Kou/Donker... winterdip... wie ook?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Kou/Donker... winterdip... wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 20:58

Het word weer kouder.
het is weer snel donker.

Ik krijg weer last van een winterdip...
In het weekend heb ik nergens last van.
dan kan ik lekker overdags naar stal en doen wat ik wil.
Maar doordeweeks ben ik vaak pas om 18.50uur thuis, dan eten en dan naar stal.
voor ik op stal ben is het vaak tussen 19.30uur en 19.45uur.
dan is eigenlijk iedereen op stal al geweest en ben ik helemaal alleen (ok, soms is dat wel eens heerlijk)
Er zijn bij ons op stal wel lampen (rijbak, losgooibak, terrein gedeeltelijk) maar toch zijn er donkere stukken (o.a. stapmolen en longeercirkel)
als het zo donker is vind ik het toch een beetje eng om helemaal alleen te zijn zonder aanspraak (die dan ook terug praat)
we hebben dan wel 2 rottweilers op stal, maar toch....
doordeweeks heb ik dus soms minder zin om naar de pony's te gaan.
en ik sla sneller/vaker een dagje over.
maar het niet gaan probeer ik te beperken tot 2 maximaal 3.
Gelukkig heb ik een moeder die (als ik niet ga) toch op stal komt voor haar fjord en die wil mijn pony's dan ook doen.
en zoals veel mensen zeggen het zijn 'maar' shetlanders....
Maar toch voel ik me dan schuldig, ook al krijgen ze gewoon eten en aandacht.

wie heeft het ook? en wat doen jullie eraan?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:05

Ja ik heb dat ook hoor. Vind het in de zomer altijd heerlijk dat het licht is tot bijna 10 uur. Dan krijg je ook veel meer zin om iets te ondernemen of zo. Nu dat het al donker wordt rond half 6 niet. Dan zit ik liever de hele avond met een beker thee op de bank of zo. Met als gevolg dat ik of al om half 10 lig te slapen of om 1 uur nog zoveel energie heb dat ik niet kan slapen.

Heb er nog geen remedie voor. :n

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 07:51

:D heb te weinig tijd om er bij stil te staan. :Y)
Baal wel dat het zo vroeg donker is en dat ik dan niet meer kan
trainen, of toch weer de lampjes op de kar moet maken :+

DeniseES

Re: Kou/Donker... winterdip... wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:22

Nu in het begin valt het nog wel mee :P ik heb inderdaad geen zin meer om, wanneer het donker is, naar buiten te moeten. Vandaar dat ik mijn hele planning weer omgegooid heb.

Verder heb ik nu wel heel veel zin in Kerst en Sinterklaas! Maar als dat geweest is kan de lente niet snel genoeg komen :P

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:25

Inderdaad Denise, het enige wat ik gezellig vind aan deze tijd is vooral de kerst. Het gezellig op de bank hangen met een kop thee of warme chocomel is ook een leuke gedacht!

Maar zodra Kerst geweest is mag de lente voor mij ook weer beginnen :P

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:07

Heel herkenbaar. Om half 6 is het al donker, en dan is het voor mijn gevoel tijd om naar bed te gaan, vooral omdat ik heel vroeg op moet staan.
En dan heb ik dus echt geen zin meer om in het donker nog te gaan rijden oid. Als ik er eenmaal op zit is het goed, maar om mezelf ertoe te bewegen is wat minder.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:08

Om dat gevoel nu al te hebben, nou nee...Krijg dat gevoel een beetje half januari en Februari
dan gaat het mij te lang duren allemaal.......

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:10

Pfoe ja, en dan helemaal op van die dagen dat er echt geen zon te zien geweest is. Krijg dan helemaal zo'n depri gevoel en wil 's avonds alleen maar op de bank zitten. Maar ga altijd wel even naar de paarden en als ik er eenmaal op zit gaat het ook wel goed. Probeer ook regelmatig te sporten. En als het echt erg wordt...sinds vorig jaar hebben we een lichtlamp, een week kuurtje daarachter scheelt echt!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:18

ja dat donker.... Ik moet wel gewoon elke dag naar de pony, maar zeker als het dan ook nog eens rotweer is geef ik hem wel wat sneller vrij. (we hebben alleen een buitenbak)
Vind het dan wel lekker om op de bak met een goed boek een kop choco te drinken ofzo, en de kerst vind ik ook helemaal top. Maar dat donker...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:31

ach vanaf januari begint het langzaam aan weer eerder licht te worden.
Ik vind deze periode juist vervelend, steeds eerder donker...pfff...
Idd als je eenmaal bezig bent is het ok, maar die drempel om jezelf ertoe te zetten!

