Een goede cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk1605

Een goede cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:29

Hallo,

Mijn cap wordt vaak nat, van zweet en regen. Nu laat ik hem wel ergens veilig opdrogen, en hou ik de buitenkant schoon. Maar hij stinkt echt ongelofelijk. Natuurlijk kun je die cap niet wassen. Het is een goedkope cap van de Decathlon.
Nu heb ik wel eens gehoord dat er caps zijn die dat minder hebben, die je ook op bepaalde plaatsen kunt wassen (uitneembaar stuk ofzoiets?) En ventilatie "gaten"?

Kan iemand mij zo'n cap aanbevelen, of heb ik gewoon fabeltjes gehoord?

Alvast bedankt.

SophievdV

Re: Een goede cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:34

Het ligt een beetje aan je budget :)

Op zich kan je al een prima cap kopen voor ongeveer 70 euro. Denk aan caps van Harry's Horse of Kalvakade.

Er bestaat trouwens een spray die je voor je cap kunt gebruiken. Is de spray van Ariat voor frisse voeten :Y)

Ikzelf was iedere dag mijn haar en dat scheelt volgens mij ook een stuk. Mijn cap stinkt na dik 2 jaar nog steeds niet :)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:36

Ik was mijn haar ook elke dag :) (ik douche elke dag dusja..)
ik weet niet wat het is, ik denk gewoon dat het daardoor komt.
Toen ik er achter kwam realiseerde ik me dat t eigenlijk gewoon een vies idee is. Vandaar dat ik opzoek ben naar iets wat 'beter' schoon te houden is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:38

Ik heb trouwens een cap van Kalvakade en die voldoet prima! Je hebt ook hele dure caps van bijvoorbeeld Pikeur (de GPA). Deze kosten om en nabij de 400 euro. En ik dacht dat je daarbij ook de binnenbekleding eruit kunt halen om te wassen.. maar bind me er niet op vast :o

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 21:42

Ja zoiets zoek ik! Want mijn cap heeft 1 dun laagje stof, en dan komt meteen zo'n schuimklots. Daar valt dus niets aan te wassen.

Ik vind het gewoon een prettiger idee :)

MichelleWts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:51

De binnenkant van de GPAs kan je eruit halen en wassen, en zelfs nieuwe kopen als ze versleten zijn, dat kan je al ver helpen! Ze zijn wel wat duurder, maar het geld zeker waard.

BartV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:52

De binnenkant van de BR viper kan je ook eruit halen en wassen, en kost 80 euro dus dat is best te doen.

Ik zag 'm trouwens ook bij het Kempisch ruiterhuis hier in de buurt, met als merk Equitheme voor 70 euro, dus duur hoeft het niet te zijn.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:54

de troxel caps hebben een uitwasbare binnenvoering.
opzich hele mooie caps, wou er ook eentje kopen maar vond hem te champignonachtig haha.
zijn aardig prijzig ook.
heb nu een kalvakade, niet uitwasbaar.

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:59

Ik heb mijn cap pas in de wasmachine gewassen,in een kussensloop op 30 graden. Ging prima en hij is weer lekker fris! Die van Uvex kosten 99.95 en hebben een uitwasbare binnenkant. Dat wordt mijn volgende cap!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:41

Het lijkt me niet echt bevordelijk voor je cap om hem zo in de wasmachine te laten "bonken". Mijn huidige cap heeft een uitneembare voering, die ik af en toe in een handwasje geef. Verder schijnt febreze of zo ook wel te helpen, dat is zo'n spray dat het wat frisser gaat ruiken, maar het lijkt me sterk dat je de stank er mee uit krijgt.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:50

Voordat je een dure pikeur GPA gaat aanschaffen: ik ken iemand met een pikeur GPA, en elke keer als die cap nat werd van de regen, kwamen er allemaal rare bulten op. Als de cap opdroogde trok dit wel weg. Ik weet niet of dit een uitzonderlijk geval is, maar het hoort niet, en vooral niet bij zon dure cap.

Maargoed, als ik jou was zou ik gaan voor een cap met uitneembare binnenvoering, die je zoals hierboven al gezegd kan uitwassen. En verder kan het er ook nog aan liggen waar je je cap laat drogen, meestal gaan ze stinken als ze in een plek liggen te drogen waar weinig frisse lucht komt (een kast bijv).

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:06

ik heb een hele dure cap die je kan wassen

lucky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:27

ik heb ee cap van Kalvakade hij was iets van 65 euro die kan in de wasmachien vertelde laats iemand zelf heb ik het nog niet geprobeert hij is nog niet zo oud

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:58

lucky10 schreef:
ik heb ee cap van Kalvakade hij was iets van 65 euro die kan in de wasmachien vertelde laats iemand zelf heb ik het nog niet geprobeert hij is nog niet zo oud

de hele cap?

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:13

MichelleWts schreef:
De binnenkant van de GPAs kan je eruit halen en wassen, en zelfs nieuwe kopen als ze versleten zijn, dat kan je al ver helpen! Ze zijn wel wat duurder, maar het geld zeker waard.

Haha handig dit topic! Ik heb een Gpa echt super fijne cap maar ik wil m ook op de een of andere manier aan de binnenkant schoon krijgen! ;)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:25

Ik heb een cap van Casco, Hij was vrij duur, 90,-
De kwaliteit valt mij erg tegen!
Het achterstuk is al regelmatig losgeschoten.
Wel zitten er gaten in,
Maar dat is ook het enige :+

KimRamona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:51

Je moet gewoon eens bij de divoza gaan kijken daar heb je ze genoeg

stefanievdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:45

Als hij duur mag zijn een GPA is super, maar je hebt ook de nieuwe lami-cell die zijn ook tegen de regen

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:40

gewoon goed je haar wassen, dan heb je er niet zo'n last van

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 20:04

Bij elke cap heb je last dat het gaat stinken etc.
maar ik heb een hele fijne cap: van global.