Hoe nagaan of iemand écht dierenarts is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Hoe nagaan of iemand écht dierenarts is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 09:59

Tja, beetje vreemde vraag, maar het gaat om een persoon die beweert dierenarts te zijn, maar waarover ik al van verschillende mensen heb gehoord dat dat helemaal niet waar is. Juist omdat het onafhankelijk van elkaar door verschillende mensen gezegd word, ben ik er vanuit gegaan dat dat klopt, maar ik zou het graag zeker weten. Hoe kan ik erachter komen? Als ik google vind ik niks over de betreffende man.....

Captain

Re: Hoe nagaan of iemand écht dierenarts is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:00

Naar zijn diploma's vragen? Dan navragen welke opleiding hij heeft gevolgd en cobntact opnemen om te kijken of hij daar écht een opleiding heeft gevolgd.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:00

dap bellen waar deze persoon beweert te werken?
en anders diploma vragen aan de persoon?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:07

Ik denk dat het hele idee is, dat de ts dat niet aan de persoon wil vragen. Maar het liever zelf uitzoekt.

Is er geen lijst met afgestudeerde DA'en ofzo?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 10:09

Annemeik schreef:
Ik denk dat het hele idee is, dat de ts dat niet aan de persoon wil vragen. Maar het liever zelf uitzoekt.

Klopt helemaal.

DAP zou ik nog wel willen bellen, als hij maar zou willen vertellen bij wélke hij werkte. Maar als ik mij niet vergis moet ergens de namen van dierenartsen geregistreerd staan, net als bij gewone artsen. Het is per slot van rekening een beschermde titel.... maar waar?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:11

Even heel simpel, staat hij in de telefoongids als DA?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:12

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 11:35

Hij staat überhaupt niet in het telefoon boek. Bij de SVAK staat hij ook niet geregistreerd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:40

Lalidan schreef:
DAP zou ik nog wel willen bellen, als hij maar zou willen vertellen bij wélke hij werkte.

Nou, als een DA al niet eens wil vertellen bij welke DAP hij werkzaam is zou hij nog niet eens in de buurt van mijn paard mogen komen := Andere DAP zoeken die wel vertrouwd is en anders eisen van de man in kwestie dat hij zijn papieren laat zien en gewoon zegt voor welke DAP hij werkt.

[edit] Hebben zijn vorige klanten nooit een factuur van hem ontvangen? Daar zou op moeten staan bij welke DAP hij werkt...

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:47

Ehm, ik krijg steeds meer het gevoel van een beunhaas...

Zijn er wel vorige klanten?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:13

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:08

Ik ben ook wel nieuwsgierig wat er nu speelt. Is het iemand die zich dierenarts noemt, maar verder niet of is het iemand die ook werkelijk operationeerd als dierenarts. Als dat zo is, heeft die persoon een groot probleem.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:11

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:56

Waarom wil je perse weten of die persoon inderdaad dierenarts is? Ben je van plan om je paard door hem te laten behandelen of ben je gewoon nieuwsgierig of hij de waarheid verteld?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:01

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe je dat kan controleren want de twee links die er staan kan je volgens mij alleen controleren of jou dieren arts in paarden gespecaliceerd is in paarden en lid in van een vereniging. Het is geen lijst met geregistreerde deierenartens in ned oid.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 20:27

Tja, de situatie is vrij simpel. Ik ken hem vrij oppervlakkig en weet dus dat hij zegt dat hij dierenarts is. Zoals gezegd hoor ik van verschillende kanten dat dat niet waar is. Ik weet niet of hij ook daadwerkelijk paarden behandeld, ik woon dusdanig ver weg dat ik daar geen mensen ken en dus automatisch ook geen eventuele patienten van hem. Maar ik merk dat ik automatisch ervanuit ga dat het niet waar is dat hij dierenarts is, en dat dus ook aan mensen vertel. En dat staat me eigenlijk niet aan van mezelf, omdat ik het enkel van horen zeggen heb. Al met al wil ik dus gewoon graag de waarheid weten....

Daarnaast ken ik iemand die eventueel van plan was zijn hulp in te schakelen als ze ooit een paard ging kopen, en haar zou ik heel graag ellende besparen, mocht hij inderdaad de boel bedriegen. Aan de andere kant wil ik haar die hulp ook niet ontzeggen mocht de situatie toch anders zijn....

Grobegni schreef:
Edit: http://www.knmvd.nl/home Hier ook!

Waar kan ik hier een naam invoeren? Ik zal wel heel blond zijn, maar ik kan alleen het zoeken op de site zelf vinden.... Alle andere linken kan ik hem niet vinden, en áls hij dierenarts is, dan paardenarts, want hij zit in de paarden.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:21

Je kan mij de naam en waar hij eventueel werkt via PB sturen. Ik kan wel even rondvragen, heb wel wat connecties.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 02:03

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 02:31

Zie: WET OP DE UITOEFENING VAN DE DIERGENEESKUNDE 1990 (WUD): http://www.st-ab.nl/wetten/0702_Wet_op_de_uitoefening_van_de_diergeneeskunde_1990_WUD.htm

Artikel 10

1.Onze Minister draagt zorg dat dierenartsen, dierverloskundigen en kastreurs die werkzaam zijn op het gebied van de uitoefening van de diergeneeskunde, worden ingeschreven in een register van praktizerende dierenartsen, onderscheidenlijk een register van dierverloskundigen en kastreurs.

Het register wordt volgens ons bijgehouden door Rijksdienst voor keuring van Vee en Vlees Burgemeester Feithplein 1 Voorburg, Zuid-Holland 2273 BZ te Voorburg, zie bijvoorbeeld: http://media.bduuitgevers.nl/mkz/pdf/bron67.pdf

Of dit algemene register online staat kan ik niet vinden, het ligt in ieder geval openbaar ter inzage.

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:17

Alle afgestudeerde dierenartsen staan vermeld in het boekje dat jaarlijks wordt uitgegeven door de KNMvD. Pb me even gegevens (naam, woonplaats), dan kan ik het zo voor je opzoeken.