ik zit met een groot probleem..
Mijn lieve 16-jarige merrie, die ik van februari heb, is altijd superlief voor me geweest!
In het begin was het een moeilijke start, ze had ervoor op een manege gestaan en met 6 paarden in 1 box..
Hierdoor moest ze vechten voor haar eten en toen ze bij mij kwam dacht ze dat ze nog moest vechten voor haar eten, en dus wou ze bijten/stampen naar mij.
Met veel bloed, tranen en zweet had ik haar zover gekregen dat ze me volledig vertrouwde.
Ik kon in de stal alles doen, in de wei, als ik rondliep liep ze als een hondje naast mij, ..
Ze is ook altij heel lui geweest bij het rijden.
Ineens is het een héél ander paardje geworden, en ik kan de rede maar niet vinden
In de stal wil ze bijten/stampen naar me en legt ze haar oren plat.
Een keer als ik haar dan toch zonder stamp of bijt heb, en haar vastzet om te verzorgen is ze wél lief..
In de wei komt ze als ik ze roep heel lief met haar oortjes naar voren naar mij, ik geef haar een koekje, knuffel haar een beetje, ...
Maar vanaf de moment dat ik wegga en haar dan terug wil pakken, wil ze bijten, stampen, en legt ze haar oren weer plat..
Ook is ze ineens super actief onder het rijden!
Ik kan nu wel maar 3x in de week rijden, maar dat is altijd zo geweest, en vroeger was ze superlui..
Als ik nu rustig aan het stappen bent begint ze superhard te crossen uit het niets..
Ook heeft ze vanaf februari nooit een bok/kick gegeven, en zondag was ik rustig aan het stappen, in een keer begint ze superhard te crossen en te bokken, ik kon er nog net op blijven zitten..
Het is dus een héél ander paard geworden en ik weet niet waarom..
Heeft iemand tips voor mij? Of weet iemand misschien wat de oorzaak hiervan kan zijn?
In ieder geval bedankt..
Groetjes Jasmine