Naam op papier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

Naam op papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 21:22

wij hebben een paar pony's maar die staan niet op onze naam, is dit verplicht en heeft dat eventuele gevolgen? ze hebben wel een paspoort en chip, en 1 is er ingeschreven bij een stamboek.

ook hebben we geen medisch inlegvel, ik lees net namelijk pas dat dat moet :o maar hoe kon ik dat weten? ik heb zoiets nooit meegekregen. :7 is dit nog aan te vragen en is het verplicht?

alvast bedankt! :D

xJolijn

Re: Naam op papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 21:27

niemand die het weet?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:30

je krijgt niet altijd binnen 2 seconden reactie hoor, doe maar rustig. er reageert vanzelf wel iemand..

medisch inlegvel kun je nog wel aanvragen, maar ik geloof dat daar inmiddels kosten aan zijn verbonden. kun je even aan je dierenarts vragen.
wb het op naam zetten van de paarden, daar ben ik niet zo bekend mee..

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 21:32

oke, ik zal ns informeren, heb trouwens niets op de site van KNHS gevonden, iemand anders wel?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:15

KNHS is in eerste instantie een sportorganisatie en de informatie over PUI-gerelateerde zaken staat niet prominent op de site. Misschien heb je wat aan dit topic, [PP] Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!.
Je moest het inlegvel aanvragen bij de Paspoort Uitgevende Instantie die het betreffende paspoort van je pony's heeft uitgegeven. Kan de KNHS zijn, maar kan ook 1 of ander stamboek zijn, ook als het geen stamboekpony is.

Hoe je kon weten dat het medisch inlegvel verplicht is, dat is je eigen verantwoording. Op veel paardennieuwssites is daar aandacht aan besteed, zo ook in veel paardenbladen. Bovendien heeft er ook van alles op de site van de PVE gestaan.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:19

Als het paspoort van na 2004 is dan zit het medische vel er al in.
Zo niet dan moet je een nieuw paspoort aanvragen bij je pony.
Ditr had niet gehoeven als je het had aangevraagd voor juni of juli dit jaar nu helaas wel.
Je moet nu ipv de 7.50 die je voor juli had moeten betalen nu dus een compleet nieuw paspoort hebben.
De kosten darvan weet ik niet.
Maar zowie zo meer dan de 7.50 en het is verplicht dus zou het maar doen.
Het op naam schrijven is volgens mij niet verplicht maar misschien voor je zelf wel makkelijk.
En dan zou je gelijk je paspoort kunnen meesturen omdat die toch vernieuwd moet worden zodat het paard op jouw naam daarin kan komen

Wacari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:57

lijkt me nogal wijs om je paarden op je eigen naam te zetten jah... kun je ook voor informeren bij t stamboek waar ze ingeschreven staan..