Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

een shet bij ons op stal die is een week geleden geschoren en die heeft nu al weer een dikke vacht (maar die heb ook een dunne (regen)deken op, staat in het donker 's avonds). Ik denk dat in dit geval de deken zeker in vloed heeft gehad. Maar ik heb zo-wie-zo in omloop er een hoop over gehoort, mijn hond heeft er ook last van. Die is misschien niet geschoren maar die gaat ook niet echt soepeltjes als normaal door zijn vachtje heen etc. 
Karin schreef:Sommige mensen moeten hun benen ook vaker scheren dan anderen.
Maar serieus, bij het ene paard groeit haar nou eenmaal sneller dan bij het andere paard. Bij het ene paard zie je nauwelijks verschil tussen zomer- en wintervacht, het andere paard krijgt zo'n dikke vacht dat je 'm wel móet scheren als je hard met hem werkt maar is met één keer scheren klaar, en weer een ander paard houd je alleen 'droog' als je 'm drie keer per winter scheert.
Haar groeit uiteraard niet alleen onder invloed van kou. Licht is van minstens even grote invloed, misschien zelfs wel de doorslaggevende factor.
Majo schreef:Is dit niet een kwestie van logisch nadenken, en dat je paard het gewoon koud heeft gehad? Als ie het niet koud had, zou hij ook geen haar aanmaken. Vergis je niet dat het 's nachts toch redelijk koud kan zijn hoor, rond de 2 graden.
Majo schreef:Is dit niet een kwestie van logisch nadenken, en dat je paard het gewoon koud heeft gehad? Als ie het niet koud had, zou hij ook geen haar aanmaken. Vergis je niet dat het 's nachts toch redelijk koud kan zijn hoor, rond de 2 graden.