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:36

Ook hier hetzelfde probleem..
Doordat het zo snel donker is, heb ik ook minder zin om te gaan & durf dus ook wel eens een dagje overslaan. Het is inderdaad een kwestie van je ertoe te zetten. :) Eenmaal daar is het geen probleem.. Hebben overigens ook enkel een buitenbak, dus krijgt mn paardje ook sneller vrij..
Geef mij maar de zomer/lente!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 22:00

wij hebben dus op stal ook alleen een buitenbak

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:23

Hier ook herkenning :) Naja ik los het eigenlijk op door gewoon te gaan. Nu heb ik 1 avond les, tweede avond lopen er mensen rond en de derde en vierde dag ben ik er voordat het donker is. Gewoon verstand op nul en gaan. Meestal valt het wel weer mee als je er eenmaal bent is mijn ervaring :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:06

Wauw, wat hebben jullie het allemaal luxe met jullie bakken! Ik heb niet eens een bak, moet je nagaan hoe vervelend dat is! Normaal rijd ik lekker in het bos, maar ik werk tot 5 uur, dus dat kan nu alleen nog maar in het weekend. Ik rijd nu 1x per week in een bak die ik voor een huur mag huren. En voordat je daar bent... paard gezadeld, reflectie aan zijn benen, voor een licht, achter een licht, jasje aan, naar de bak stappen (warming up is gedaan) rijden, naar huis, alle lichtjes en reflectie eraf... voor een drie kwartier rijden ben je dan 2 uur bezig. Dus helaas kan ik met de donkere dagen maar 2x per week rijden, en voor de rest staat mijn pony in de wei. Elke dag, van half 7 tot 6, dus hij komt wel heerlijk veel buiten. Ik vind het rijden in het donker niet erg, alleen al dat spul erop voordat je weg bent...pfffff!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:02

Scum schreef:
Heel herkenbaar. Om half 6 is het al donker, en dan is het voor mijn gevoel tijd om naar bed te gaan, vooral omdat ik heel vroeg op moet staan.
En dan heb ik dus echt geen zin meer om in het donker nog te gaan rijden oid. Als ik er eenmaal op zit is het goed, maar om mezelf ertoe te bewegen is wat minder.

Zooo herkenbaar! :j

Ik vind deze tijd ook maar niets. Nu heb ik weinig school en veel vrije tijd. Straks ga ik afstuderen en ben ik pas 6 uur/half 7 thuis en dan is het al donker dus. Moet je dan nog beginnen met rijden, mesten etc. Zie er nu alweer tegenop, echt BAH BAH BAH.

Naast dat het zo vroeg donker is, wordt ik soms zoo chaggie van het weer. Altijd bewolkt, regen en wind. De bak is OF te nat, OF bevroren. Een tussenweg is er niet vaak. Nee de winter is niet voor mij gemaakt :n

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:14

Hier hetzelfde probleem. Of nou ja, net iets anders...

Ik heb wel zin om te gaan, maar 4 dagen per week ben ik om 16:05 pas uit,
dan ben ik op zijn vroegst 16:45 thuis en is het donker voordat ik de deur weer uit ben om te gaan.
Daarbij heb ik geen bak, dus geen licht.. Wel een bak op 10 min. afstand die je kan huren,
maar alleen voor een jaar of (zoals ik vorig jaar deed) een half jaar en dat is dan weer zonde van het geld.
Zeker omdat ik uiteindelijk toch zo veel mogelijk rijd als het licht is..

Nja, ik zie nog wel hoe we dit gaan oplossen.. :)

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:52

Neem iemand mee?