Deken kapot, hoe verkomen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Deken kapot, hoe verkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 21:30

Goendenavond,

Sinds het weekend heeft mijn paardje zijn regen deken weer om, helaas niet voor lange duur.
Ik kreeg vanmiddag een sms dat de deken half op de grond hing en of de deken eraf gehaald kon worden.

Nu is het bijna onmogelijk dat hij dit zelf heeft gedaan, je ziet duidelijk dat er vanuit de staartflap getrokken is. Nou is mijn paardje zo slim om gewoon door te lopen, en dat andere paard houd dus gewoon vast.

Helaas is dit ook niet de 1e keer, en gebeurt het ook bij andere. Een stalgeootje heeft vorige winter al 2 nieuwe dekens moeten aanschaffen.

Ook met halsters is het problemen, vorig jaar winter heb ik wel een stuk of 12 halsters nieuw moeten kopen omdat ze steeds (op de neus) kapot waren. Ook is dit probleem niet alleen bij mijn paard het geval.

We weten bijna voor 90 % zeker welk paard het is.

Nu is mijn vraag wat kunnen we hier aan doen? Die anti bijt middel werkt niet...

Wie helpt ons uit de brand?

Alvast bedankt :)

p.s ik weet niet als het hier goed staat, anders sorry!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:37

je kunt er niks aan doen, je zet voor eigen risico je paard in de wei bij de sloper.
Je zou het kunnen proberen bij de verzekering van diegene maar geef je weinig kans, misschien moeten jullie dan dat paard uit de groep halen als de rest vd mensen het daarmee eens is en anders heb je gewoon vette pech.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 21:40

cissy schreef:
niks, je zet voor eigen risico je paard in de wei bij de sloper.
Je zou het kunnen proberen bij de verzekering van diegene maar geef je weinig kans, misschien moeten jullie dan dat paard uit de groep halen als de rest vd mensen het daarmee eens is en anders heb je gewoon vette pech.

Tja, daar is wat voor te zeggen. Maar moeten wij (de paarden met dekens) daarom maar geen dekens op doen omdat 1 enkel paard ze sloopt? (sloopt overigens alles wat los en vast zit)

Helaas heb ik het verder ook niet voor het zeggen bij wie ik mijn paard in de wei zet. Er is 1 regel, en dat is merrie's bij d emerrie's en ruinen en hengsten bij elkaar. De ruimte is er, gras is nu minder, maar daarintegen staan z eook niet zo lang meer op het land als zomers...

En het gaat mij niet een som het geld, maar het is zo ontzettend lastig...

Arnyek

Re: Deken kapot, hoe verkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:54

Bij Renco een echte canvas-deken kopen, die eroverheen doen en dan is het slopen een stuk lastiger...

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 22:03

Arnyek schreef:
Bij Renco een echte canvas-deken kopen, die eroverheen doen en dan is het slopen een stuk lastiger...

Hebben ze die ook ongevoerd? Ben ze namelijk nog niet tegen gekomen.

Maar vraag me af of die het wel houd, paard houd namelijk gewoon vast...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:48

een dikke canvas wil wel helpen maar anders dan toch misschien met de andere mensen waar de dekens van gesloopt worden aan de sloper vragen of die ergens anders bij kan, of muilkorf of de sloper niet meer naar buiten zonder toezicht? Zijn tal van opties te verzinnen.
Zolang jij zelf je paard daarbij zet is het ook je eigen risico. Overleg eens met je staleigenaar over het slopen misschien wil die er wel wat aan doen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 04:30

Dit soort dingen kun je weinig aan doen bij een paard dat in een groep loopt. Enige echt goede oplossing is je paard binnenhouden :+

Je kunt natuurlijk met de groep de stalhouder aanspreken over de 'sloper', maar de kans is wel heel klein dat hij de eigenaar vraagt het paard binnen te houden of helemaal te vertrekken. Dat is namelijk ook een klant die geld in het laatje brengt ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:27

Beginnen door zonder halster in het weiland te zetten...dit is gevaarlijk zeker als ze met meerdere staan...
Wat betreft de deken op de achterkant een sterk geurend goedje doen houdt ook goed tegen om hem beet te pakken

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:31

bij ons op stal was ook zo'n sloper. Eigenaar voelde zich ook een beetje vervelend dat haar paard iedereen zijn spullen sloopte en heeft daarom besloten een soort van muilkorf om te doen. Nu was ik het daar in dit geval mee eens omdat hij ook de paarden met ontbloote tanden aanviel met alle gevolgen van dien, maar het ontneemt hem ook een heel stuk sociale contacten.

