Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
Laurabyoux schreef:Spreek van te voren af, dat wanneer het paard afgekeurd wordt, dat de verkopende partij dan de kosten op zich neemt en bij goedkeuring betaal je het zelf. (of de verkopende partij moet het dan ook willen betalen)
Citaat:In de lagere prijsklasse is niet elke verkoper happig om de keuringskosten (zeker foto's) te betalen.
Echter doe het wel, beter dan een miskoop!
Daarbij is een bemerking op de foto's vaak niet eens erg, maar kun je er wel rekening mee houden.
(bijv niet springen en zorgen voor een sterke achterhand die meer kan dragen. Of gewoon dat je weet dat het er zit en je bewust dat risico kan nemen bij de koop)
NatasjaM74 schreef:Ik ben me aan het orienteren voor het kopen van mijn 1e pony, wsl ijslander of fjord.
Nu vraag ik me af wat zijn de voordelen van het kopen bij een particulier of waarom ga je eerder naar een handelaar.
En hoe herken ik een goede handelaar, zijn er keurmerken of zwartlijsten oid?
Zelf spreekt van de particulier me meer aan, maar goed ik ben een leek dus dat is alleen intuitie.
tamary schreef:Of je particulier of handelaar koopt hangt ook een beetje af van wat je zoekt. Een sportpony is vaak duurder en daar zit dan meer "handel" in, dan kom je sneller bij een handelaar terecht. Een goede recreatiepony krijgt als het goed is een heel andere opleiding en komt daardoor sneller van een particulier af. Al hangt dat ook af van welk ras je zoekt..
amawonderboy schreef:particulier zijn vaak wat eerlijker.
Jeanine84 schreef:amawonderboy schreef:particulier zijn vaak wat eerlijker.
Waar baseer je dat op? Ik heb een 2 jarige laten keuren, deze bleek al meerder keren gekeurd te zijn achteraf en ook bij mij werd ie afgekeurd..ik ken een paard die plat gespoten word als er kijkers komen en ik kan je nog wel een paar verhalen meer vertellen over particuliere verkopers
Een erkende (!!) handelstal heeft een naam hoog te houden, die zijn over het algemeen eerder eerlijk dan een particulier