rijbroek pilt, teruggaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elynia

rijbroek pilt, teruggaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 13:59

Hallo,

Enkele weken geleden kocht in een rijbroek van de anky kindercollectie, een denim stofje met kunstlederen zitvlak.
Nu heb ik ong 5x met deze rijbroek gereden en het zitvlak pilt steeds erger en erger, vooral ter hoogte aan mijn knie (binnen).
Nu is mijn vraag, kan ik hiermee teruggaan of is dit 'normaal' voor een niet zo'n dure broek en belachelijk om dit te vragen?
Het is verder echt een heel fijne broek, zit super goed en ik heb er nu niet echt last van, maar ben wel bang dat het nog
veel erger wordt en dat ze snel kapot zal zijn.
In de winkel waren ze er zo lovend over, omdat deze broeken een mooie prijs kwaliteit verhouding zou hebben.

Ik heb een foto gemaakt, helaas met een slechte camera dus het is niet echt duidelijk: http://img8.imageshack.us/i/piltdb.jpg/

Bedankt al! :)

Kallandso

Re: rijbroek pilt, teruggaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:33

Ik heb het gehad met een Eurostar broek. Had al jaren dezelfde broek en al jaren bleef hij onwijs mooi. Dus ik had hem ook in een ander kleurtje gekocht, maar die had dus hetzelfde probleem als de jouwe.
Ben er mee terug gegaan naar de winkel en heb heel netjes een nieuwe broek gehad, maar jammer genoeg had die hetzelfde probleem. Heb het maar geaccepteerd, want het is nog steeds een onwijs lekkere broek.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 17:55

PeePaardje schreef:
Ik heb het gehad met een Eurostar broek. Had al jaren dezelfde broek en al jaren bleef hij onwijs mooi. Dus ik had hem ook in een ander kleurtje gekocht, maar die had dus hetzelfde probleem als de jouwe.
Ben er mee terug gegaan naar de winkel en heb heel netjes een nieuwe broek gehad, maar jammer genoeg had die hetzelfde probleem. Heb het maar geaccepteerd, want het is nog steeds een onwijs lekkere broek.

Oké bedankt, gelukkig ben ik dus niet de enige met zo'n probleem..
Morgen ga ik naar de ruitersportzaak dus ik zal het daar dan maar vragen of ze iets voor me kunnen doen :)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:26

Gewoon even terug gaan hoor, niks te verliezen!
Maar neem aan dat ze daar wel iets aan doen hoor!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:42

Tuurlijk teruggaan. Een rijbroek hoort langer mee te gaan dan 5 keer rijden.
Ik heb het ook een keer gehad met een hele dure rijbroek. Deden ze wel moeilijk, want ik mocht er geen stro mee tillen. Tuurlijk stro til je immers ook TUSSEN je benen en in het kruis :D
Maar na wat gezeur is de broek teruggestuurd. Volgens mij hebben ze gewoon de pluisjes met een scheermesje eraf gehaald, want na 1 keer rijden zaten ze er weer. Dit was een Eurostarbroek.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:17

Gewoon even scheren. Heeft totaal niets met de kwaliteit te maken, zelfs de duurste Pikeur broeken pillen :) Even scheren en het is weg, en komt meestal ook niet meer terug. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:11

ervoor zorgen dat in de was je klitteband dicht is onder aan de broekspijpen, dat kan ook weleens voor pillen zorgen!

ieniemienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 02:12

Ik heb het ook met een rijbroek gehad, dat het helemaal los ging. Ben er mee terug gegaan en heb een nieuwe gekregen :j

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 08:05

Dit past beter bij TAO.
Zodoende een verplaatsing van RUI-->TAO.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 11:10

vonneke schreef:
ervoor zorgen dat in de was je klitteband dicht is onder aan de broekspijpen, dat kan ook weleens voor pillen zorgen!

Broek is nog niet gewassen dus daar kan het niet aan liggen ;)
Ben ermee teruggegaan maar de eigenaar van de winkel was niet aanwezig, ze gaat me dus nog bellen
of ze er wat mee kan doen. :)

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:36

Mijn rijbroek pilt ook, bij mijn knieen. Hiermee zijn we terug gegaan, maar dat hielp niets. Ik heb niet dezelfde als jou btw.
Maar ik zou zeker terug gaan!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:22

Mijn Eurostar rijbroeken pillen ook, bij elke broek nog gehad echter geen probleem met snellere slijtage, ik doe jaren met een rijbroek en ben er echt niet voorzichtig mee.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:46

bij mijn broek met kunstlederen zitvlak gebeurt het ook, ik maak me er niet zo druk over eigenlijk.

Ik hoor ook heel veel mensen klagen over pillen op het stoffen gedeelte (niet het lederen) en dan voornamelijk boven de knie. De oorzaak hiervan is heel simpel, namelijk de zweep! Veel mensen laten de zweep op het bovenbeen leunen en als je dan een zweep hebt met een stoffen omhulsel, gaat dit over elkaar schuren. Oplossing hiervoor is om een zweep te nemen zonder stoffen hoesje er omheen.