trailer probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wessjuhh

trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 17:28

hoi allemaal,

ik zit een beetje in een dilemma. Ik heb vandaag mijn trailer weggebracht omdat mijn vriend en ik er achter zijn gekomen dat de bodum begon te rotten. De man van de zaak vermoedde dat mijn wand ook al was aangetast. Daar zou ik vanavond meer over te horen krijgen.

Ik weet natuurlijk nog niet wat dit grapje gaat kosten..

Nu hoop ik dat jullie me misschien wat advies kunnen geven over wat wijsheid is. Is het bij trailers ook zo "van het één komt het ander". De trailer is een wesco uit 1999 en heeft zou goed als altijd binnen gestaan. Ik weet niet waar ik goed aan doe, op laten knappen. Of kan ik hem beter proberen te verkopen en zelf een nieuwe kopen.

Als er een nieuwe trailer zou moeten komen zou het weer een 1 1/2 paards trailer worden, weet iemand daar ook ong. de kosten van.

Sorry als het misschien een beetje onlogisch is geschreven.

alvast bedankt wess

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:23

Natuurlijk zijn de wanden aangetast, wat denk je zelf, dat is toch mooi binnenlopen voor zo'n dealer!
Als je handig bent, gewoon bodem eruit peuteren en er een nieuwe inleggen (en gelijk de rest aanpakken, indien nodig). Ben je niet handig, gewoon inruilen en je verlies nemen. Laten doen kost waarschijnlijk meer en of het dan goed gebeurt, moet je maar afwachten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:56

Om nou meteen ervan uit te gaan dat je gen**id wordt door een trailerboer is wel erg kort door de bocht...

Ik heb een paar jaar geleden de bodem van mijn trailer laten vervangen. Werd slecht in 1 hoek. Mijn dealer probeerde me geen oor aan te naaien, was gewoon eerlijk, en heeft er een nieuwe bodem voor 375 euro ingelegd. Gaf me 1250 voor de trailer als ik 'm in zou ruilen (was toen 15 jaar oud). Nieuwe (2paards) was 6000. Ik vond het het geld wel waard, die 375. Trailer is nu dus 20, bevalt nog steeds prima.

Mijn dealer en reparateur is Heja in Garderen. Hij doet bij mijn weten ook andere merken, en ik zou 'm eens bellen als ik jou was. Hij beduvelt je niet, is mijn ervaring.

Edit: gezien je woonplaats ben je misschien bij Sta-Rho geweest? Die zijn ook fair, voor zover mijn ervaring met ze reikt.

wessjuhh

Re: trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 19:50

Op dit moment staat hij bij van Hooff in Drunen. Ik heb daar goede verhalen over gehoort. Maarja, het zijn natuurlijk maar verhalen.
Maar zoals ik jullie nu begrijp zeggen jullie, (zowieso) nieuwe bodem en de wand(en) zelf aanpakken. Denken jullie dat ik dit misschien kan oplossen door metalen, zogenoemde schopwanden, in mijn trailer te plaatsen. Ik denk dat het wel meer stevigheid zal geven of niet?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:29

Mijn vorige trailer (ook wesco uit 2000) had ook een rotte wand, de andere wand begon ook te rotten.
En heb toen besloten een andere trailer te kopen.
Mijne verkocht aan een trailerboer, waar bleek dat de bodem ook begon te rotten.

Je bent zeker zo'n 600 kwijt voor het laten doen.
Als je het zelf kunt, moet je dat natuurlijk doen, wel goed de zijkanten/snijvlakken ''afsmeren'' zodat dat niet weer kan gaan rotten.
Trapbescherming is wel voor het behoud van je trailer.

Ik ben overgegaan op aluminum, en wil noooooit meer anders.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:22

Als je wanden al rot zijn als je er trapbescherming op gaat zetten dan rotten ze vrolijk verder onder die trapbescherming, het rotten ga je dus niet tegen.
Als je er trapbescherming op gaat zetten op nieuwe wanden neem dan liever rubber ipv metaal, dat roest niet en kun je toch goed vastplakken en afkitten, maakt minder kabaal als ze er alsnog tegenaan meppen.
Wat voor materiaal je ook gaat nemen, zorg dat je alles afkit zodat er met schoonspuiten geen water onder kruipt en daar zn werk gaat doen.

Mijn 2 paards trailer is in Urk bij Konag helemaal uit elkaar geweest en al het hout behalve tussenschot is vervangen, kostte mij indertijd 2600,- maar nieuwe trailer was duurder. Je moet voor jezelf de afweging maken wat je wilt en kunt veroorloven.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 20:37

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb de trailerboer nogmaals aan de telefoon gehad en nu blijkt dat alle wanden, ook de punt, aan het rotten zijn.
Nu heb ik besloten om hem niet meer te laten maken, we willen er eerst zelf even bij gaan kijken, daarna nemen we een definitieve beslissing.

