Hey,
Dit is mijn eerste topic, dus ben wel wat zenuwachtig.
Mijn vraag:
Ik heb een 11 jarige kwpn-er en rijd L1+4. Hij staat vanaf half september met een 200 grams deken op en vanaf begin oktober met een 300 grams deken. De dekens bevatten een halve hals (dit doe ik vooral om druk op de schoft te vermijden). In de zomer staat hij 7/7, 24/24 buiten. Vanaf dat de nachten kouder werden kwam hij s'nachts binnen maar dit was dikwijls pas tegen 21 à 22 uur waardoor hij dus +- 12 à 13 uurs buiten stond. Nu staat hij +- 10 uurs buiten. Als het frisser wordt gaat er een dikker deken op en blijft hij +- 5 uurs buiten. Elke avond als ik hem binnen zet voel ik onder zijn deken en hij heeft het lekker warm, maar hij zweet zeker niet. Maar desondanks hij het toch lekker warm heeft krijgt hij een wintervacht, wat tenslotte heel normaal is en voor mij ook totaal geen probleem (je kan dit met dekens nooit tegenhouden). Ik heb geen probleem met overmatig zweten tijdens het rijden, waardoor ik scheren geen optie vind. Nu was mijn vraag hoe ik zijn vacht goed kan onderhouden zodat hij op wedstrijden desondanks zijn vacht toch fris voor de dag komt. Ik heb vooral problemen met zijn hals. Omdat zijn hals nog "bloot" is rolt hij dikwijls met zijn hals goed tegen de grond, en als het dan wat geregend heeft is de modder het leukste. Ik heb de indruk dat hij dan toch een dikkere wintervacht heeft t.h.v. zijn hals en ook liggen de haren daar niet zo plat dan op de rest van zijn lichaam. Ik heb er al aan gedacht om een halsstuk te kopen om in de wei aan te doen, maar ik beschik over verschillende merken van dekens en er is bij geen enkel deken een bevestiging voor een halstuk. Heeft iemand hier tips of ervaring mee? dat ik bv een halsstuk koop en dit los van het deken bevestig.
Wassen zou een oplossing zijn, maar met deze t° gaat dit niet. Ik heb ook als eens cowboy magic green spot reemover geprobeerd maar vind niet dat dit het gewenste resultaat geeft, ook krijgt hij hier witte schilfers van.
Kan iemand mij a.u.b. helpen. Als je nog informatie nodig hebt, laat het me dan maar weten.
grjtes Leen