Problemen met cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_RobinA_

Problemen met cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 16:40

Ik heb een probleem met mijn cap van Harry's Horse. Het gaat om deze cap:
Afbeelding
Mijn probleem is dat de cap na een half jaar niet meer past, dit is namelijk al de 2de cap waarmee ik dit heb. Zoals je op de foto kunt zien zit hij zo heel mooi, maar zo gauw je voor zachtjes tegen de 'voorklep' aanstoot, schiet de cap helemaal door tot in mijn nek, niet de bedoeling dus ;)
Toen ik de cap kocht, zat hij vrij strak (extra wat kleiner gekocht). Nu zit hij dus niet meer te strak maar schiet hij door naar achteren. Hoe ik hem ook opvul, hij blijft 'doorschieten' naar achteren.
Hebben meerdere mensen hier problemen mee en hoe hebben jullie het dan opgelost? Ik ben namelijk niet van plan ieder half jaar een nieuwe cap te kopen :o
Ik ben nu dus ook aan het rondkijken voor een ander merk cap, welke zouden jullie aanraden? En bij welke ruitersportzaak kun je goed advies krijgen? Hier in de buurt vind ik het advies en keuze in merken caps een beetje tegenvallen :o (GEEN Divoza, die geven geen goed advies)

Alvast bedankt!

Margeeske

Re: Problemen met cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:35

Ik heb geen vaste winkels waar ik naar toe ga, maar ik vind de 'boetiekjes' altijd het fijnst. Gewoon kleine zaken die niet aan een grote zaak verbonden zitten. Daar geven ze meestal goed advies. Ik weet natuurlijk niet of er dat soort zaakjes bij jou in de buurt zitten, maar misschien weet jij dat beter. Zou je cap zowiezo niet via internet kopen.

Hoe vaak gebruik je je cap eigenlijk? Kun je een foto maken van de binnenkant van de cap? En nog een paar van de cap van dichterbij? Zo is het namelijk erg veraf. Ik hoop dat ik je dan beter kan helpen.

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:40

ik heb ook die cap en heb het zelfde, even naar de winkel gegaan mn cap op gedaan en ze kwamen tot de conclusie, dat de cap te klein is en daardoor omhoog schiet/wat jij verteld

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:42

Ik heb die cap ook, maar heb er tot nu toe nog geen problemen mee...

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:44

Je kunt je eens bij Euidrome in Venlo laten adviseren

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 23:40

dagmarS schreef:
ik heb ook die cap en heb het zelfde, even naar de winkel gegaan mn cap op gedaan en ze kwamen tot de conclusie, dat de cap te klein is en daardoor omhoog schiet/wat jij verteld
Bij mij is de cap eerder te groot, lijkt het.

Evelyne79 schreef:
Je kunt je eens bij Euidrome in Venlo laten adviseren
Daar had ik ook al aan gedacht, maar ik weet niet of ze daar veel keus hebben qua merken...vind het verder echt een superfijne winkel :j

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:02

ik had het wel met de pro plus van harry's horse dat ze wat sneller 'uitrekte'

dit heb ik niet met de HH leather pro. die blijven wel hetzelfde qua maat

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:35

Je kan het bij Daro of Hipodrama vragen. (De laatste winkel ben ik geen fan maar wie weet.) Anders bab's ruitersport? Vraag het anders aan iemand die veel verstand van paarden heeft, die zal dat heus ook wel weten.

Mvg, xDarkness.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 11:01

Als het goed is, is het probleem opgelost. Ik ben gisteren naar het Drunens Ruiterhuis geweest en na alle caps op te hebben gehad (die niet pasten), kwam ik uit bij de GPA Titium Professional. Dat was de enige cap die goed paste. Ben ook echt super geholpen bij het Drunens Ruiterhuis :j

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:09

Misschien omdat hij JUIST strak zit gaat hij OP je hoofd zitten en gaat hij wiebelen..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:13

Wat toevallig dat ik dit topic zie. Ik had het er net nog met mijn man over! Mijn cap lijkt ook steeds ruimer te gaan zitten maar drukt daardoor wel op mijn voorhoofd waardoor ik hoofdpijn krijg...En het is precies dezelfde HH's cap. Toch maar eens op zoek naar een andere!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 23:17

Ik had dezelfde maar had der helemaal geen problemen mee .
Missen de koortjes wat aan spannen zodat hij minder kan schuiven ?

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 00:31

ch_ntii123 schreef:
Misschien omdat hij JUIST strak zit gaat hij OP je hoofd zitten en gaat hij wiebelen..
Nee hoor, op het moment is de cap qua grootte perfect.
kimz_angel schreef:
Ik had dezelfde maar had der helemaal geen problemen mee .
Missen de koortjes wat aan spannen zodat hij minder kan schuiven ?
Het kinbandje had ik al behoorlijk strak zitten.

Maar als het goed is, is het probleem nu opgelost met mijn nieuwe cap :D

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:44

Er bestaan ook mooie caps die je kunt verstellen, maar meestal vind ik die niet zo mooi. maar het zou wel een oplossing kunnen zijn.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:24

ik heb een cap die je in kan stellen.
die zijn heel handig want ik heb hem van mijn 6e en je kan hem tot je 20e dragen

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:13

Misschien omdat je m wat strakker gekocht hebt, is ie nu wat meer uitgelubberd. Is met broeken ook zo, des te strakker je ze koopt, des te groter ze worden met dragen.

hedwyghedika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:15

Misschien naar de Horsepower? Het is daar niet het allergoedkoopst, maar ik vind dat je daar wel heel goed en eerlijk advies krijgt...

tjelle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:20

ik had een pikeur cap maat 57 , de was na een jaar veel te groot dat hij elke keer scheef ging zitten. heb ik een nieuwe gekocht maat kleiner maat 56 zat wel strak en nu nog steeds te klein...............