Ja ik denk het wel. Bij ons op stal zou de wedstrijd ook vol zijn maar uiteindelijk zijn er zoveel uitgevallen. Eerst moest ik tegen 7 uiteindelijk tegen 5.
mimeslosydy
Geplaatst: 25-10-09 21:11
als je geluk hebt wel! had ik ook een keer toen mocht ik uiteindelijk ook nog meedoen. (ging trouwens wel baggerslecht by my dus misschien brengt het wel ongeluk!
grote kans van wel hoor. ik stond weleens op de 5de plek en kwam zelfs nog aan de start wel mail/bel ik dan altijd en geef mijn mobiele nummer met de mededeling, tot 4 uur voor aanvang van de proef mag je mij nog bellen. dit, omdat vooral op de cohtend zelf er vaak nog heel veel afmeldingen zijn
ik wil er ook niet opstaan kom er nu net achter dat het geplande concours waar ik mij al 2 maand geleden voor heb opgegeven zondag, dat ik op de 7de plek sta op de wachtlijst ( zo fijn)
maar mijn ervaring is wel dat als je doorgeeft dat je bereid bent tot redelijk kort voor het concours nog te willen starten, ze je vaak toch nog wel bellen en je dus alsnog kunt starten.
ik heb bv een effen bruine merrie met lange manen die ik invlecht in een hengstenvlecht, dat is dus maximaal 10 minuten werk om die klaar te maken voor concours. spullen liggen standaard op stal, dus wordt ik niet gebeld, prima.. ga ik zelf thuis rijden, en wordt ik wel gebeld, kan ik binnen een uur er zijn
Stond voor dit weekend als 2de op de wachtlijst, maar kon niet starten.. Is maar net hoe veel er afmelden. En hoe groot de startlijst is. Als er 'maar' 10 meedoen is de kans kleiner dat er veel afmelden dan bij 35 combinaties.. Succes als je mag starten en anders voor de volgende wedstrijd.
Dat is gewoon afwachten. De ene keer vallen er wel mensen uit en de andere keer niet. Vaak bellen ze hier tot een dag van te voren dat je nog kan starten.
Beetje afhankelijk hoe ze de wachtlijst afwerken. Dat kan namelijk grofweg op 2 manieren: 1. Er is een uitvaller, nummer 1 van de wachtlijst komt erbij. 2. Er valt iemand uit in de M1, er mag iemand van de wachtlijst bij die ook M1 wil starten.
Werken ze op de eerste manier kan je er wel vanuitgaan dat je mee kunt rijden, gemiddeld genomen valt er 10% van de aanmeldingen af. Werken ze op de 2e manier, is de kans een stuk kleiner.