Toen ik mijn pony kreeg ging ze altijd gewoon in de trailer, nooit tegenstribbelen ze liep er zo in. Onderweg was ze ook rustig. Tot voor kort ze ineens in de bochten en op rotondes ging bewegen en de auto helemaal ging schudden. Elke keer als we gingen kijken stond ze rustig hooi te eten en was er niets aan de hand.
Het werd steeds erger en na een tijdje begon ze wondjes over te houden aan het transport. Het begon met kleine open plekjes op de heupen, en ze werden steeds groter. Dus iedere keer als ze meeging kreeg ze een deken met vulling op, zodat de huid niet meer stuk kon gaan.
Tot we een keer naar een oefenparcours oid gingen. Onderweg werden we gebeld door een bekende die achter ons reed met de mededeling: de stang die achter de pony zit steekt omhoog boven de klep uit! Dus auto in een vluchtstrookje of hoenoemjedat geparkeerd ik gelijk uitgestapt, en op het opstapje dat op de achterkant van de trailer zit heb ik de stang achter haar vandaan gehaald (je kan dan natuurlijk niet de klep open doen en al helemaal niet op de weg) en daarna weer verder. Toen was ze de hele weg rustig en verder niet veel gevoeld.
Toen ze de trailer uitkwam had ze een klein wondje op de staartwortel, dus wij dachten dat het van de stang kwam dat ze daar tegenaan had gezeten en die daardoor omhoog was geschoten. Dus we besloten om de stang er niet meer achter te doen.
Afgelopen zaterdag had ik concours en ze was aardig rustig onderweg. Maar toen ik haar ging opzadelen schrok ik me dood. De hele staartwortel lag open en het haar was helemaal weg, alleen nog een bloederig velletje was te zien. Ik moest afmelden want ze liep ook kreupel, wat helemaal niet verwonderend was. Nu loopt ze nog steeds heel stijf van achter.
Mijn vraag is dus: heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat zou ik er aan kunnen doen?
Wat gegevens over de trailer:
- de bodem is goed
- pony's gaan per 2 in de trailer
- ze staan vast aan veiligheidskettingen
- ze hebben hooi onderweg
Ik hoop dat er iemand is die hier een oplossing voor weet!
En een trailer waar de paarden diagonaal instaan, dus tegen de rijrichting in zijn bijna 20.000 euro.. En ik denk niet dat mn vader zin heeft om die te gaan kopen voor dat bedrag