starten bij paarden of pony's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_xsharon

starten bij paarden of pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 14:38

hallo!

'k dacht dat het hier goed stond maar weet het niet zeker.

mijn vraag:
ik rij op een E pony en ik ben 16 jaar
mag ik met mijn (bijrij)pony nu bij de paarden starten?
ik denk niet dat ik wedstrijden ga rijden maar het was gewoon een discussie die we hadden maar we wisten allemaar 't goede antwoord niet haha :D
als ik nu bij de pony's zou starten en als ik dan 18 word neem je dan alles mee naar de paarden ofniet?
ik had wel gekeken op de KNHS maar kon 't niet echt vinden.
alvast bedankt!

xSharon

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:46

Volgens mij is het verplicht als je 19 bent om tussen de paarden te starten ookal heb je een paard of een pony
Verder moet je met een pony gewoon tussen de pony's starten en met een paard tussen de paarden
Je bent nog geen 19 dus moet je gewoon tussen de pony's starten of is die bijrijpony een paard? :P blonde vraag of niet :P

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:56

Als de pony gemeten is als pony (E) dan zul je gewoon bij de ponys moeten starten, zou ook niet weten waarom je als 16 jarige bij de paarden zou willen starten met een pony?

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:04

ja je mag bij de paarden starten als je wil..

ik ben ook gestart met een E bij de paarden toen ik 15 was,
omdat ik samen ging met een meisje(was ook haar pony waar ik mee starte) en dit was makkelijker met vervoer :P

als je 18 bent moet je de overstap maken en volgens mij gaat het wel mee

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:07

Jam schreef:

omdat ik samen ging met een meisje(was ook haar pony waar ik mee starte) en dit was makkelijker met vervoer :P

Ook als de pony officieel is gemeten als pony? >;)

Plaisir

Re: starten bij paarden of pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:12

Ja dan mag je alsnog bij de paarden starten :).

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:53

Je mag inderdaad kiezen of je bij de pony's of bij de paarden wilt starten.
Als je begint bij de pony's en over 2 jaar naar de paarden gaat, mag je al je winstpunten etc. meenemen. Dus wat dat betreft ga je er dan niet op achteruit ofzo.

Als je in de regio veel ponywedstrijden hebt, zou ik er gewoon voor kiezen om bij de pony's te starten. Waarom zou je jezelf die mogelijkheid ontnemen?
Soms is het handiger om met je pony bij de paarden te starten als je bijv. samen met een paardencombinatie kan meerijden of wanneer er nauwelijks ponywedstrijden in de regio zijn.

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 18:40

okee bedankt voor alle reacties!
ik weet helemaal niet of ik wedstrijden ga rijden ofzo hoor maar we waren gewoon nieuwschierig of t mocht haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:10

Jeanine84 schreef:
Jam schreef:

Ook als de pony officieel is gemeten als pony? >;)

Ja hoor, dat maakt niet uit. Wel moet je, als je eenmaal de keuze voor paarden hebt gemaakt, bij de paarden blijven starten.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:06

Ja, je mag gewoon tussen de paarden starten met je pony. Maar waarom zou je dat willen? :) Als je tot je 18e bij de ponys blijft, kan je daarna gewoon verder tussen de paarden.

Mystique92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:30

Hallo,

Ik heb een pony waarmee ik op wedstrijd rijd. Ik rij nu met haar in de L1. Mijn verzorgster zou graag met haar willen starten in B. Dit is toch mogelijk?

Groetjes,

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:51

haike schreef:
Ja hoor, dat maakt niet uit. Wel moet je, als je eenmaal de keuze voor paarden hebt gemaakt, bij de paarden blijven starten.

nee, ook dat is niet waar. Je mag terug naar de pony's (mits je nog geen 18 bent natuurlijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:53

Lielle schreef:
haike schreef:

nee, ook dat is niet waar. Je mag terug naar de pony's (mits je nog geen 18 bent natuurlijk).

Is dat zo? Ik wilde dat destijds ook, in de winter meer leuke paardenwedstrijden dan voor de pony's, maar mij werd toen verteld dat ik daarna niet meer terug zou mogen naar de pony's (was toen 16)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:58

disciplinereglement dressuur, artikel 125 lid 2i
Citaat:
i. Het is toegestaan dat een deelnemer, voorzover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen. De betreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen, met overname van het behaalde aantal winstpunten.

niet zomaar geloven wat anderen zeggen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:02

ja je mag bij de pony's (dan mag je nog 2 jaar bij de ponys)
en je mag bij de paarden starten :) (zelfs met een pony :j )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:03

Lielle schreef:
disciplinereglement dressuur, artikel 125 lid 2i
Citaat:
i. Het is toegestaan dat een deelnemer, voorzover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen. De betreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen, met overname van het behaalde aantal winstpunten.

niet zomaar geloven wat anderen zeggen.

Ok, dan zal het ondertussen wel veranderd zijn, had destijds ook nagevraagd KNHS ;) Maar dan ben ik ook weer wijzer geworden!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:05

bij mijn weten is dit regelement altijd hetzelfde gebleven ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:08

nou, er is nogal wat veranderd in het dressuurreglement de laatste jaren, maar ik meen ook dat dit artikel er al erg lang is. Maar dta maakt nu weinig meer uit volgens mij.