Maar wat ben ik dankbaar dat er dan nog nooit iets is gebeurd onderweg!

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 19:30

Beste mensen,
we zijn vandaag bij van Hooff geweest. Zoals ik al eerder heb geschreven was mijn trailer dus echt helemaal rot en samen met marcel van Hooff zijn we tot de definitieve beslissing gekomen om de trailer niet meer te laten maken en een nieuwe aan te schaffen.
Marcel heeft ons twee trailers laten zien die goed vergelijkbaar zijn met mijn "oude"trailer, een XXtrail en een Atec. Uiteindelijk zijn we bij de Atec uitgekomen. Ik vind het heel erg jammer van mijn oude trailer maar ik ben toch ook wel heel erg blij en trots op mijn nieuwe.
Verder kan ik iedereen aanraden om naar van Hooff toe te gaan als je problemen heb met je trailer, het zijn allereerst hele vriendelijke mensen en de vriendelijkheid waar je mee behandeld wordt is geweldig.
Maar nog wel het aller belangrijkste vind ik de goede service en eerlijkheid van de gegeven informatie.
Natuurlijk zal van Hooff eraan verdienen maar dat is zijn werk en zijn brood. Maar er is mij absoluut geen nieuwe trailer "door de strot geduwd".

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:37

wessjuhh schreef:
Beste mensen,
we zijn vandaag bij van Hooff geweest. Zoals ik al eerder heb geschreven was mijn trailer dus echt helemaal rot en samen met marcel van Hooff zijn we tot de definitieve beslissing gekomen om de trailer niet meer te laten maken en een nieuwe aan te schaffen.
Marcel heeft ons twee trailers laten zien die goed vergelijkbaar zijn met mijn "oude"trailer, een XXtrail en een Atec. Uiteindelijk zijn we bij de Atec uitgekomen. Ik vind het heel erg jammer van mijn oude trailer maar ik ben toch ook wel heel erg blij en trots op mijn nieuwe.
Verder kan ik iedereen aanraden om naar van Hooff toe te gaan als je problemen heb met je trailer, het zijn allereerst hele vriendelijke mensen en de vriendelijkheid waar je mee behandeld wordt is geweldig.
Maar nog wel het aller belangrijkste vind ik de goede service en eerlijkheid van de gegeven informatie.
Natuurlijk zal van Hooff eraan verdienen maar dat is zijn werk en zijn brood. Maar er is mij absoluut geen nieuwe trailer "door de strot geduwd".

Wat moet het "wrak" nog kosten??
Je bent er in ieder geval niet op vooruit gegaan. Sorry hoor, maar een Atec is toch echt van een andere klasse dan een Wesco.....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:40

ikke schreef:
Je bent er in ieder geval niet op vooruit gegaan. Sorry hoor, maar een Atec is toch echt van een andere klasse dan een Wesco.....

Ik meende dat atec toch net iets degelijker was, maar blijkbaar niet dus....
Wat is dan het grote verschil tussen deze 2 trailermerken?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:50

annastasia schreef:
ikke schreef:

Ik meende dat atec toch net iets degelijker was, maar blijkbaar niet dus....
Wat is dan het grote verschil tussen deze 2 trailermerken?

Degelijkheid van een trailer zit 'm in de degelijkheid van het chassis. Een degelijk chassis heeft doorlopende balken, vanaf de koppeling tot aan de achterbalk.
Het nadeel van een dergelijke constructie is het hogere eigen gewicht (meer ijzer) waardoor dergelijke trailers eerder afvallen voor de B-rekenaars. Voor die mensen maakt het uit wat het eigen gewicht is en hoe minder hoe beter.

Zolang je elke handvol jaren maar die trailer inruilt voor een nieuwe, zul je weinig problemen hebben. Ook in paardenland heerst een "wegwerpmetaliteit" gezien men hier graag spullen aanbeveeld om hun lage prijs, ook Atec trailers.........
Er zijn hier ten slotte mensen die glashard durven beweren dat mijn Westfalia uit 1984 niks kan zijn, enkel omdat ie al 25 jaar oud is. Ze hebben die wagen nooit gezien, laat staan goed bekeken.

Voor TS: het kost 1000 - 1500 euro aan materiaal om een trailer op te bouwen. Doe je het goed, dan kost het je twee maanden in de avonduren en dan hoef je er echt niet dag-in-dag-uit aan te werken.
Zoals gezegt, wat moet ie kosten?

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 13:14

Ik ga hier geen bedragen noemen maar reparatie was bijna net zo duur als wat ik moest bijleggen voor de nieuwe trailer. Dus hoe je het ook bekijkt ben ik nu beter af.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:23

Laat me raden, je zat zo rond de €2750,-
Een nieuwe zijwand van wesco zit op 375,- (de gecoate).
2 zijwanden = 750,-
2 schuine wandjes = ca 400,-
bodem = ca 800,-
wat werkloon etc.
Dan zit ik er vast niet heel veel naast.

