Rubberlaarzen vs PetrieAnkylaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BonaFide

Rubberlaarzen vs PetrieAnkylaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 14:28

Hallo,
Ik heb een erg apart probleem! Ik heb mijn petrie anky laarzen inmiddels 2 á 3 jaar, in het begin vond ik ze fijn rijden, maar nu lijken ze me te groot!
Als ik mijn hak uitdruk zweeft mij eigen hak een stuk daarboven, dit is dus niet fijn ivm. sporen en rijden..
Mijn voet kan niet gekrompen zijn en mijn laarzen kunnen ook niet ontzetten zijn uitgelopen aangezien ik ze alleen op wedstrijden draag. Ik rij M2 met mijn rubbere laarzen aangezien ik die veel fijner vind zitten en beter voel wat ik doe met mijn voeten en benen. In de winter is het rijden met rubbere laarzen natuurlijk helemaal niks !!! Ik heb zooltjes in mijn petrie laarzen en de voet/been maat is helemaal opgemeten, alleen ik kan niet meer met die laarzen rijden!

Kent iemand dit probleem, of waar kan het aan liggen?

Welke of wat voor een laars zou een goed alternatief zijn?

_Fieke

Re: Rubberlaarzen vs PetrieAnkylaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:34

laars met een rits schuinvoor. Ik had het ook en nu met mijn nieuwe petrie olympic niet meer :)

mariellekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:48

Ik kan helaas vanwege mijn dikke kuit geen rubberen laarzen aan en chaps zijn geen oplossing voor mij... ik heb in de buurt van Utrecht toen laarzen laten maken en deze hebben dus de rits aan de zijvoorkant zitten, daardoor kan de laars smaller gemaakt worden en schuif je er niet zo makkelijk uit...

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:28

mariellekyra schreef:
Ik kan helaas vanwege mijn dikke kuit geen rubberen laarzen aan en chaps zijn geen oplossing voor mij... ik heb in de buurt van Utrecht toen laarzen laten maken en deze hebben dus de rits aan de zijvoorkant zitten, daardoor kan de laars smaller gemaakt worden en schuif je er niet zo makkelijk uit...

bij van Huet in Bunnik? daar heb ik ze ook laten aanmeten, SUPER!

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:46

Ik heb hetzelfde gehad en heb er nu een soort verhoginkje voor alleen de hak erin gelegd.
Is ook te koop van het merk petrie.

Appiehappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:30

Is je kuit kleiner geworden? Dat kan namelijk ook verklaren dat je laars verschuift als je je hak uitdrukt en je voet gaat zweven. Heb ik ook gehad, en heb toen de kuit in laten nemen: zaten toen weer super.

mariellekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:56

bij van Huet in Bunnik? daar heb ik ze ook laten aanmeten, SUPER![/quote]

Ja inderdaad. Super service! En ook hele goede voorlichting. en wat ook belangrijk is betaalbare laarzen.
moest alleen ivm zomerstop helaas wat langer wachten...
heb ze nu inmiddels ruim 3 jaar en mocht ik weer nieuwe laarzen nodig hebben zal ik zeker daar weer naartoe gaan.