Paard onderdanig bij andere paarden in de wei, ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wilmamike

Paard onderdanig bij andere paarden in de wei, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:13

Hallo

Ik heb een heel mooi gelders paard nu een aantal maanden in mijn bezit.
Mijn probleem is nu dat hij bij de vorige eigenaar negen jaar de baas was en nu staat hij met nog een paar andere paarden in de wei en het gaat helemaal niet goed |( .
Hij word niks als getrapt en gebeten door één paard en als die er een paar dagen niet in staat dan gaat alles prima.
Nu hebben ze een merrie erin gezet en dat gaat ook heel erg goed maar die fjord kwam er bij en het ging echt helemaal mis.
Mijn paard die heel goed met de merrie kan werd door die fjord door de hele wei gejaagt.
Het was net een monster die mijn paard chjt alle hoeken van de wei heeft laten zien.
Met als gevolg alle vier benen kapot en heel erg bang.
Hij heeft hem zo geschopt en in het draad gejaagt vandaar al die verwondingen.
We hebben hem er meteen uitgehaald en op stal gezet.
Heb zijn wonden schoongespoeld met water en daarna acedermspray gebruikt.
Ik zet hem daar dus niet meer in de wei want die fjord blijft gewoon aan de gang.
Vandaag heb ik hem in een andere wei gezet helemaal alleen en hij was in het begin wel een beetje onrustig maar we zijn op een gegeven moment wel weggegaan.
Natuurlijk zijn we wel een paar keer op afstand wezen kijken en hij stond er vrij rustig bij.
Toen we hem op gingen halen stond hij ook heel erg rustig en ik was blij dat dat heel goed was gegaan.
Mijn vraag is nu is het erg als een paard alleen in de wei staat.
Ik wil er wel een ander paardje bij zetten maar wie zegt mij of dat wel goed gaat nu hij zo bang is.
En als hij alleen staat en het gaat goed dat ben ik niet meer zo afhankelijk van anderen .
Je moet steeds rekening houden met andere en er is altijd wel wat.
Kan ik ook een ander dier i.p.v. een paard erin zetten.
Graag hoor ik ook een reactie van mensen die dit ook hebben meegemaakt en ook zou ik graag goede tips willen krijgen.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Wilma baasje van Mikey
Laatst bijgewerkt door Revanches op 09-11-09 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast, ter verduidelijking.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:16

Kun je hem dan niet samen met die merrie op 1 wei zetten?

leanneXXnona

Re: help wie heeft een goede tip voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:26

dat deeed een fjor bij ons op stal ook.
gelukkig nu verkocht.
mijn pony heeft het hele land gezien.
ontstoken wond op de hals.
echt lekker.
nu hij er niet meer is gaat alles prima.
mischien aparte wei voor die fjord.
of jou paardje met die merrie.

HazyDawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:37

Als bij ons op stal een paard zo vervelend doet, dan wordt hij uit de groep gehaald. Ik zou het probleem bespreken met de eigenaar van de pensionstal. Mischien kan hij de groep anders indelen. Maak de eigenaar ook duidelijk, dat het voor jou ook niet acceptabel is dat jouw paard helemaal alleen in de wei moet staan. Een paard is een kuddedier en heeft contact nodig met andere paarden. Mijn merrie geniet ervan om samen met haar weidemaatje te spelen, rennen en te "knabbelen".