En ik verwacht dat ze dit nog gaan vervangen ook.
Mijn trailer had nl 1 rotte zijwand.
1 rot schuin wandje
en een beginnend rotte bodem
allemaal op de voorkant in dezelfde hoek.

Heb er 1800,- inruil voor gekregen
En dezelfde dag is de trailer voor 2500,- verkocht door deze firma.
Uiteraard heeft deze de wanden en bodem vervangen en hebben de nieuwe eigenaren er zelfs nog weer garantie op gekregen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:26

wessjuhh schreef:
Ik ga hier geen bedragen noemen maar reparatie was bijna net zo duur als wat ik moest bijleggen voor de nieuwe trailer. Dus hoe je het ook bekijkt ben ik nu beter af.

Ik vraag wat de trailer moet kosten. Wat de reparatie kost, dat weet ik zelf wel; het lijstje van annastasia is mij ook bekend, al doe ik het voor minder, met gewone bruine betonplex.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:30

@Ikke, ik denk dat je naar van hoof toe moet gaan.
Verwacht dat de TS haar nieuwe trailer heeft gekocht met inruil voor de oude, en dat deze nu bij van Hooff staat om opgeknapt te worden.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 13:32

Zoals je kan lezen heb ik geschreven dat ik GEEN bedragen noem. Als je de nieuwprijs van de trailer wil weten kan je googlen of misschien van Hooff zelf eens even bellen. Maar wat ik nog voor mijn trailer heb gekregen en wat ik moest bijleggen zal ik niet prijsgeven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:35

wessjuhh schreef:
Zoals je kan lezen heb ik geschreven dat ik GEEN bedragen noem. Als je de nieuwprijs van de trailer wil weten kan je googlen of misschien van Hooff zelf eens even bellen. Maar wat ik nog voor mijn trailer heb gekregen en wat ik moest bijleggen zal ik niet prijsgeven.

Ik wil gewoon jouw oude trailer kopen, mits een zinvolle prijs. Wat die Atec kost wil ik niet eens weten.
Moet ik hieruit concluderen dat je 'm ingeruild hebt? (en dat van Hooff waarschijnlijk het "annastasia-traject" zal gaan volgen)

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 13:51

Ja, dat heb je goed begrepen. Ik heb mijn oude trailer ingeruild. Ik ben blij met deze beslissing, zo zadel ik teminste geen andere met mijn troep op. wat van Hooff ermee doet moet hij helemaal zelf weten, het zal mij een zorg zijn. Ik heb nu een trailer die goed is en ik ben daar gelukkig mee, en durf mijn paard teminste weer veilig te vervoeren.

bloempje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:04

Even een berichtje voor Ikke,
aan uw reactie's te horen bent u zelf een handelaar of iets dergelijks in verkoop en reparatie van paardentrailers. U reageert altijd zo negatief op bepaalde vragen en antwoorden. Ik heb het vermoeden dat u merken afkeurd die u zelf niet wil of kan verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:36

Ikke is zeker geen trailerhandelaar maar gewoon iemand die vanuit zijn hobby heel erg goed weet waar hij het over heeft :D
Sommige merken zijn nu eenmaal minder als andere, een Hotra Salinero is nu eenmaal niet vergelijken met een Ifor Williams HB 505...

Dre4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:51

Ik heb ook een trailer gebouwd maar geloof me als het hout begint te rotten of dat de bodem is of de onderkant van een wand dan is het beter alles in 1 keer te vervangen je kan dan zeker weer 15 jaar met een trailer doen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:18

ehm, dit topic is uit 2009, geen grote rode letters gezien toen je je commentaar ging neerzetten??

Dre4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:57

:(:)
Zoals jij en ik dit stukje gelezen hebben gaan anderen dit ook lezen.
Gewoon via Google kom je hier.
Als dit stukje topic gesloten is en geen waarde meer heeft dan zou de beheerder dit toch wel verwijderen lijkt me.
Mensen die iets met hun trailer willen doen of laten doen willen voor de eerste keer zoveel mogelijk info hebben.
Dat had ik ook toen ik begon met het restaureren en bouwen van paardentrailers.
Waar koop je de wanden, bodem, U-profielen, bekabeling, verlichting, rubber voor bodem en of wanden en welke type kit/lijm kun je gebruiken.
Dan ook de maten en de kosten en hoe begin je.
Vindt deze info maar via google dan ben je echt een hele tijd aan het zoeken.

Highway59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:17

Zo ben ik ook op dit stukje terrecht gekomen.
In elk geval hebben we hier informatie kunnen vinden die we zochten.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:59

Slotje,oud topic.