Wat betreft de halsters....wat eerder gezegd is die zou ik sowieso af doen levensgevaarlijk

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:34

Mij lijkt antibijt of iets dergelijks ook de beste oplossing om op je deken te smeren. Als het dan inderdaad een van de paarden is de dekens vastpakt al hij dat niet zo gauw weer doen.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:19

suusje26 schreef:
Arnyek schreef:

Hebben ze die ook ongevoerd? Ben ze namelijk nog niet tegen gekomen.

Maar vraag me af of die het wel houd, paard houd namelijk gewoon vast...

Het is echt een lelijke lap canvas met daaronder alleen een superdun fleecelaagje (echt heel dun (dunner dan zweetdeken, vergelijkbaar met een simpel truitje qua dikte), als ik eraan denk maak ik een foto).
Overigens zijn spierballen wel gewenst, anders krijg je het ding niet eens op je paard. Hij is nogal zwaar.
Maar dat is de echte, dus van Renco, geen namaak iets met voering.

Mijn paard sloopt iedere deken, Anky, Bucas, Amigo, ik heb ze allemaal met enorme scheuren of in stukjes teruggevonden in stal. Hij pakt zijn deken beet en gaat eraan trekken. En om nou na bovenstaande dekens een Rambo te gaan proberen a EUR 300. Dan maar EUR 125 voor een lelijk ding dat zowaar alweer een jaar meegaat. Deken is ook super waterdicht.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 12:11

Zoals ik al zei, anti bijtmiddel werkt niet.. Is al geprobeerd.

De eigenaar van het paard vind het ook vervelend, en tja we weten dat het eigen risico is, maar om nou te zeggen dat dat paard nou niet meer in de groep mag, of mijn paard binnen houden vind ik ook vervelend.

Halster om op de wei, ik weet dat het gevaarlijk kan zijn. Maar aangezien de stal bij een vrij drukke weg is, en het terrein niet af te sluiten is heb ik liever dat hij een halster op heeft, en dat als er een keer iets is ze ook meteen te pakken zijn...
Verder is dat hier nu niet aan de discussie ;)

Misschien is iets van een muilkorf wel een idee... Zou het eens voorleggen.

En waar kan je zo'n Renco deken kopen? Heb net o.a bij piafferuitersprot gekeken, maar daar hebben ze hem niet...
Laatst bijgewerkt door suusje26 op 04-11-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:16

Zal je even telefoonnummer pben!

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:25

Spray je deken in met hersthoornspray, 100.000 tegen 1 dat de sloper er vanaf blijft.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:29

Pieder schreef:
Spray je deken in met hersthoornspray, 100.000 tegen 1 dat de sloper er vanaf blijft.

Dat weet ik ook wel zeker!!
Buurvrouw paard van mijn paard was aan de rand van de stal aan het zuigen.
Heb het ingespoten met hertshoornspray en zowaar, het beest komt niet meer aan de stal.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:23

Bij die van mij werkt hertshoorn niet, qua deken slopen bij mijn andere pony niet en qua luchtzuigen terwijl hij qua eten kieskeurig is en snel iets vies vind :s

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:26

surinaamse sambal erop smeren wil ook wel werken of hele scherpe mosterd... maar of dat in de regen blijft zitten?

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:48

mijn paard is ook een dikke sloper, heeft al verschillende nieuwe dekens van een stalgenoot kapot gebeten.
Anti bijt spray is al geprobeerd, helpt niks.
Hij pakt de deken vast, als ze dan weglopen, loopt hij er gewoon achteraan.
Ook al krijgt hij een schop, hij geeft er niks om.

Nou was de keuze of hem alleen in de paddock zetten of een muilkorf om.
Dat laatste lijkt mij de beste oplossing, heeft iemand hier ervaring mee.
Wil mijn paard liever niet alleen in de paddock hebben staan.