Ik maak dit topic niet om mensen die western rijden af te kraken, dit vooraf gezegt te hebben zal ik de situatie die vandaag de emmer deed overlopen omschrijven.
Ik en een vriendin gingen samen naar het bos, lekker kletsen en stappen. We reden in een soort S bocht toen er ''ineens'' achter ons een 3tal western gekleede ruiters + paarden aan kwamen draven. paard van mn vriendin kreeg een hartverlamming en schoot half de bossen in en weer terug op het pad.
vriendin aardig geschrokken, paard bleef wat hupse en dripsele.
Ruiters nog steeds in draf achter ons, waarop ik dus AARDIG vroeg, wil je in stap passeren, anders komt het niet goed denk ik.
Ruiter 1 zag ik nog steeds draven en paard van vriendin nog steeds hupse en springen.
toen heb ik op een wat luidere toon gevaagt of ze voorbij wilde stappen !!!
Wij nog steeds netjes aan de kant (voor zover mogelijk voor mn vriendin) maar neeeeee ruiter 1 draafde ons gewoon straal voorbij!!
Toen begon het paard helemaal van zn padje af te hupse en springen, waardoor de andere 2 ruiters ons toch in stap passeerde, waarop ik netjes dank je wel heb gezegt.
Nou, waar het uiteindelijk om gaat is..
Hier rijden best veel mensen western/western gekleed, ik kom ze vaak tegen in het bos.
Passeren kan en mag natuurlijk altijd, maar deze ''soort ruiters'' passeert mij ALTIJD in draf en heb meegemaakt in galop
Ik vind als je als western ruiter in draf passeerd niet erg, maar doe dan passeren in een jog (?) (die langzame verzamelde draf)
en niet met volle sjas
Ik vind dit echt ronduit associaal en bovendien erg erg (!!) onverantwoord..
Zeker als je al ziet dat een paard flink aan t ''flippen'' is en wij zelfs VRAGEN of ze aub willen stappen als ze voorbijgaan
Nou ik moest even mijn ei kwijt, ik vind het echt mega associaal