Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarcR schreef:Begin met grondwerk met je verzorgpaardje, zo kan je terug vertrouwen opbouwen. Maak er ook gebruik van om je paardje op te voeden, zo zal het voor hem ook duidelijker worden dat jij de leider bent en zal hij gemakkelijker te rijden zijn.
Huertecilla schreef:...euh, zou dat niet vooral van de eigenaar afhangen?
Wat een bijrijder doet is ook beleren en vormt het paard.
Het kan best zijn dat de ts niet de gereedschapskist heeft om een bepaald paard te beleren. Dat wordt dan een drama en dan leert het paard dingen die het niet meer kan ontervaren. Klaar is de eigenaar daarmee.
De ts stelt een uit verschillende aspecten opgebouwde vraag welke inhoudelijk niet concreet op een forum te beantwoorden is.
loveRoes schreef:Grondwerk is een optie maar het is vooral dat mijn ouders en familie en zelfs vriendinnen zeggen dat ik beter niet meer met hem om moet gaan omdat hij gewoon getraint hoort te worden door een prof omdat hij zo wild is. Het probleem is niet alleen dat het rijden niet gaan, maar hij is gewoon ontzettend moeilijk, vooral als je er naast staat. Zit er liever op dan dat k ernaast sta eigenlijk. Dus grondwerk is dan niet echt een goed idee met een moeilijk paard en een meisje die minder vertrouwen heeft in de paarden....
Dus eig is dat voor mij niet meer een optie...