Eczeemdeken vergelijkingsonderzoek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Eczeemdeken vergelijkingsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 14:01

Beste allemaal,
al jaren ben ik een exczeemdekengebruiker. Ik doe gemiddeld 2 seizoenen met een eczeemdeken, en daarna moet ik toch echt toegeven dat ik toe ben aan een nieuwe.
Inmiddels heb ik 3 dekens versleten. Dit houdt dus in dat ik al 6 jaar mijn pony onder een dergelijke deken heb staan. Ik ben over de ene deken meer tevreden dan over de andere.
Ik heb nu 2x een deken gekocht van http://www.rsh-eczeemdekens.nl/, maar helaas bestaat deze leverancier in Nederland niet meer. Dit zijn ze:
Afbeelding
Nadeel van deze: de elastieken waarmee je de boel bij mekaar houdt, zijn na een jaar zo uitgelopen dat je er knopen in moet leggen. Beetje jammer dus, maar wel super materiaal.
De laatste die ik nu heb gekocht kwam uit Duitsland, en was te vergelijken met de Boett, redelijk stug materiaal, in prijs heel redelijk.

Wat ik nu graag wil weten is, welke hebben jullie, wat heb je ervoor betaald en hoe zijn je ervaringen?
Er zijn er namelijk zoveel te krijgen, ik moet een nieuwe, maar zie door de bomen het bos eventjes niet meer.

_00_0

Re: Eczeemdeken vergelijkingsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:17

ik heb de rambo sweet itch hoody. Heb eerst dekens gebruikt zoals jij hebt maar ik zweer nu bij de SIH :) duurzaam deken dat goed past en mugjes niet zomaar doorlaat. Ook zit de hals mooi vast en is die extra lang voor als ze bukken. Mijne heeft zn oortjes niet door de gaatjes maar daar rijg ik mijn halster door..

er zijn trouwens genoeg topics over even rondzoeken dus :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:22

heb ook een rambo sweet itch hoody en dit jaar het eerste jaar dat hij een lekkere voorpluk heeft gehouden. wel minder vind ik dat er niks van een buikflap aanzit dit mis ik er wel heel erg.
verder blijft hij wel goed liggen en stevig. tja heeft nou 1 seizoen opgelegen maar is wel toe aan vervanging. bij de borst is het kapot geschuurd nekstuk is wat krapjes geworden.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:29

Heb een deken van Meulenkamp, lekker stevig en glijdt niet, maar helaas erg hapgrage paarden hier in de wei, dus gaat maar 1 seizoen mee hier... 150 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:07

Ik heb de deken van Divoza, 69 euro, pagony heet ie. Hij doet het al 1 seizoen. Ben er tevreden over, geen schuurplekken. Alleen de buikflap vind ik behoorlijk.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:46

ik blijf bij boett. heb nu me 2e deken in de dik 9 jaar dat ik mijn paard heb. dat vindt ik echt wel het geld waard.
1 keer een pagony gekocht, die heeft het 2 maanden overleeft.
gr

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:56

Ik heb ook de exceem deken van Divoza van Pagony. Ik heb hem dit seizoen gekocht en nu aan vervanging toe.
Denk ook aan een Rambo ofzo. Maar vind het zonde als ik een dure deken haal als deze zo weer kapot is.

Anouk79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:58

Heb een boett voor mn shet maar die is na tweede zomer nu in stukken ;) dat had ik niet verwacht voor de prijskwaliteit maja het heeft wel geholpen de tijd voor hem!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 10:42

Dank voor de reacties tot nu toe. Ik vind 2 seizoenen toch redelijk lang hoor, als je nagaat hoeveel zo'n deken gebruikt wordt. Die van mij heeft hem van maart tot en met november op, elke dag, weer en wind, alleen met rijden of poetsen gaat ie af. Ik heb nu voor volgend jaar eentje bij Meulenkamp besteld, dus ik ben benieuwd hoe lang die meegaat.
Nog meer reacties, met meerdere dekenopties en ervaringen?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:48

heb zelf die van everline
bevalt erg goed

hoorde van klanten dat de oudere types van hun uitrekken
maar dat heb ik met de mijne van 2 jr terug niet ondervonden

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:51

Hier ook ervaring met die van Pagony, ben er tevreden over. Doe
met deze deken ook gemiddeld 2 seizoenen en dan is ie meestal wel aan
vervanging toe. Denk dat dat niet zo zeer komt door de kwaliteit van de deken maar
meer door het geschuur wat mijn paard er mee doet :) Heb ook ooit eens eentje van een
duur merk gehad (ben naam kwijt) maar die ging niet langer mee dan deze ;)