Vraag over uitlenen/verhuren trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaSandor

Vraag over uitlenen/verhuren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 19:38

Wij hebben sinds een tijdje een 1 1/2 paards trailer voor ons paard. Nu gebruiken wij hem zelf niet zoveel en hebben we een kennis die hem graag wil lenen/huren op regelmatige basis. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel vraag je voor zoiets per keer? Wat doe je als er schade ontstaat? Heeft iemand nog andere tips?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:43

Persoonlijk leen ik niet graag wat uit.
Reden? Wat als het geleende kapot of beschadigd kapot terug komt.
De een is er makkelijk in en zegt laat maar maken en ik hoor het wel en de ander zegt heb ik niet gedaan zat er al..
Ik voel me ontzettend l*llig als er iets van mijn eigen kapot gaat, laat staan als het iets van een ander zou zijn..

Voor tarieven zou je eens kunnen kijken wat het bij jullie in de buurt kost en zeker hele duidelijke afspraken maken over het gebruik en eventuele schade!

Graniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:55

als het een goeie kennis is zal ik er niet zo´n probleem mee hebben
20 euro per keer zou je er wel voor kunnen vragen
en een trailer die rijd gaat langer mee dan 1 die altijd maar stil staat
wij hebben zelf ook een 1,5 paardstrailer en wij gebruiken hem heel veel
om andere er mee te helpen maar rijden dan zelf
let er wel op dat de eventuele bekeuringen bij jullie thuis komen.

Bienotje

Re: Vraag over uitlenen/verhuren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:50

Zodra het om 'huur' gaat is er iets bijzonders gaande wat betreft verzekering ofzo. Er is iets mee, maar wat precies ben ik even helemaal kwijt ;)

Maar verdiep je er ook verzekeringstechnisch goed in raad ik je aan :)

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:53

check ook even je verzekeringspolis. In mijn polis staat dat mijn verzekering niet uikeert als er iets gebeurt als ik mijn trailer verhuur. Dan zou ik een andere verzekering moeten afsluiten voor m'n trailer.
Ik leen zelf m'n trailer niet uit, o.a. om eerder genoemde redenen (schade, bekeuringen e.d.) Hou er ook rekening mee, dat als je er eenmaal aan begint er waarschijnlijk wel meer mensen zijn die je trailer willen lenen / huren.
Laatst bijgewerkt door Suzan op 05-11-09 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:55

:D 2 mensen 1 gedachte.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:00

ik leen hem ook niet meer uit 1 keer pony van een ander meegenomen raakt in paniek en heeft trailer verbouwd. je zit er zelf wel mooi met een kapotte trailer. zorg daarom ook dat hij goed verzekerd is

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:03

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:50

en als de trailer niet verzekerd is, en je hem toch wil verhuren, maak goede, duidelijke afspraken over ontstane schade.

Mijn oude trailer huurde ik ook wel uit, zat geen verzekering op, maar maakte altijd de afspraak dat schade voor de uitlener is en de trailer schoon terugkomt (ik liet hem ook altijd schoon achter).
Maar gaf hem niet aan jan en alleman mee, alleen aan mensen die ik kende van stal en waarvan ik wist dat ze netjes met mijn spullen om gingen.

Nu heb ik een nieuwe en wordt hij niet meer uitgeleend, verzekering staat het niet toe, en het risico is me te groot (die ander was een oudje, als er dan een beschadiging is is dat toch minder erg).

Echter nood breekt wet, en moet er een paard met spoed naar de kliniek dan mogen ze hem zo meenemen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:55

Als jij onopzettelijk schade doet aan een geleende trailer valt dat toch onder de WA verzekering van degene die de schade veroorzaakt? Als ik een bal door de ruit van de buurman trap is toch ook niet de buurman verantwoordelijk voor de verzekering, maar ik?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:33

klopt, behalve als jij er een financiele vergoeding tegenover zet, dan is het verhuur en worden de regeltjes heel anders....

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:44

Een bosje bloemen of een zak drop!
Maar ik leen hem lang niet aan iedereen uit.