Hals/borst deken? bestaan die

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

p_ponypaard

Hals/borst deken? bestaan die

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 19:28

Aangezien mijn paard heel erg snel zweet heb ik zijn borst en hals geschoren. ik vind het nu alleen z'n onzin hem helemaal in een deken te stoppen. ik wil nu een deken om de hals/borst heen. bestaan deze? of weten jullie iemand die ze kan maken.

(meer dit iedee alleen dan de winter uitvoering en bij de borst wat langer) http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... en/117110/

Vrolijke Groetjes Paula

countryrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:34

Echt een los hals/borst deken heb ik nog nooit gezien. Maar misschien dat een hood/sleazy iets is (soepel deken, meestal van fleece of lycra, die strak aansluit om hals en hoofd met gaten bij ogen en oren)? Is niet zo dik, maar natuurlijk wel wat extra's. Met die halsdekens wel opletten dat de manen niet kapot gaan door schuren of te weinig lucht.

p_ponypaard

Re: Hals/borst deken? bestaan die

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 20:50

kijk maar even naar de link die ik er bij heb gezet :) dan zie je misschien wat ik bedoel... dus eigenlijk gewoon een halsstuk van een winter deken maar dan met een borststuk er aan .....

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:28

Ja die bestaan ;)

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:22

Ja die bestaan! want die heb ik! De hals kan je eraf halen! Van rambo heb ik die

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:26

Bij die rambo dekens kan je toch enkel de hals eraf halen? Niet met het borststuk. Dat heb ik nog nooit gezien, nergens.

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:27

ow die bedoelde ik ook! dan heb ik het verkeerd begrepen.. :oo nee daar heb ik ook nog nooit van gehoord :P

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:33

hoi paula, ik denk dat zo'n deken niet nodig is. Mijn paard zijn borst en hals is ook geschoren. Hierdoor zweet hij veel minder. Wat hij zweet op het geschoren stuk kan ik met een handdoek zo afdrogen. Een deken is dan ook niet nodig. Waarom wil je de deken omdoen? Als het heel koud waait en regent gaat hij met zijn kont in de wind staan en blijft hij warm op de hals!
Het is even wennen maar hij kan het hebben!

Veel succes

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:37

Ik zit even te denken hoe je dat kan maken maar volgens mij is dat heel simpel met een dekbed te maken. Daarover kan je een regendeken doen en dan heb je een waterdicht deken :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:45

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:38

ik snap niet echt waarom je dit zou willen..
Het is echt niet nodig om zijn hals en borst onder een deken te hebben.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 13:00

oky dus jullie hebben ook geen deken op? ik heb puur de hals en borst geschoren omdat hij tijdens het rijden zich rot zweet. na het rijden droog ik hem met een handdoek af en zet hem op de wei...... s'nachts staan ze binnen. ik dacht jha als ik hem een denken op doe is juist het deel wat geschoren is niet ingepakt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:25

een hals borststuk is niet echt nodig. Als je alleen enkele strpen weggeschoren hebt. geschoren paarden staan vaak zonder halsstuk.

't enige wat in de buurt komt van wat jij bedoeld is de shoulder and neck protector van bv HarrysHorse. Maar dat is niet waterdicht, dus je zou je paard er toch niet mee kunnen buitenzetten.