14 maanden niet hengstig? Nu heel erg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy1983

14 maanden niet hengstig? Nu heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:59

Hallo

Ik heb een vraagje.
Mijn merrie heb ik nu 14 maanden in bezit.
Ik heb ik die 14 maanden tijd nooit iets gemerkt van hengstig zijn. Helemaal niets, niet anders met werken, niet pissen, niet chagerijnig, echt niets. Zou dus niet weten wanneer ze hengstig was.

Nu opeens sinds 3 dagen staat ze te gillen op stal, tijdens werken. Ze pist nu ook, echt hengstig gewoon. Ik vraag me af hoe dit nu opeens kan.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een paar dagen ervoor naast een ernstig hengstige merrie viertal heb geoefend, zou ze het daar van kunnen hebben "overgenomen"
Iemand die dit kan verklaren?

Palmera

Re: 14 maanden niet hengstig? Nu heel erg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:40

Hoe oud is de merrie? Jonge merries willen nog wel eens onregelmatig hengstig zijn. Ook de hormonen kunnen veel schommelen, zodat jij denkt dat ze niet hengstig was omdat het niet opviel. En nu zitten de hormonen toevallig tot aan haar oren dus ja, dan merk je het wel! Succes ermee!

Wel even in de gaten houden hoe het zich hierna ontwikkeld. Als je echt het idee is dat er iets niet in de haak is kun je er het beste maar een DA bij halen.

prince_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:25

Misschien is ze het wel geweest, maar heb jij het niet gemerkt.
Als het zo heftig en onregelmatig blijft zou ik ook je da erbij halen.

loulou87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:50

als je twijfelt da er bij halen, bij ons op stal zijn de merrie bijna allemaal te gelijkt henkstig,, moet je na gaan wat een gegill dan :P

machteld11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:32

mijn merrie is nu ook echt super hengstig! najaa ik merk dat gewoon wel bij haar

8-) *D

Nancy1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 09:29

De merrie is nu 11 jaar, dus zo jong is dat niet. Vond het opvallend dat het na 14 maanden opeens zo naar voren kwam, en misschien dat er mensen verklaringen voor hadden:)