Body protector afknippen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefff

Body protector afknippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 15:09

Aangezien ik geen reactie krijg in de al lopende topics dan maar een nieuw topic.

Wie heeft er ervaring met het afknippen van de bodyprotector. Ik ben klein maar wel een beetje stevig dus ik heb een M nodig maar die is veel te lang aan de achterkant.
Ik heb er nu een en als het kan en geen kwaad kan wil ik die afknippen ipv weer veel geld uitgeven!

Hij zit verder helemaal goed, alleen ik raak met de onderkant het zadel waardoor hij omhoog gedrukt wordt als het ware en dat zit niet lekker. Kan ik hem afknippen over verliest hij dan volledig zijn functie??

xFioon

Re: Body protector afknippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:10

ik wil dit ook wel weten, heb al de klienste maat die ze hadden maar hij raakt alsnog mijn zadel...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:11

Kan je het onderste stuk niet afritsen, dit heb ik namelijk bij mijn bodyprotector.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 15:12

KellyZ schreef:
Kan je het onderste stuk niet afritsen, dit heb ik namelijk bij mijn bodyprotector.

nee dat kan niet bij die van mij, zonder te beschadigen van de buitenzijde de onderkant eruit halen om evt. af te knippen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:15

ja maar dan beschermt hij tocdh niet goed meer?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 15:34

xFioon schreef:
ja maar dan beschermt hij tocdh niet goed meer?

dat is dus de vraag...

ow sorry beetje bot antwoord, ik las het niet goed, je bedoeld als het onderste stuk is afgerist... daar ben ik het mee eens!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:38

Ik ken iemand die heeft het onderste deel gewoon afgeknipt, volgens mij kan dit ook gewoon is meestal gewoon een soort schuimrubber. alleen hou je dan een stukje stof over maar dat is opzich niet storend..

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:40

Volgens mij zit die bij elke bodyprotector zo, aangezien je ruggelwervels tot aan je staart botje doorlopen, of heb ik dat nou verkeerd?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:51

hangt van het materiaal af, als het schuimrubber is dan heeft het afknippen volgens mij geen enkel effect op de werking, ik zou er kleine stukjes afhalen in de vorm van de onderkant, dan rijden en desnoods nog een stukje, om te voorkomen dat je er teveel afhaalt.

Ik heb altijd begrepen dat de BP niet mag rusten op het zadel dus zo lang laten is ook niet goed. Dan maar comfortabel. Als je een beetje kunt naaien kan je de stof ook netjes innemen en niemand die het ziet.

ET_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:05

Dat doen heel veel mensen volgens mij. ik heb ht ook gedaan. gewoon de achterkant eraf knippen/snijden. ze zijn anders ook gewoon veel te lang want anders zitten ze aan de voorkant weer niet goed :P
Nergens problemen mee gehad dus kan prima :)
Ik heb ht trouwens gewoon recht afgeknipt ;)

ET_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:06

Showtime_ schreef:
Ik ken iemand die heeft het onderste deel gewoon afgeknipt, volgens mij kan dit ook gewoon is meestal gewoon een soort schuimrubber. alleen hou je dan een stukje stof over maar dat is opzich niet storend..

gewoon afknippen en dichtnaaien. of gewoon naar binnen proppen :o

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 10:19

Ik ga hem afknippen!! Bedankt voor alle reacties!! Nu nog wennen aan dat gekke ding maar veiligheid gaat voor! Dus met springen/crossen gaat hij om!

piekje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:57

Sorry, maar als je je bodyprotector moet afknippen omdat deze anders in de weg zit heb je een niet passende bodyprotector gekocht. wanneer je hem afknipt kun je hem te kort maken, waardoor hij inderdaad zijn beschermende functie verliest.

mijn voorkeur zou uitgaan naar een wat duurdere bodyprotector die past. geld verspilling vind ik pas om een goedkopere versie kapot te maken.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 10:36

piekje13 schreef:
Sorry, maar als je je bodyprotector moet afknippen omdat deze anders in de weg zit heb je een niet passende bodyprotector gekocht. wanneer je hem afknipt kun je hem te kort maken, waardoor hij inderdaad zijn beschermende functie verliest.

mijn voorkeur zou uitgaan naar een wat duurdere bodyprotector die past. geld verspilling vind ik pas om een goedkopere versie kapot te maken.

Bedankt voor je advies. Ik heb een boomlooszadel van barefoot en daar zit de achterkant erg hoog, iedere protector zal hier tegen aan komen denk ik. Daarbij heb ik een bodyprotector van premiere dus niet de goedkoopste die er was.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:08

Ik heb een paar jaar terug een BP aangeschaft en ik ben wat klein van stuk, maar heb wel breedte van de 'normale' vrouw nodig, zeg maar. ;)
In de winkel heb ik hem gepast op een gewoon Engels zadel en toen was hij voor mij wat aan de lange kant en is er een stukje afgehaald. Verder zat hij prima. Hij is gewoon op mijn lengte aangepast, kan prima dus. Moet je alleen de buitenkant/hoes ook even inkorten.
Lijkt mij een verkeerd idee dat iedereen de standaard maten moet passen, er zijn toch verschillende lengtes en breedtes? De 1 is lang en dun en de ander kort en dun, dan is de ruglengte niet gelijk, maar de breedte en schouderruimte kan wel hetzelfde zijn. Dan lijkt het mij no problem om hem iets in te korten, toch..? :)

