Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jury schreef:Is je paard alleen gespannen op een wedstrijd of altijd op vreemd terrein?
dat hadtie natuurlijk door
jury schreef:Natuurlijk is dit dan een paard dat daar gevoelig voor is, maar het probleem zit voor 90% bij de ruiter.
Die andere 10 procent zit wellicht bij het paard maar daar zou de ruiter dan weer op moeten reageren op een correcte manier.
Wat dan correct is, is zo lastig te zeggen.
Kilometers maken, stukjes losrijden en proef op laten nemen en later goed naar kijken wat er nu precies mee gebeurt.
Thuis nog consequenter zijn met je hulpen en de reactie die daar uit voort moet komen.
Een paard voelt een vlieg landen zei mijn oude instructeur altijd. Hij voelt dus ook best wel dat jij drijft, maar nu moet nog de link komen dat ie bij drijven ALTIJD voorwaarts moet.
Dat houdt dus in dat jij NOOIT been moet geven als er niets hoeft te gebeuren. En dat maakt paardrijden nu juist zo moelijk.
Fitzroy schreef:Ik ken wat mensen die goede ervaringen hebben met Stressless van Primeval. Maar dit was voor kijkerige en vluchterige paarden.
voor de korte termijn zou ik je eventueel Tranquigel aan willen raden
Dit is iets wat wel toegestaan is met het oog op doping, maar echt ideaal werkt! Probeer het wel eerst thuis eens uit!!!
Fitzroy schreef:Dat dacht ik dus ook. Je moet het dan eerder in de natuurlijke middelen zoeken, zoals Stressless. Neem anders eens een kijkje op dochorse of paardendrogist. Er zijn genoeg supplementen voor spanning. 't is even uitvogelen wat werkt voor je.
KarinvdM schreef:Mijn ervaring is dat die supplementen niet helpen. Hooguit een placebo-effect, dat je denkt dat het helpt; je hebt je paard wat gegeven dus hij zal wel rustiger zijn. Dan stap je zelf al met een ander gevoel op.
KarinvdM schreef:Mijn ervaring is dat die supplementen niet helpen. Hooguit een placebo-effect, dat je denkt dat het helpt; je hebt je paard wat gegeven dus hij zal wel rustiger zijn. Dan stap je zelf al met een ander gevoel op.