Starten met een bokriem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Starten met een bokriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 09:57

Hallo,

Ik had een vraagje, mag je tijdens je dressuurproef (B) gebruik maken van een bokriem ( stijgbeugelriem om de hals) ?

Storm

Re: Starten met een bokriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:14

Nee, dat mag niet. Je mag ook niet met een martingaal starten oid en ook niet met een losse riem om de hals.
Wat je wel kan doen, er zijn bokriempjes te koop, die bevestig je aan de voorkant van het zadel aan de oogjes. Daar kan je je ook aan vasthouden als het even mis zou gaan en die riempjes zijn niet verboden in de dressuurring.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:46

Storm76 schreef:
Wat je wel kan doen, er zijn bokriempjes te koop, die bevestig je aan de voorkant van het zadel aan de oogjes.

Als aanvulling:
Daar kun je ook gewoon even een sperriem vastmaken of misschien dat je het met een sporenriempje ook red. (korte termijn oplossing)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:06

Storm76 schreef:
Nee, dat mag niet. Je mag ook niet met een martingaal starten oid en ook niet met een losse riem om de hals.
Wat je wel kan doen, er zijn bokriempjes te koop, die bevestig je aan de voorkant van het zadel aan de oogjes. Daar kan je je ook aan vasthouden als het even mis zou gaan en die riempjes zijn niet verboden in de dressuurring.

right :j ook al vind ik een stijgbeugel meer houvast hebben!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:06

@monnie, een stijgbeugel meer hou vast, denk eerder dat je de stijgbeugelriem bedoeld ;) Vind dat ook meer hou vast hebben. Maar als ik de TS was zou ik zo'n riempje voor op mijn zadel maken :)

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:07

Onderlinge heb ik daar wel mee gestart ;)

Ooh nee niet aan de stijgbeugels vast maar aan het zadel. Dat je z'n riem heb voor aan je zadel vast..

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:10

ik heb ook zo'n bokriempje (een echte, voor op m'n zadel)
moet eerlijk zeggen dat ik een pony rij die veel bokt, maar dat het na 5 maanden dat ik hem rij nog steeds niet mijn reflex is om als hij bokt dat je dan dan ding vastpakt.
hij bokt dan ook best wel onverwachts.
maar 1 x toen ik hem wou straffen voor het bokken dmv een tik achter het been, hield ik alvast het bokriempje vast, omdat ik wist dat hij ging bokken, en ik had wel betere houvast! ;)
ik start geen KNHS wedstr. maar fnrs, daar xit hij er gewoon aan hoor :j
edit: foto van m'n bokriem:
Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:15

Inderdaad, gewoon sperriempje aan de voorkant vast maken.
Heb je altijd iets wat je kunt pakken.