Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tantesam schreef:Wie o wie kan me tips geven? Ben woonachtig in het grensgebied (België) en heb altijd met veel plezier wedstrijden in NL gereden.
Ik twijfel enorm waar te starten met m'n nieuwe paard, misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen die me goede adviezen kunnen geven?
Alvast bedankt!!

tantesam schreef:Bedankt voor de snelle reacties. Wat is nou echt het verschil tussen lrv en vlp? Bij ons op stal start iedereen bij de vlp....
Als ik kies voor NL ga ik in de provincie Brabant starten, zo ergens op de lijn Wouw- Etten Leur- Rucphen
In NL is het idd het hele jaar door 2x starten op een dag.
), accomodaties zijn in doorsnee goed en de juryleden over het algemeen ook deskundig en ook zelf actief te paard uitgezonderd nog enkele oudere juryleden van vroeger uit. De sfeer wisselt heel sterk per regio en per accomodatie maar is in het algemeen vriendelijker en toegankelijk dan de federatie en individueler gericht dan de LRV. Grote nadeel: erg duur in vergelijking met Belgie.
Ik vind de sfeer bij de LRV echt heerlijk... Weinig dikke-nekken-gedoe, een echte clubsfeer waarbij iedereen elkaar aanmoedigt, het kost ongelooflijk weinig vergeleken met andere organisaties..... enzovoorts... Ik vind de kwaliteit van de wedstrijden ook steeds vooruit gaan. Ja, je rijdt vaak op akkers en nee het ligt er niet altijd even mooi bij, maar ik vind dat dus 'natuurlijker' dan wanneer je in perfect aangelegde ringen rijdt.. Daarnaast zijn de wedstrijden zó veelzijdig, je bent echt de hele dag bezig met je paardje: s'ochtends groepdressuur (wij trainen daar 1x per week op, alleen in de zomer), daarna dressuurproef rijden, 2uur later een springparcours afleggen, even de parade meerijden met alle andere clubs... en als je prijs hebt, tussen de prijswinnaars wachten tot je afgeroepen wordt naar het hoofdterrein
Maargoed, wat ík dus een enorm nadeel vind, is dat je in de winter qua dressuur compleet stil valt... je hebt dan nog 3 dressuurdagen, maar je kunt geen punten verdienen.. Vandaar dat ik dus ook in Nederland ga starten
Wat voor jouw bijvoorbeeld dus ook een optie is: bij 2 organisaties. Makkelijk als je , zoals ik, in het grensgebied woont