Ik wil een tocht gaan maken starten vanaf den dolder en eindigen in emst, veluwe. Alle info over route's van de Utrechtse Heuvelrug naar de Veluwe trail is welkom.
ikke
Geplaatst: 28-10-09 00:03
Daar zijn geen routes. Dat is domweg een tactisch stuk langs de weg rijden. Kan wel, mits een verkeersmak paard. Ik heb het eens uitgestippelt vanaf onze stal (Ede) naar het Leersumse veld. Moet in een dag te rijden zijn. Best een aardige route hoor, maar wel dwars door dorpjes en lange stukken langs verharde wegen. Met name dat is een punt van aandacht omdat op sommige van die wegen onbeschoft hard wordt gereden, terwijl die daar niet echt voor geschikt zijn. Ik heb de route toen met de auto gecontroleerd en dat leverde een hoop info op die niet uit kaarten en Google maps naar voren kwam.
iniak
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-09 13:13
Dank voor je info. Ik was er al bang voor toen ik de kaart bestudeerde. Ergens zou je via Veenendaal - Ede moeten oversteken....door de bebouwde kom. Misschien toch geen heel handig plan....iemand nog andere tips?
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 28-10-09 15:02
Sorry, die zijn er niet omdat er geen route is. Er waren jaaaaren terug al plannen om via het Binnenveld (agrarisch gebied tussen Ede en Veenendaal) een aansluiting te maken tussen de Heuvelrug en de Veluwe maar dat is er tot op heden nog niet van gekomen. En nu alles steeds voller wordt gebouwd denk ik ook niet dat die route er ooit nog komt. Je zult dus echt een heel groot stuk langs de weg moeten, of een andere startplaats kiezen.
iniak
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-09 17:33
Hmmmm, dat is jammer. Maar dat stuk agrarisch gebied tussen Veenendaal/Ede klinkt niet onoverkomenlijk...over hoeveel km praten we dan als ik via de noordkant van Ede alsnog daar op de Veluwe trail route kan aansluiten? Mijn paard is wel heel verkeersmak dus ik zou het op zich wel aandurven.
ikke
Geplaatst: 28-10-09 18:51
Naar het Leersumse veld was voor mij toen iets van 20 - 25km. Veluwetrail ligt een paar honderd meter bij onze stal vandaan. Route is prima te doen hoor, niks mis mee, maar wanneer je er iets voorbereiding insteekt kun je leukere en veiligere stukjes uitzoeken.
Antheman
Geplaatst: 28-10-09 19:01
Oh, dat kan best hoor.
Begrijp ik je goed dat je van Den Dolder over de heuvelrug naar de Veluwe wilt?
Dan kun je door Maartensdijk en Zeist. In Zeist via het bos. Dan Doorn, Leersum, Amerongen, Veenendaal, of via t Binnenland, of via Lunteren. Laatste route vind ik het prettigst. Dan ga je een uur stapvoets over héle drukke weggetjes. Dan loop ik ernaast. Van Lunteren ben je zo in Wekerom.
Over t Binnenveld kan ook, maar dat is zo'n rotstuk. En ver.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 30-10-09 12:06
Zit nu te bedenken, als je toch binnendoor wilt kun je ook ongeveer bij Overberg het bos uitkomen, dan een doorsteekje naar Renswoude en van daaruit via Ederveen naar Lunteren, ben je ook zo op de Veluwe en heb je relatief rustige binnenwegen. Binnenwegen zijn overwegend 60 km wegen, men is niet gewend dat er paarden op de weg lopen (bij Lunteren in de buurt weer wel) dus je moet er rekening mee houden dat je af en toe wat lomp wordt ingehaald. Alleen de Slaperdijk (bij Veenendaal) zou ik wel mijden omdat deze weg geen berm heeft en de meeste mensen daar echt als gekken rijden.
ikke
Geplaatst: 31-10-09 18:00
Kom es langs, dan rijden we daar eens met de auto rond, kun je zien waar het goed gaat en waar de knelpunten zitten.