Engtevrees

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marthe91

Engtevrees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 19:52

Hejhej,

Dit is denk ik niet bepaald een medisch onderwerp,
maar mijn paard Ziehem) heeft hele erge claustrofobie, zo erg zelfs dat hij de hele trailer kort en klein geslagen heeft toen we hem voor het eerst mee wilden nemen.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en er raad mee weten.`

We hadden hem namelijk gekocht voor de wedstrijdsport, nu gaat dit helaas niet door en hebben we er een ander paardje bij gekocht.

Nu moet Ziehem helaas weer verkocht worden maar ik zou graag willen weten of er nog wat aan dit probleem gedaan zou kunnen worden.

Groetjes Marthe

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Engtevrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:32

Ik verplaats deze van MD naar OPG omdat het inderdaad geen medisch probleem is.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 00:19

Waarom denk je dat hij claustrofobisch is? Kan het ook een trauma zijn, of angst, of dwars...

Hoelang heb je hem al? Had je hem ook met dat doel (bekend bij verkopers) gekocht?

Je zou een cursus trailer laden met hem kunnen doen? Mensen die daar ervaring mee hebben? Daar kan je wel wat over vinden hier op Bokt bijv.
Mocht je een 2 paards trailer hebben... kan je ze er miss samen opzetten om te leren oid?

Shazza

Re: Engtevrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:16

Ik ken het, heb zelf meerdere pony's/paarden gehad met engtevrees in de trailer. Wat bij mij in alle gevallen de oplossing was, was ipv een houten tussenschot een flexibele rubeeren tussenschot of zelfs zonder tussenschot. Vaak is het probleem namelijk dat het paard denkt zijn benen niet ver genoeg uit elkaar te kunnen zetten om zijn balans te bewaren en raakt daardoor in paniek. Het is het proberen waard indien je dit nog niet had gedaan... zonde om je paardje daarvoor te moeten verkopen toch?