Wat vind jij fijner; Indoor of Outdoor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke wedstrijden vind jij het fijnst?

Indoor
26 (30%)
Outdoor
46 (54%)
Maakt niets uit
13 (15%)

Totaal aantal stemmen: 85

Laux

Wat vind jij fijner; Indoor of Outdoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:31

De titel van dit topic zegt het al;
Welke wedstrijden vind jij fijner; indoor of outdoor? En waarom vind jij dat?

Zelf kan ik hier nog weinig over zeggen, aangezien ik nog maar één wedstrijd heb gehad en die was binnen. ;)
Maar mij lijkt indoor ook fijner dan outdoor, want als je paard er bij een outdoor-wedstrijd vandoor vliegt, is hij wel in de 'wijde wereld' voor zijn gevoel.
En bij indoor-wedstrijden heb je ook geen last van het weer, zoals regen, hagel, keiharde wind etc.
Een voordeel van outdoor-wedstrijden is dan wel weer dat je daar 2 proeven kunt rijden.

Sim

Re: Wat vind jij fijner; Indoor of Outdoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:34

Hier in de buurt rijden we indoor ook gewoon 2 proeven, dus wat dat betreft maakt het niets uit.
Zelf vind ik outdoor het lekkerst, maar dat is gewoon omdat ik het liefst in de buitenlucht rijdt. Tenzij het stortregent, dan ben ik ook een watje en geef ik de voorkeur aan een binnenbak.
Voor mijn paard maakt het qua lopen geen verschil of ik een in- of outdoor wedstrijd rijdt.

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:58

ik rijd ook het liefst outdoor. Ik spring en outdoor is gewoon lekker ruim
en het losrijden is vaak ook fijner

Amke_Fredje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:12

Ik rij springen liefst outdoor en dressuur indoor xD
Bij springen heb je meer ruimte enzo

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:16

Ik vind op dit moment het erg fijn om indoor te rijden met mn jonkie.
Slinger je tenminste niet snel uit de bak :+

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:19

Outdoor :D Mijn paard loopt fijner, en je hebt meestal wat meer ruimte. :)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:19

indoor...maar outdoor vind ik wel gezelliger, alleen paardje is dan iets minder geconcentreerd.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:20

Outdoor, veel meer ruimte om los te rijden :) Qua proeven maakt het niet uit; hier heb je er in de winter ook gewoon 2.

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:22

Ik rij echt het liefste outdoor. :)

Thuis oefenen we ook altijd buiten en in binnenbakken wil mevrouw nog wel eens schrikken van ''spoken'' of vind ze de bakrand erg eng. Daarnaast is een outdoor ring meestal ook beter aangelegd. Ik heb ooit eens meegemaakt dat ik in een binnenbak moest rijden waar de afmetingen van de bak en letters totaal niet klopte, waardoor alle figuren opeens erg lastig waren :x

Martine

Outdoor. Veel gezelliger omdat er springen en dressuur is. Meer de ruimte met losrijden.
Bovendien 2 proeven te rijden. Hier in de buurt is alles in het Z of 20x40, of op vrijdag of maar 1 proef. :+

monique4

Ik rij liever outdoor, ook mijn dochter heeft de voorkeur voor outdoor, de paarden zijn beter op hun gemak doordat er altijd paarden in de buurt zijn, vooral de pony van mijn dochter heeft er wat moeite mee om bv alleen in een binnenbak te lopen, buiten is ze veel relaxter.

In het winterseizoen vind ik het weer wel eens parten spelen, sta je in alle vroegte en donker je paard te vlechten, koud door sneeuw of bevroren wegen niet op wedstrijd kunnen brrr, nee doe mij maar het buitenseizoen, is ook veel gezelliger, al zijn `s winters de uitslagen sneller klaar.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:23

Met mijn jonge paardje indoor, lekker beschut, weinig afleiding en niet teveel ruimte! Anders outdoor, meer ruimte, meer ringen en dus meer te zien en meer bekenden, daar maken we een dagje uit van!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:25

Outdoor!! absoluut :j

Vaak dressuur en springen, dus veel (bijna alle) mensen uit de club bij elkaar, altijd mega gezellig en met een zonnetje erbij is het helemaal genieten :))

Springen is ook vaak ruimer en het losrijden ook :j

Binnen springt mijn 1ne paard wel fijner ( is minder loperig)
en mijn andere paard is binnen wat kijkerig met dressuur waardoor hij zich wat meer laat zien.
maar buiten deze 2 puntjes absoluut outdoor!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:45

voor mij maakt het niet zoveel uit..
indoor heeft het voordeel dat je lekker droog rijdt ( O:) ) en ik durf er zelf iets meer aan te rijden. Nadeel is dan weer dat het krap losrijden is en je vaak erg lang op het paard zit ;)

outdoor is gezelliger en er is meestal meer ruimte, maar dat merkt ponylief ook en die is vaak wat sneller afgeleid ;) en ja..het weer..ik heb afgelopen outdoor seizoen héél vaak in de regen gereden, heel vervelend :+ De prijsuitreiking duurt vaak wel wat langer omdat er bij ons grote groepen zijn, maar je zit veel korter op je paard dus die kan lekker de trailer op en dan kan je zelf even rondkijken :)

bij ons is zowel binnen als buiten 2 proeven trouwens ;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:07

Moeilijk, ik denk dat ik dan toch voor indoor kies.
Maar ben dan ook niet zo objectief ingesteld, aangezien ik 's zomers veel menwedstrijden rijdt en zo af en toe een dressuurwedstrijdje.
Vind het indoor wel lekker dat je geen rekening hoeft te houden met de weersomstandigheden (voor een outdoorwedstrijd krik ik het bezoekersaantal van buienrader & knmi altijd behoorlijk op). Ik start namelijk alleen op manege's met 2 binnenbakken.
Losrijruimte heb ik nog nooit tekort gehad, paard kan binnen net zo debiel doen als buiten als hij denkt dat het nodig is, een gezellige dressuurwedstrijd ben ik nog nooit tegengekomen, dus verder is het aardig gelijk...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:23

Indoor, jong paard, verschrikkelijke kijker en buiten is ze toch sneller afgeleid. Ik start dus liever in een rustige binnenbaan. :D

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:25

Outdoor, veel meer sfeer en met lekker weer een vakantiegevoel! ;)

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:27

zekerste weten zonder enige twijfel outdoor.
Ik vind niks zo deprimerend om binnen tussen die 4 muren het helemaal alleen op de wereld gevoel te ervaren. vreselijk.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:27

Outdoor. Pony is bang binnen (teveel drukte/microfoon/muziek) outdoor geeft ze daar niks om en is ze veel makkelijker te rijden :)

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:29

Tjaa voor mij toch indoor. Het idee om in een dichte bak te rijden zonder dat je erom moet denken dat de poown binnen de hekjes blijft. Maar dat het outdoor gezelliger is daar ga ik wel in mee

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:14

Outdoor, en dan alleen om het weer :=
Haat het om in de winter met ijsklomp handen en voeten op m'n paard te zitten O:)

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:26

Outdoor!!
is springen en dressuur teminste tegelijk :D

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:23

Allebei even leuk!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:06

Outdoor! Lekker buiten rijden en vaak vind ik wedstrijden in de zomer leuker. Grotere concoursen etc.
Behalve als het regent natuurlijk.. #)

truuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:38

Mij maakt het niet uit. Zowel indoor als outdoor hebben wel wat vind ik. En dat ligt ook aan het paard wat je rijdt. Mijn paardje vindt het niet zo erg binnen of buiten. Gelukkig!