOK al stuk op dat flexpunt!
Doe ik iets verkeerd in het onderhoud?
Ik maak ze nu schoon met Lazy Man zadelzeep (niet altijd, soms is een doek erover voldoende) en heb een soort schoencreme uit de ruitersportzaak.
HELP!