Shetlander staat al vanaf 4 maanden (is nu 3 jaar) tussen geitjes in de wei. Zo ook bij de vorige eigenaar.
Helaas is de shet een volle hengst, en heb ik een merrie. Ik ga de shet dus NIET bij mijn eigen paarden zetten.
Ook ik vind het niet eerlijk om een pony alleen te laten staan. Er behoort altijd een soortgenoot bij te staan. Nu is de mogelijkheid echter niet anders. Ik vind de ouders van mijn bijrijdster niet erg slim door haar de pony te laten kopen. Ik heb ze meerdere malen verteld dat een pony niet alleen kan staan.
Het lijkt mij op dit moment beter dat de shet dagelijks veel aandacht krijgt, nog steeds bij geitjes/schapen etc zoals hij gewend is, en af en toe spelen in de rijbak met mijn ruin, dan in die wei blijven en maar 2 dagen in de week iemand hebben die hem een aai over de bol geeft (meer aandacht krijgt hij daar niet)
Verzekering, dat hoort hier in Belgie bij de familiare verzekering. Gezien je per gezin maar 2 paarden extra kunt verzekeren znoder extreme kosten, zal zij dit goed moeten navragen. Ik heb er tenslotte al 2.
Laatst bijgewerkt door bosefoso op 13-11-09 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt