iemand ervaring met aankoop paard in Belgie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

topas10

iemand ervaring met aankoop paard in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 23:36

Ik heb een paard op het oog bij een handelsstal in Belgie. Nu ben ik niet bekend met hoe het geregeld is met de aankoopkeuringen, wie betaald de kosten bij afkeuring en hoe zit het met de optie om bij een verborgen gebrek binnen een half jaar het paard terug te kunnen brengen naar de verkoper? natuurlijk hoop ik hier geen gebruik van te maken maar graag ben ik van te voren op de hoogte.

Hoe is het wettelijk geregeld met aankoop over de grens en de invoer?

Graag hoor ik ervaringen van mensen die hier bekend mee zijn.

poes

Re: iemand ervaring met aankoop paard in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:53

Qua wettelijke dinges ben ik niet zo op de hoogte. Wel kun je net zo goed als in NL een koopcontract opstellen. Garantie geldt volgens mij net zo goed op een paard als op een ander product :j

Keuring is in BE quasi altijd op kosten koper.

Om welke handelsstal gaat het?

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:57

Ik heb mijn paard ook in België gekocht. We hebben hierbij zelf een koopcontract op gesteld waar duidelijk in stond wie de kosten voor de aankoopkeuring zou betalen en wat te doen ivm het overlijden binnen een bepaalde periode.

Ik denk dat als je een duidelijk contract opsteld met de verkopende partij kun je dit aan ieders wensen aanpassen! :)

topas10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 00:42

Bedankt voor de reacties tot nu toe.Het gaat om stal Prinsenhof in België voor andalusiers.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:46

Ik ken de stal niet denk ik...

Quintolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:08

Ik heb mijn paard uit Nederland gekocht (ben zelf belg) en gewoon alles duidelijk in een contract zetten :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:16

Die stal ken ik, mijn vriendin heeft een bruine Andalusier bij ze gekocht, het is niet allemaal zo netjes gegaan zeg ik je eerlijk, dus kijk maar uit met ze.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:19

Ik heb mijn paard in Belgie gekocht. Omdat ik niet bijzonder goed ben in afdingen, afgesproken met de koper dat hij de kosten voor de klinische en rontgologische keuring op zich zou nemen. Dit is allemaal goed gegaan.

Paard via de bank betaald, officieel koopcontract. Ook geen problemen bij tegen gekomen.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:54

i.d.d., oppassen daar, Zelf over laten keuren, met bloedafname op de dag dat hij daar weggaat en een zeer goed koopcontract oplaten maken, niet goed geld direct terug geven EN er in laten zetten dat problemen bij de nederlandse Rechtbank in jou Arrondissement ( zeg maar soort provincie) uigevochten zullen gaan worden!!!

En neem een kenner mee, win wat betreft de papierwinkel eerst vooraf voor definitieve aankoop contact op met het stamboek in Nederland of Belgie. Betaal niets voor alles correct geregeld is, paard gezond bevonden en koopcontract getekend. Ga niet zo maar ruilen, dan ben je misschien nog slechter uit.
Er zijn best leuke paarden bij maar helaas ook mindere, met een verhaaltje soms.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:27

mijn hengst komt uit België. Fokkerij staat in België, maar de eigenaar en bedrijf zijn Nederlands. Had verder dus geen problemen.
Ook gewoon Nl's paspoort enz..