Warme winterjas voor door het land baggeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Warme winterjas voor door het land baggeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 12:07

Met een eigen pony, de winter voor de deur en een honderd jaar ouwe bomber waar de gaten in vallen wordt het wel eens tijd voor een nieuwe jas.
Mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen? heb een veulen wat 24/7 op het land staat en ga er echt door weer en wind heen dus een goeie jas is wel belangrijk:) Mn vader begon al over een jas tot op mn enkels maar zie dat niet zo zitten hihi:P

Maar welke merken ed hebben jullie ervaringen mee en wat voor modellen enz vinden jullie praktisch? Hoef er dus niet mee te rijden (logisch bij een veulen) maar wel wandelen en sowieso eerst uren op t land om m aan een touwtje te leren lopen:) en daar waait het altijd behoorlijk:P

Ben maar een arme student (hoe cliché) dus de prijs moet ook een beetje redelijk zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:12

Ik heb de Maddox Maydena, bevalt me echt ontzettend goed. Deze jas heeft een fleece binnenjas die je eruit kan ritsen waardoor je 'm in de lente/herfst ook kan dragen. De jas is echt volledig waterdicht, ook de ritsen, en heeft een capuchon en meerdere binnenzakken.

Ik heb het echt nog nooit koud gehad in deze jas terwijl ik toch een echte koukleum ben. Het is geen lange jas, dus als je dat zoekt is hij niet geschikt. Ik geloof dat hij 100 of 110 euro is.

Ik heb de zwarte maar ik geloof dat hij er ook in het bruin en rood is

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-09 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Re: Warme winterjas voor door het land baggeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:12

een lekkere waxjas?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:48

Ik heb op stal een neongele jas liggen van de Blokker. Kostte 25 euro geloof ik, zit heerlijk, is lekker warm en droog hoe hard en lang het ook regent. Alleen geen capuchon en zo niet praktisch met rijden (jas is wat langer). Duur hoeft het dus niet te zijn...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:49

Ik heb een waxjas, lekker warm en helemaal waterdicht, idd wel een lange, blijven mn benen ook lekker droog en wamr

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:50

Laatst bijgewerkt door Wietsje92 op 06-11-09 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:50

waxjas, zou iemand uit kunnen leggen wat dat inhoudt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:51

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:53

Ik heb een gruwelijk dikke kingsland jas. Een lang model en na een aantal keren wassen nog super warm. Hij is al wat ouders dus denk niet dat hij nog te koop is maar ongetwijfeld een soortgelijk model. Ik kan hier zelfs mee naar de Noordpool.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:11

ik heb de winterjas van PK,
bestaat uit 2 ritsen, knopen en zo'n riem, denk maar niet dat er wind/regen doorheen komt, heerlijk warm maar je kan je er nog goed in bewegen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:17

Ik heb een jas van Harry's Horse, was in de aanbieding(bij de Jumper). Ik vind 'm te warm als ik door het land bagger eigenlijk. Maar heb m nog niet aangehad met -5. Mss kun je zoiets nog in de aanbieding vinden?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:44

hihi heel verschillend allemaal dus:) ben intussen al druk aan het zoeken op mp, scheelt toch heel veel geld en staat een hoop nieuw spul op:) maar idd ook een goeie om is bij zeeman ed te kijken:)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:16

Ik zou voor een wintersport jas kijken. Helaas zijn die nu nog niet in de aanbieding, in april kun je voor een erg mooie prijs zoiets scoren. Maar als je een jas koopt van een onbekend merk, dus niet Brunotti of O'neill, valt het best mee. En misschien vind je op MP wat. Alleen goed zoeken want vaak heb je juist van die felle kleurtjes, tenzij je daar juist van houdt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:32

naar de dump en een legerjas kopen :D :D

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 14:20

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:39

Ook ik heb een waxjas. Werkelijk ideaal. Tipje: koop hem wel lekker ruim, zodat je er met echt koude dagen nog een lekkere dikke trui onder kunt doen.
Het grote voordeel van een waxjas is voor mij dat ze gewoon tegen een stootje kunnen. Als je veulen er een keer zn tanden in zet, heb je niet meteen een scheur. En daarnaast, als je ze op tijd weer waxt, dan gaan ze jaaaaaren mee en blijven ze wind- en waterdicht!

Groetjes, lacuna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:49

Ik heb zelf een jas van premiere half lang voor de koude dagen. Ideale jas en niet heel erg duur. Ook erg goed waterdicht.
Zelf heb ik verschillende waxjassen gehad maar voor mij zijn die echt te zwaar. En ik vind de wax te glad, te plakkerig. Ook zweet ik daar veel meer in dan in zo'n jas van Premiere.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:56

Ik zweer bij de Kingsland jassen :D.
het zijn zulke lekkere warme jassen. en als er een flinke regenbui is geweest ben je ook nooit nat en is je jas ook snel weer droog. super fijne jassen :D.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:49

Noompiejjj schreef:
Ik heb een jas van de zeeman van een tientje voor bij de paarden :D heeeeerlijk warm, wel een soort vliegeniers uiterlijk zeg maar.. maar o wat is ie lekker warm :')

Ik ook, ik ook! Haha, wil voor de paarden niet zoveel geld uitgeven, mijn jas kostte zelfs 9 euro, ik win, haha. Jas ziet er echt niet uit, hij is grijs met van die rollen, weet je wel? Die die stoere scooterjongens altijd aanhebben, je ziet eruit als een Michelin poppetje, en lijkt 10x zo dik, maar who cares? Hij was goedkoop, is heerlijk warm, heeft zelfs een binnenzak voor je telefoon... en kostte maar 9 euro!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:11

ik heb een jas van Horka, model tibet, is niet al te duur (iig onder de €100), wind en waterdicht.

De stof is niet zo soepel, maar wel sterk en goed wasbaar. Is een parka model, maar dat vind ik altijd fijn omdat je geen blote rug hebt zodra een keer moet bukken.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 17:54

Heb intussen een Kyra K van marktplaats gekocht, in ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties:)

ithil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:03

wat is een waxjas precies?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:36

ithil schreef:
wat is een waxjas precies?

Een lange groene jas die je oa. bij de boerenbond kan kopen.
Er zit een olielaagje op, zodat als het regent, je niet nat wordt.
Ze zitten heerlijk warm, en als je ze te lang in de kast laat hangen, gaan ze schimmelen :+

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:38

IK heb bij de Wibra een dikke winterjas gekocht, lekker goedkoop, lekker warm en waterdicht en als hij stuk is, koop je toch zo weer even een nieuwe!