Zoals de titel al zegt, ik heb al 1,5 jaar laarzen onder de trap staan, aan de binnenkant ooit elastiek in gezet, dat hielp toen helaas niet, onder de trap gezet, en met chaps gaan rijden, alleen nu zijn die versleten en vind ik het eigenlijk toch wel heel zonde...
Zou het helpen om een rits in mijn laars te laten zetten? De laarzen zitten vooral aan de bovenkant in mijn knieholte te strak, en waar zou ik de rits dan moeten laten plaatsen?
Ik ga zowiezo ook bij de schoenmaker vragen wat het beste is, maar dacht misschien zijn er hier ook mensen met ideeën.
Groetjes Pauline
Romee13
Geplaatst: 02-11-09 21:28
ik denk dat ik geen rits in mijn laarsen zou zetten. het zadel beschadigd daardoor en ik denk eigenlijk dat die binnen note time kapot gaan.. het is indd wel sonde ja! maar misschien kan je ze verkopen en van dat geld weer nieuwe chaps/ laarzen kopen (waarschijnlijk heb je dan nog niet genoeg geld maar je hebt al een deel )? groetjes romee!
ik heb er wel een rits in laten zetten, en mijn zadel heeft er geen last van, aangezien de rits aan de achterkant zit, en dat bij mij nou niet echt er tegen aan komt. ideale oplossing en zeker voor aantrekken
Britt
Geplaatst: 02-11-09 21:30
Hoezo beschadigd het zadel van een rits? Dan zit ie toch echt op de verkeerde plek
Hoeveel centimeter wil je winnen met een rits? Geloof dat er dan zo'n 2 a 3 cm bij komt, dus als dat genoeg is zou ik het gewoon doen Ik vind een rits ook altijd wel mooi staan dus hij zal er, mits goed gezet, ook niet lelijker op worden.
Ik heb het ook laten doen, de rits zit dan aan de buiten-achterkant en kan dus nooit het zadel beschadigen. Voor mij was het de ideale oplossing, want nu zitten ze weer heerlijk!!
Ik heb ook een rits laten zetten aan de voorkant, iets naar de binnenkant toe. Nooit last gehad met mijn zadel en is nog mooi ook! Je moet gewoon even zeggen hoeveel centimeter je wilt winnen dan kan je schoenmaker beslissen hoe groot de rits moet zijn, bij mij moest mijn rechtse namelijk ruimer dan de linkse en dat heeft hij mooi opgelost
Mijn laarzen zaten ook te krap!! toen heb ik ook een rits aan de binnenkant van mijn laars laten zetten net zoals bij de Anky laarzen van Petri!! Echt super fijn en mijn laarzen passen weer!!:) Helemaal top!
Hoeveel zaten jouw laarzen te krap, ik denk namelijk dat het voor mijn laarzen echt wel 2 a 3 cm is...
bosperdje
Geplaatst: 03-11-09 15:07
Ik sta ook op het punt om dat te doen, had ze al op laten oprekken, maar dat heeft wel wat gedaan, maar nog niet alles helaas.. Mijn rechterkuit is ook dikker dan de linker Zal het resultaat wel laten weten, denk dat er bij mij ook wel 2 cm ongeveer bij mag. We zullen eens zien!
Caresse07
Geplaatst: 03-11-09 15:09
Ik heb om diezelfde reden ook ritsen in mijn laarzen laten zetten aan de achterkant. Ben er nog steeds erg blij mee Weet niet waar je woont maar mocht het in de omgeving Amersfoort zijn heb ik een goede tip voor je
Rais
Geplaatst: 03-11-09 15:12
Heb hetzelfde probleem gehad en er ook een rits in laten zetten, paste ze nog niet..... Toen naar de schoenmaker en die heeft en in een v-vorm elastiek in gezet, dus laars ingesneden en daar elastiek tussen gezet. Laarzen zitten weer prima. Het ziet er wel niet zo mooi uit maar heb nog nooit negatief commentaar gehad, ook niet op wedstrijden!
jana79
Ik heb het ook laten doen. Had vooral met warm weer last dat mijn laarzen te krap zaten. Kreeg ze wel aan maar onder het rijden kreeg ik kramp in mijn been omdat ie te strak zat. Nu heb ik daar geen probleem meer mee. Heb het bij de ruitershop laten doen hebben de laarzen terug gestuurd naar Petrie is daar gebeurt scheelt ongeveer 2 cm.
Stanzie
Ik heb ook een rits in mijn laarzen laten zetten. Ik vind het keurig netjes gedaan en koste E45,- daar heb je geen nieuwe laarzen voor.
Hmm, ik heb er nu inderdaad elastiek in, dat helpt niet... Nu twijfel ik dus over een rits.. Maar voorlopig zijn mijn chaps vakkundig door mijn pa gerepareerd, dus eerst die maar is echt afrijden
Ik heb bij de schoenmaker een V van leer er in laten zetten. Hij heeft presies op gemeten hoe veel er nodig was en dat toen gemaakt. Met twee dagen was het klaar.. Het zit aan de binnenkant dus je ziet er niets van en super mooi afgewerkt! suc6!
je kan ze ook laten op rekken he! dat scheeld 1 tot 1,5 cm en als ze dan nog te strak zitten laat je er een rits in zetten wat ook weer 1 toto 1,5 cm scheeld dan zouden ze moeten passen
Kijk eens er loopt al een topic over dit onderwerp; [RUI] ritsen in laarzen laten zetten? Zodoende hier een slotje. Graag reageren in het andere topic.