mijn KWPN epelepsie of een soort van hartafwijking

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystel

mijn KWPN epelepsie of een soort van hartafwijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 11:57

hallo,

ik heb een kwpn hengst vol papier van nu 1,5 jaar oud..

ik heb hem nu 4 x letterlijk halfdood aangetroffen in zijn stal.. mijn vraag luid wat hij zou kunnen hebben..?

hij lag plat en met zijn tong uit zn mond te hijgen.. ik heb echt geen idee wat het kan zijn..
ik heb hem overeind gehaald en hem getempratuurt.. maar dit was goed!

hij had die middag als een idioot met mijn shetlander lopen rennen en elke keer als hij gek jaagt.. ligt hij er zo bij ..
hij loopt zo te brommen het lijkt wel een beer..
zijn ogen worden dof.. als hij er zo bij ligt.. na mate ik hem overeind haal is hij zichzelf weer..
verder loopt hij overdag ook te sjokken als hij stapt en te slepen..
maar dus elke keer na het rennen ligt hij er savonds zo bij ..
ik begrijp er echt werkelijkwaar niets van en hij is mijn 10e paard.. ik zelf zit 10 jaar in de paarden en heb dit nog nooit een keer eerder meegemaakt..
als mijn kwpn zo doet trekt mijn andere paard (1,60) gigantisch naar hem toe.. terwijl mijn andere paard heel dominant is en aanvallerig naar andere paarden..maar op het moment dat de kwpn er zo bij ligt.. blijft hij mijn kwpn in de gaten houden en begint hem te beschermen

ik overweeg weer de veearts te gaan bellen voor hem maar dat is al de zoveelste keer!
aangezien de DA er vanaf weet wil ook graag informatie en ervaringen van andere mensen horen..

dit is dan nog maar 4x maar wat gebeurt er als ik er niet bij ben?? snachts bijv.
wie o wie.. heeft dezelfde ervaringen gehad en wat heb jij hiermee gedaan?
Laatst bijgewerkt door Chrystel op 31-10-09 12:08, in het totaal 5 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: mijn KWPN epelepsie of een soort van hartafwijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:59

Uhh... DA?

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:00

ik zou toch de veearts gaan bellen en zeggen dat dit de 1000e keer is etc. Ik zou niet weten wat het kon zijn.
Sterkte

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:35

Chrystel schreef:
ik overweeg weer de veearts te gaan bellen voor hem maar dat is al de zoveelste keer!
aangezien de DA er vanaf weet wil ook graag informatie en ervaringen van andere mensen horen..

Als je eigen DA geen idee heeft wat er aan de hand is moet je het toch "hoger op" zoeken. Ik zou eens contact opnemen met een goede kliniek. Je paard is nu nog maar anderhalf jaar oud. Het lijkt me wel heel belangrijk om te weten wat hij heeft en of er iets aan te doen is. Het klinkt als een soort toeval/epilepsie aanval. Misschien kun je zo'n aanval eens filmen? Daar heeft een DA vaak veel aan. Succes met je paardje.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:47

Je bent 19, las ik in je andere post, en hebt al 10 paarden gehad. Dan heb je meer pech gehad met de paarden dan ik. Verder zou ik je niet kunnen zeggen wat je paard heeft, vooral niet om dat ie hijgt met z'n tong eruit. Paarden ademen niet door de mond, dus het is een vreemd verhaal. Wat zegt je dierenarts wat het zou kunnen zijn?

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:00

Aukelizzy schreef:
Chrystel schreef:

Als je eigen DA geen idee heeft wat er aan de hand is moet je het toch "hoger op" zoeken. Ik zou eens contact opnemen met een goede kliniek. Je paard is nu nog maar anderhalf jaar oud. Het lijkt me wel heel belangrijk om te weten wat hij heeft en of er iets aan te doen is. Het klinkt als een soort toeval/epilepsie aanval. Misschien kun je zo'n aanval eens filmen? Daar heeft een DA vaak veel aan. Succes met je paardje.

hier ben ik het helemaal mee eens.
heel veel succes ermee!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:47

Dus je vind je paard 4 keer halfdood in stal en je haalt het op dat moment niet in je hoofd om een vee arts te bellen.....?
Heel bijzonder....

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:14

Napie schreef:
Dus je vind je paard 4 keer halfdood in stal en je haalt het op dat moment niet in je hoofd om een vee arts te bellen.....?
Heel bijzonder....

Inderdaad, dat was ook het eerste waar ik aan dacht

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:17

Chernique schreef:
Napie schreef:
Heel bijzonder....

Inderdaad, dat was ook het eerste waar ik aan dacht

Dit begreep ik ook niet echt! DA bellen en als die het niet weet een ander bellen, je paard zit niet goed in zijn vel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:20

Die vier berichten zijn ook al zo opvallend.

Ennieweee... BEL EEN DA, ZOEK HET HOGEROP. Als dit epilepsie is, zal dit waarschijnlijk pas een begin zijn.
Apart dat hij geen verhoging heeft.
Wat voor voer krijgt hij? Hoeveel werk verzet hij? Is hij op tijd ontwormd?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:20

Wat heeft je DA er van gezegd toen hij langskwam dan?
Heb jij/hij al eens een kliniek gebeld?
Welke symptomen zijn er behalve zo op het oog extreme oververmoeidheid?
Longen enz zijn ook allemaal goed?

Hoe staat hij gestald, loopt hij steeds buiten of doet hij dit op de sporadische momenten dat hij buiten loopt en staat hij voor de rest op stal?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:40

Wel jammer dat je helemaal niet meer reageert. We proberen allemaal mee te denken en je advies te geven.

mijnvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:56

Bij het lezen van je bericht herkende ik meteen mijn oude pony. Mijn pony lag ook geregeld voor dood in de stal, op zijn zij volledig uitgestrekt. Ik kon bij hem gaan liggen zonder dat ik reactie kreeg vaak ook het nare beeld van de tong uit de mond. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn pony hier last van kreeg toen hij de 30 passeerde. Soms gebeurde het vaak, maar er zat ook wel eens een half jaar tussen. De DA wist niet wat het was, alles geprobeerd en getest. Uiteindelijk heeft hij een maand in een kliniek gestaan waar hij 4 keer een aanval kreeg. Ze gooide het daar op een lichte vorm van epilepsie. Omdat zij zeiden dat het maar licht wilde zij hem er niets voor geven i.v.m. zijn leeftijd. Toen hij weer thuis kwam ben ik gaan zoeken naar een second opinion. Ik wilde gewoon dat er wat aan werd gedaan.
Helaas was ik te laat, ik trof hem aan in de stal, hij had weer een aanval gehad.Dit was hem fataal geworden, had had zijn tong eraf gebeten.

Ik wil je niet bang maken, maar je er wel op alert maken dat je altijd de dierenarts moet bellen en niet moet opgeven tot ze er achter zijn wat het precies is en hoe hij behandelt kan worden.

In elk geval heel veel sterkte