Heb nu een Barefoot-zadel en mijn eigen BP is er te lang voor, het tikt tegen elkaar aan. Heb er 1 van een vriendin gepast, de Harry's Horse en deze past beter i.c.m. mijn zadel.
Mijn vraag is daarbij wel of mijn rug wel compleet beschermt wordt (maar heb hem alleen aan bij cross o.i.d. indien verplicht, vroeger dus bij aanschaf had ik hem altijd met rijden aan).
Ik, persoonlijk, zou zeker geen nieuwe kopen als hij verder goed past. :)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:51

Mochten mensen een BP hebben, die ze niet aan willen/kunnen passen dan is er ook nog de How's Racesave. Dit is een jockey-BP en die zijn behoorlijk kort. Ik ben zelf behoorlijk lang en deze was voor mij veel te kort (ben 1.80m).

Link: http://www.canter-equipment.nl/how_s_racesafe.html (Van die site wist ik zeker dat hij er op stond (daar heb ik mijn BP gehaald) en daar staat ook de maattabel bij.)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:56

heb er ook gewoon een stuk afgeknipt ;) in bij BP zit ook soort van schuimrubber.
werkt prima :) anders drukte hij mij mij ook op het zadel en dan stik je bijna in de BP en dat is ook niet de bedoeling :=

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 10:23

Fielychi schreef:
Heb nu een Barefoot-zadel en mijn eigen BP is er te lang voor, het tikt tegen elkaar aan. Heb er 1 van een vriendin gepast, de Harry's Horse en deze past beter i.c.m. mijn zadel.

Ik ben er ook nu pas achter dat die barefoot zadels veel hoger zijn aan de achter kant, in princiepe gebruik ik hem ook alleen met springen en crossen en dan heb ik toch mijn wintec erop liggen, daarom hoefde ik hem een stuk minder kort te knippen dan ik eerst dacht!
Ik heb ook nog eens even spring foto's in verschillende topics zitten kijken en mijn zit afgeknipt vaak nog lager dan sommige op de foto's.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:55

Ik heb een BP die op maat gemaakt is dan heb je dat probleem niet.. (moet wel zeggen dat ze toen nog niet zo veel bp verkochten dus ik moest wel.. en weet niet of ze dat nu nog doen)
Afknippen.. tja ik weer het niet... het lijkt me dat er net als bij je cap een bepaalde spanning staat op je bp waardoor je je val breekt... het lijkt mij niet echt een prettig idee om daar in te gaan knippen.. tevens is natuurlijk al je garantie weg op het moment dat je je bp kapot knipt.. ik zou het denk ik niet zo snel doen.. aan laten passen door iemand die er verstand van heeft.. anders heb je straks nog geen bp die meer veiligheid garandeerd!

( als je wilt zien hoe mijn bp zit: [RT-HAW] 4jarige voor het eerst @work op bokt!)

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:00

Ja hoor, ik heb dat ook gedaan. Heb eerst een bodyprotector gekocht waarbij dat nodig was. Netjes afgeknipt en keurig gestikt. Je ziet er niks meer van.
Die van mij viel wat groot, maar omdat ik eerst eens wilde proberen of het wat voor me zou zijn, kocht ik een 2-handse en maakte ik die korter. Nu weet ik dat ik er prima mee kan rijden en ben aan het sparen voor een op maat gemaakte. Liefst met afritsbare strook :D

En meerdere ruiters op stal, met aangemeten BP hebben op sommige zadels ineens last van die onderkant. Terwijl bij het aanmeten dit niet gebeurde. Dat was op een heel ander zadel in de speciaalzaak. Dus zelfs dan kun je dit niet helemaal voor zijn blijkt wel.

Doen wat je goeddunkt!
Succes.

BonaFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:03

Ik heb dit ook gedaan, zelfs een XS was mij nog te lang aan de achterkant van mijn lichaam, aan de onderkant kon je onze bodyprotector open maken, daarna hebben we een deel kunnen afsnijden. Niemand ziet dat de bodyprotector is gesneden aangezien 't in dezelfde staat is gebleven :)

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:32

Ik geloof dat je dat niet moet doen, afknippen, dan is hij niet 100% veilig meer. Je kunt hem wel laten inkorten. MAar dit kost natuurlijk geld. Maar veiligheid gaat voor, toch?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 19:34

Waarom is inkorten veiliger dan afknippen??

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:40

Showtime_ schreef:

Ik heb het gedaan omdat de achterkant tegen het zadel kwam en mijn houding waardeloos werd.

Heb geen mindere werking gemerkt. Er ook niet afgevallen de laatste tijd (afkloppen...)

Die van mij was 2 lagen schuimrubber van binnen.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:05

Die van mij is ook twee lagen, heb hem inmiddels afgeknipt en maar zo'n klein beetje dat als ik in rust houding ga zitten (dus niet mijn rug kaarsrecht, maar buitenrit houding) raak ik nog steeds mijn zadel ietsje maar mijn stuitje is op deze manier nog wel beschermd.